نرم افزار ضد قاچاق انسان در کلمبیا ساخته می شود!

0
477

کالاسودا_نرم افزار ضد قاچاق انسان به زودی در کلمبیا ساخته می شود. این موضوع با توجه به حجم بالای قاچاق انسان در این منطقه مورد توجه قرار گرفته است.

تشکیل تیم های نرم افزاری برای طراحی نرم افزار

این مسابقه با کمک سازمان ملل و آی‌بی‌ام ، به شکل مسابقه‌ای دانشجویی در کلمبیا برگزار می‌شود تا اپلیکیشن و وب‌سایت مخصوص مبارزه با قاچاق انسان ساخته شود.

مدت زمان این مسابقه ۳۲ ساعته روز ۳۱ اوت در بوگوتا با حضور تیم‌های برنامه‌نویسی دانشجویی است. درواقع دانشجویان ضمن استفاده از دیتابیس و هوش مصنوعی آی‌بی‌ام و سایر تجهیزات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری دست به توسعه و ساخت نرم‌افزار جامع ضد قاچاق انسان می‌زنند.

نرم افزارهای مورد استفاده در این سیستم شامل چه مواردی می شود؟

توسعه نرم‌افزار مبتنی بر سیستم صوتی و فناوری چهره شناس در این مسابقه  اولویت بوده و اپلیکیشنی که بر اساس آن ساخته می‌شود، برنده مسابقه خواهد بود. قربانیان قاچاق باید در مبادی فرودگاهی و مرزی شناسایی نرم‌افزاری شوند و درنهایت از طریق اپلیکیشن گزارش مربوطه به پلیس و مقامات قضایی ارجاع شود.

 

امنیت و نرم افزارهای تشخیص چهره

نرم افزارهای تشخیص چهره برای تامین امنیت از اهمیت بسزایی برخوردارند و در بسیاری از مکان ها مورد استفاده قرارمی یرند . از مدارس تا دانشگاه ها و ادارات دولتی . برای مثال اخیرا، مقامات مدارس ناحیه لاک پورت در نیویورک برای پیشگیری از تیراندازی درمدارس، اقدام به خرید فناوری تشخیص چهره کرده اند.

بر اساس این برنامه که در ماه سپتامبر آغاز گردید، تمام ۱۰ ساختمان وابسته به این ناحیه که درست در شمال بوفالو قرار دارد به یک سیستم نظارتی مجهز می شوند که می تواند چهره ها و اشیا را شناسایی کند.

این نرم افزار که ایجیز نام دارد، توسط اس ان تکنولوژیر کورپ که یک شرکت بیومتریک کانادایی است که به طور خاص برای مدارس تبلیغ می کند، ساخته شده است. این فناوری در صورت تشخیص تعرضات جنسی، حضور دانش آموزان تعلیقی، حمل کنندگان سلاح، اعضای مشکوک به دار و دسته ها یا هر کس دیگری که در «فهرست سیاه» تهیه شده از طرف مدرسه قرار دارد، می تواند برای اخطاردادن به مقامات مورد استفاده قرار گیرد. ایجیز همچنین هر زمان که یکی از «۱۰ سلاح پرطرفدار برتر» که در تیراندازی های مدارس مورد استفاده قرار گرفته اند در دوربین ظاهر شود، اقدام به هشدار دادن می کند.

سالانه بیش از ۱۳۱ هزار زن و دختر کلمبیایی برای انجام بردگی جنسی به سایر کشورها قاچاق می‌شوند و افزایش قاچاق از طریق فضای مجازی و سوءاستفاده از واتس‌اَپ برای عملیات قاچاق موجب نگرانی شده است.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید