نظر وحشتناک بیل گیتس درباره کروناویروس

0
3559
نظر وحشتناک بیل گیتس درباره کروناویروس

بنیانگذارمایکروسافت گفت کروناویروس جزو بیماری‌های نگران کننده‌ای است که هر صدسال یک بار رخ داده و بشر همیشه نگران آن بوده است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از CNBC، بیل گیتس معتقد است کووید 19 نرخ مرگ و میر بالایی خواهد داشت.

وی در مقاله خود در مجله پزشکی نیو انگلند{لینک} افزود:”امیدوارم به اندازه‌ای که فکر می‌کنم ترسناک نباشد اما باید چنین فرضی را در نظر گیریم.”

بنیاد بیل گیتس و همسرش 5 فوریه اعلام کردند برای یافتن روش‌های درمانی علیه کروناویروس 100 میلیون دلار کمک می‌کنند.

به عقیده موسس مایکروسافت ویروس کووید 19 تهدیدی جدی علیه جهان به شمار می‌رود زیرا از نظر کشندگی از سایر ویروسها قدرت بیشتری دارد.

وی در مقاله خود تاکید کرد:” کروناویروس قادر به کشتن افراد بالغ به علاوه سالمندان با بیماری‌های زمینه‌ای دارد و به طور تاثیرگذاری منتقل می‌شود. یک فرد آلوده قادر به درگیر ساختن دو تا سه نفر از اطرافیان خود است و رقم مبتلایان در حال افزایش است. رهبران بهداشتی جهان می‌گویند این بیماری توسط افراد حامل با علائم خفیف و بدون علامت به سایر افراد منتقل شده و شیوع پیدا کرده است و از لحاظ مسری بودن در مقایسه با سایر ویروس‌ها بدتر است.”

به عقیده بیل گیتس میزان مرگ و میر ناشی از کروناویروس بالاتر از آنلفوانزای فصلی است و بسته به سلامت مبتلایان از 0.7 درصد تا 4 درصد بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت است.

وی اعتقاد دارد میزان مرگ و میر ناشی از کرونا {اگر 1 درصد حساب کنیم}چیزی مابین آنلفوانزای آسیایی 1957 {با نرخ مرگ و میر 0.6 درصد} و آنلفوانزای اسپانیایی در سال 1918 {با نرخ مرگ و میر 2 درصد} است. در آنفلوانزای آسیایی 1.1 میلیون تن کشته شده و در آنفلوانزای اسپانیایی 50 میلیون نفر جان خود را از دست دادند و قربانیان کروناویروس چیزی بین این دو رقم خواهد بود.

وی از رهبران جهان خواست تا کمک کنند سرعت شیوع کروناویروس کاهش یابد و از کشورهای ثروتمند خواست تا به کمک کشورهای فقیر بروند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها