نشت اطلاعات شخصی دانلود کنندگان 24 هزار اپلیکیشن از فروشگاه گوگل

0
406

طبق گزارش‌ها نزدیک به 24000 برنامه در فروشگاه Google Play دچار نشت اطلاعات شده‌اند و توسعه دهندگان این برنامه‌ها از پلتفرم‌های توسعه اپلیکیشن‌های کاربردی تلفن همراه گوگل فایربیس/ Google Firebase استفاده کرده‌اند.

به گزارش کالاسودا به نقل از techtimes، گوگل Firebase یکی از پرکاربردترین پلتفرم‌های توسعه نرم افزار اندرویدی است که طبق تحقیقات Comparitech، تقریباً در یک سوم از کل برنامه‌های Play Store استفاده می‌شود. این برنامه شامل اطلاعاتی مانند اطلاعات شخصی، داده‌های کارت اعتباری، داده‌های GPS، آدرس‌های IP، کپی پیام‌های چت، شماره تلفن‌ها، نام‌های کامل، رمزهای عبور و آدرس‌های ایمیل است.

آموزش جلوگیری از نشت اطلاعات

تنها راه حل برای حل این وضعیت این است که توسعه دهندگان برنامه سعی کنند تنطیمات ذخیره سازی خود را در Firebase به روز کنند و کاربران باید با ایجاد رمزهای عبور جدید و منحصر به فرد، اقدامات پیشگیرانه را رعایت نمایند.

افراد اگر مجبور نیستند، بهتر است همه برنامه‌های خود و حساب‌های دیگرشان را به یکدیگر وصل و همگام سازی نکنند.

Comparitech همچنین توصیه کرده است که کاربران فقط باید برنامه را از ناشران تأیید شده با رتبه خوب دانلود کنند. قبل از دانلود بهتر است بررسی کنید که آیا مجوز این برنامه قابل اطمینان است یا خیر.

آخرین نکته، از برنامه‌های ضد ویروس و ضد بدافزار استفاده کنید. مطمئناً، این امر به طور کامل مانع نشت اطلاعات نخواهد شد، اما احتمال دانلود نرم افزارهای مخرب را کاهش می‌دهد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها