نشست کارگروه طیف رگولاتوری‌های جنوب آسیا و اقیانوسیه برگزار شد

0
178

نشست کارگروه طیف شورای رگولاتوری‌های جنوب آسیا و اقیانوسیه با حضور نمایندگان ۸ کشور در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، نشست کارگروه طیف شورای رگولاتوری‌های جنوب آسیا و اقیانوسیه (SATRC) با حضور نمایندگان کشورهای ایران، افغانستان، بنگلادش، بوتان، پاکستان، هندوستان، مالدیو و نپال به مدت دو روز در تهران برگزار شد.

در این نشست ارزیابی شیوه‌های فعلی در مدیریت طیف فرکانس و توسعه نقشه راه طیف، هماهنگی فرکانسی بین مرزی و انعقاد موافقتنامه، شناسائی باندهای فرکانسی جدید برای اینترنت اشیاء، بررسی وضعیت موجود و آینده باند فرکانسی ۷۰۰ MHz و باندهای سفید تلویزیونی TVWS در جهان و … مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

با توجه به ظهور فناوری های نوین نظیر نسل پنجم ارتباطی (۵G ) و همچنین اینترنت اشیاء (IoT ) نیازمندیهای کشور در این حوزه، لزوم بررسی و بازنگری مجدد طیف فرکانسی برای مدیریت بهینه و استفاده حداکثری از طیف فرکانسی روز به روز بیشتر می شود.

از این رو در نشست کارگروه طیف شورای رگولاتوری‌های جنوب آسیا و اقیانوسیه (SATRC) سمیناری با عنوان« بررسی وضعیت موجود و آینده باند فرکانسی ۷۰۰ MHz و باندهای سفید تلویزیونی TVWS در جهان» توسط پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ارائه شد.

در این سمینار که توسط گروه ارتباطات رادیویی ثابت و سیار پژوهشکده فناوری ارتباطات مرکز تحقیقات مخابرات ایران ارائه شد، موضوع باند فرکانسی ۷۰۰ MHz و باندهای سفید تلویزیونی TVWS در جهان مورد بررسی قرار گرفت . همچنین به موضوعاتی نظیر نیازمندی‌های موبایل پهن باند، اثرات موبایل پهن باند، طرح باند ۷۰۰ MHz، اقدامات سایر کشورها در این خصوص، مزایای به‌کارگیری باند ۷۰۰ MHz و استفاده از آن برای LTE، اهمیت به‌کارگیری آن در کاربردهایIMT، میزان بازار باند ۷۰۰ MHz و باندهای سفید تلویزیونی پرداخته شد.

رویکرد رگولاتورهای مطرح و پیشرو جهانی نظیر FCC و Ofcom نیز در این خصوص بررسی و نتایج آن در این نشست بین المللی ارائه شد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها