آموزش گام به گام نصب و استفاده از iMessage در مک

0
542
آموزش گام به گام نصب و استفاده از iMessage در مک

iMessage را باید یک برنامه پیام رسان داخلی برای تمام کاربران اکوسیستم اپل دانست. در مک نیز شما می توانید از این پیام رسان جذاب به دوستان خود مانند گوشی های هوشمند آیفون و .. پیام ارسال کنید. امروز قصد داریم به بررسی و آموزش نصب iMessage بپردازیم.

در نظر داشته باشید برای استفاده از iMessage نیازی به استفاده از آیکلود یا حتی آیفون نیست، با این وجود شما نیاز به اپل ایدی دارید. اگر از قبل دارای یک حساب کاربری باشید ایمیلی که برای ثبت نام استفاده کرده اید اپل آیدی شما خواهد بود.

استفاده از نرم افزار iMessage

نرم افزار Messages را اجرا کنید. این نرم افزار در بخش Dock قرار دارد. البته شما می توانید این نرم افزار را در فولدر نرم افزار های خود پیدا کنید یا با استفاده از کلید ترکیبی Command+Space آن را جستجو کنید. اگر اولین بار است که این برنامه را اجرا می کنید از شما خواسته می شود که در نرم افزار sign in شوید. اگر اپل آیدی ندارید باید گزینه Create new Apple ID را انتخاب کنید، این گزینه در پایین sign up قرار دارد. اگر اپل آیدی نیز داشته باشید می توانید آن را در این بخش وارد کنید و وارد نرم افزار شوید.

پس از اینکه وارد نرم افزار شدید با کلیک روی Messages در نوار منو و انتخاب Preferences یا فشار دادن کلید ترکیبی Command+Comma می توانید وارد تنظیمات این نرم افزار شوید.

در پایین تب iMessage گزینه هایی برای مدیریت iMessage پیدا خواهید کرد. شما باید اطمینان پیدا کنید که شماره تلفن یا ایمیل شما در زیر You can be reached for messages at ذکر شده است، در غیر این صورت هیچ پیامی در مک دریافت نخواهید کرد.

اگر دارای دو لیست مخاطبین مانند اپل آیدی و شماره تماس خود هستید، می توانید پیام ها هر دو حساب را دریافت کنید. در پایین این بخش می توانید می توانید انتخاب کنید که ارسال پیام از کدام یک صورت گیرد. استفاده از یک حساب iMessage مبتنی بر ایمیل همان استفاده از یک شماره تماس است و ساختار یکسانی دارد. شما می توانید با استفاده از iMessage به هر کسی حتی با شماره تلفن آن ها پیام دهید.البته این موضوع برای کاربران و دوستان شما است که گوشی ها و محصولات اپل را دارند و برای کاربران اندرویدی تنها می توانید پیام کوتاه ارسال کنید.

استفاده از نرم افزار iMessage

تنظیمات نرم افزار iMessage

قبل از بستن پنجره شما باید اطمینان پیدا کنید که گزینه Enable Messages in iCloud فعال باشد تا پیام های قدیمی شما در مک همگام سازی شوند. شما می توانید این کار را برای تمام دستگاه های خود انجام دهید. در نظر داشته باشید اگر شماره تلفن شما در بخش preferences نمایش داده نمی شود باید اطمینان پیدا کنید که iMessage روی گوشی هوشمند شما فعال است. از این رو باید وارد بخش تنظیمات گوشی خود شده و وارد قسمت Messages شوید تا اطمینان پیدا کنید که iMessage شما فعال است. اگر آی مسیج فعال نبود شما می توانید عبارت Use your Apple ID for iMessage را مشاهده کنید و از وارد حساب خود در مک بوک شوید.

پس از فعال شدن موارد یاد شده شماره تلفن شما باید در بخش preferences نرم افزار در مک نمایش داده شود، البته این موضوع ممکن است چند دقیقه زمان ببرد. پس از آن شما می توانید از iMessage خود در مک استفاده کنید. این موضوع را در نظر بگیرید که اگر قصد دارید پیامکی برای کاربران اندرویدی و هر شخصی که iMessage ندارد ارسال کنید باید گزینه Text Message Forwarding iPhone را فعال کنید تا بتوانید دستگاه های خود را به یکدیگر لینک کنید.

با استفاده از موارد یاد شده می توانید پیام های نوشتاری خود را از طریق مک برای دوستان خود ارسال کنید، با این وجود اگر قصد دارید که تماس صوتی یا تصویری برقرار کنید باید از قابلیت دیگر اپل یعنی FaceTime استفاده کنید. فیس تایم یک نرم افزار کاملا جداگانه است و باید تنظیمات خاص آن را انجام دهید. با این حال در نظر داشته باشید که فیس تایم یک فرایند تنظیمات مشابه دارد و قبل از استفاده از آن باید تنظیمات آن را انجام دهید تا بتوانید تماس صوتی یا تصویری برقرار کنید.

تنظیمات نرم افزار iMessage

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها