نفوذی اپل در گوگل و یا شکست اپل در برابر گوگل ؟

0
319

نفوذی اپل در گوگل و یا شکست اپل در برابر گوگل ؟|کالاسودا

کالاسودا-یکی از مهندس های ارش و با سابقه شرکت اپل پس از خروج از اپل به گوگل پیوست. وی در حوزه هوش مصنوعی تبحر و تجربه فعالیت دارد .

هنوز یک هفته نیز از تاریخ جنجال های اخیر کارمند شرکت گوگل در خصوص تبعیض بین کارمندان و تشبیه گوگل به سیبری و شوروی سابق نگذشته که یک خبر دیگر اخبار پیشین را همزمان کمرنگ کرد و به چالش کشید.

درواقع اگر قبول داشته باشیم که سخنان کارمند جنجالی گوگل صحت دارد و این شرکت خدما مناسب و محترمانه ای به کارمندانش ارائه نمی کند، بنابراین نباید انتظار داشته باشیم یک کارمند مشهور و با سابقه درست پس از همین جنجال ها و حواشی به گوگل بپیوندد.

اما به نظر می رسد ماجرا دقیقا همین است. کریس لتنر یکی از مدیران مشهور و با سابقه اپل اعلام کرده به گوگل می پیونددکریس لتنر بیش از ۱۱ سال در اپل فعالیت کرده بود و به علت خلق زبان برنامه نویسی سوئیفت شهرت فراوانی دارد. افزون بر این ها وی برخی ابزار نرم افزاری دیگر را برای استفاده توسعه دهندگان عرضه کرده بود.

نکته جالب در این میان ، این  است که وی برای مدت کوتاهی در شرکت تسلا فعالیت کرد، اما در ماه ژوئن  این شرکت را ترک کرد.

محل کار این مهندس جدید گوگل واقع در مرکز تحقیقاتی تخصصی این شرکت در حوزه هوش مصنوعی خواهد بود . وی با ارسال پیامی در اکانت رسمی توییترش این موضوع را تایید و اظهار امیدواری کرده این تحول باعث شود تا خدمات هوش مصنوعی در دسترس طیف گسترده‌ای از کاربران قرار گیرد.

انتشار این خبر آن هم در روزهایی که طوفانی از انتقادات مجازی و حضوری مدیران گوگل را احاطه کرده است ، بسیار مهم تلقی می شود . درواقع گوگل با جذب این مهندس شناخته شده با یک تیر دو نشان زده ، یعنی از یک سو ، اعتبار و شهرت اپل را به چالش کشیده و از سوی دیگر خبرهای ناخوشایند اخیر را به بوته فراموشی می سپارد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها