نسخه جدید Google Translate با قابلیت ترجمه متن داخل تصاویر

0
791

گوگل اخیرا و درکنفرانس I/O ارتقای حیرت آوری از تکنولوژی ترجمه تصویری Google Translate را معرفی کرد که از طریق Google Lens ارائه شده است.  این اپلیکیشن قادر است که متن را در یک تصویر ذخیره شده توسط دوربین موبایل خوانده و آن را به زبان دیگری برگرداند.

البته مدتی است که نسخه آزمایشی Google Translate از قابلیت ترجمه متون داخل عکسها برخوردار است ولی اتفاق جدید ارتقای این برنامه با قابلیتهای تازه ای است که باعث کاربردی تر شدن آن شده است.

توانایی های ترجمه نسخه جدید Google Translate 5.29

بدین ترتیب علاوه بر کیفیت بهتر و توانایی ترجمه به زبانهای بیشتر، نسخه جدید Google Translate 5.29 دارای دکمه جدیدی با عنوان “شنیدن” هم هست که با بهره گیری از آن، لنز، متن را به زبانی که به آن ترجمه شده است، می خواند.

اما هیجان انگیزترین کاربرد این نسخه این است که به صورت اتوماتیک، زبان متن اصلی تشخیص داده می شود؛ تا پیش از این کاربران می بایست قبل از بازکردن دوربین موبایل، شخصا و به صورت دستی زبان متن اصلی و زبانی که قصد داشتند متنشان به آن زبان برگردد را مشخص می کردند؛ سپس تصویر را ذخیره (و به نوعی اسکن) کرده و کار ترجمه انجام می شد.

اما حالا برنامه ترجمه همزمان Google Translate زمانی که کاربران متن را مشخص می کنند، به صورت خودکار دست به کار می شود. در بخش بالای صفحه، زبان به نمایش درمی آید و درعین حال دسترسی مستقیم به گزینه «توقف ترجمه» نیز در اختیار کاربران قرار می گیرد

مدل اسکن کردن هم شباهت زیادی به نسخه های پیشین دارد؛ البته دکمه پاک کردن هم قرار داده شده که به کاربر اجازه می دهد تا بخش هایی از جمله که به دردش نمی خورد را پاک کند. به علاوه شما درهنگام وارد کردن اطلاعات، می توانید انتخاب کنید و بخش هایی از عکس اسکن شده در گالری تان را برای ترجمه قرار دهید.

در مجموع نسخه جدید Google Translate فعالیتی مشابه با نسخه های پیشین دارد ولی رابط کاربری جدیدی در آن به کار گرفته شده که استفاده از آن را آسان تر می کند . این رابط کاربری در نسخه 5.29 گوگل ترنسلیت دردسترس است که در Play store می توانید آن را دریافت کنید.

https://www.lavanguardia.com/tecnologia/20190513/462203519306/asi-funciona-traductor-instantaneo-google-camara.html

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها