آیا نسل بعدی آیفون ها، از این هم گران تر است؟

0
243
آیا نسل بعدی آیفون ها، از این هم گران تر است؟

تحلیلگران می گویند که اپل برای جبران تعرفه های بعدی خود نیز نیاز به افزایش قیمت آیفون دارد. تحلیلگری به نام J.p. morgan برآورد می کند که اپل باید قیمت آیفون های نسل بعدی را تا 14 درصد افزایش دهد تا هزینه های تعرفه های جدید را جبران کند.

اگر کاخ سفید تعرفه 25 درصدی را برای واردات از چین اعمال کند، قیمت آیفون ها احتمالا از 1000 به 1142 دلار می رسد. بانک آمریکا نیز تخمین زده در صورتی که اپل تصمیم به انتقال تولید آیفون به آمریکا کند، این افزایش قیمت 20 درصدی خواهد بود. اما تحلیلگران می گویند اپل احتمالا هزینه های تعرفه را قبول خواهد کرد و این مسئله بر قیمت آیفون ها تاثیر می گذارد.

به گفته تحلیلگران وال استریت، اگر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تصمیم به کاهش تعرفه های میلیارد دلاری کالاهای چینی بکند، اپل نیاز به افزایش قابل توجه قیمت آیفون برای تعدیل و جبران هزینه های بالای قطعات خود خواهد داشت.

نابودی تقاضا در پی افزایش قیمت

انتقال تجهیزات کارخانه اپل به آمریکا نیز یکی از گزینه های این شرکت است و بانک آمریکا نیز تخمین زده است افزایش 20 درصدی و اگر کارخانه منتقل شود موجب افزایش 100 درصدی قیمت گوشی آیفون می شود. آنها در این مورد می گویند: “براورد هزینه های افزایشی تولید اپل در آمریکا می تواند 15-25% بر قیمت نهایی آیفون بیافزاید و اگر مشتریان نیز این مسئله را بپذیرند، در نهایت منجر به نابودی تقاضا خواهد شد.”آیا نسل بعدی آیفون ها، از این هم گران تر است؟

حاشیه سود ناخالص اپل

بنابراین احتمال می رود که قیمت بالای آیفون، فروش آن را نیز به شدت کاهش دهد، چرا که هر فردی نمی تواند این گوشی گران قیمت را بخرد. اما جی پی مورگان می گوید: احتمالا هزینه های تعرفه جذب خواهد شد و به جای افزایش قیمت گوشی، درآمد این شرکت افزایش خواهد یافت. این بانک تخمین می زند که اگر اپل هزینه های تعرفه ای را به مشتریان اعمال نکند، کل حاشیه سود ناخالص آیفون به 4 درصد کاهش خواهد یافت.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها