نسل پنجم خودران وایمو از 500 متری عابر را تشخیص می‌دهد

0
1149

راننده نسل پنجم وایمو / Waymo می‌تواند به نقاط کور نگاه کند؛ علاوه بر این قادر است از فاصله‌ی 500 متری عابران پیاده را تشخیص دهد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از انگجت، امروز وایمو از درایور نسل پنجم خود که ترکیبی از سخت افزار و نرم افزار برای هدایت وسایل نقلیه خودران است رونمایی کرد.

طبق گفته این شرکت، فناوری جدید می‌تواند به خودروهای خودران این امکان را بدهد که صدها متر از بزرگراه‌ها را مشاهده کنند و همچنین به وسایل نقلیه کمک کنند تا نقاط کور را زیر نظر داشته باشند.

Waymo می‌گوید که درایور نسل پنجم آن نتیجه بیش از یک دهه کار است.

این فناوری لیدرها، دوربین‌ها و رادارهای جدید را گرد هم می‌آورد و از طریق 20 میلیون مایل رانندگی توسط خودروهای خودران در جاده‌های عمومی به علاوه 10 میلیارد مایل شبیه سازی شکل گرفته است.

این سیستم شامل یک “360 Lidar” در قسمت بالایی خودرو است که دید وسیعی از وسیله نقلیه و اشیاء اطراف آن می‌دهد و به کارگیری چهار لیدار در طرفین وسیله نقلیه برای شناسایی اشیاء نزدیک‌تر است. دوربین‌های دوربرد و یک “سیستم 360 درجه‌ای ” می‌توانند عابران پیاده و موانع را در بیش از 500 متر تشخیص دهد. دوربین‌های محیطی مانند سایر وسایل نقلیه به اشیاء اطراف نگاه می‌کنند تا نقاط کور را کاهش دهند و سیستم راداری تصویربرداری سرعت اشیاء را تشخیص می‌دهد.

به لطف یک طراحی ساده و فرایند ساخت، Waymo موفق شد درایور جدید را با نصف هزینه نسل قبلی بسازد.

این شرکت در حال حاضر اولین سنسورهای جدید خود را در پلتفرم Jaguar I-PACE یکپارچه کرده است و قرار است آن را توسعه دهد. هرچند که مشخص نیست کدام وسیله نقلیه‌ی دیگر و در چه زمانی درایور جدید را دریافت می‌کنند.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها