هوش مصنوعی هنرمند شد؛ نقاشی های قدیمی بازسازی می شوند

1
828
هوش مصنوعی هنرمند شد؛ نقاشی های قدیمی بازسازی می شوند

هوش مصنوعی امروزه در اکثر حوزه ها مانند پزشکی، صنعت، گیم و … مورد استفاده قرار می گیرید، یکی از این حوزه ها هنر است و محققان اعلام کرده اند که به زودی از هوش مصنوعی و نقاشی سه بعدی برای بازسازی نقاشی ها بهره خواهند برد.

بازسازی رنگ های خاص

همانطور که می دانید بازسازی اولیه و مقدماتی یک اثر هنری مانند نقاشی کاری آسان است، اما کپی‌کردن دقیق جزئیات آن دشوارتر از چیزی است که تصور می ‌شود. چاپگرهای دوبعدی معمولا تنها با چهار جوهر کار می‌کنند و در چاپ نقاشی‌ های کلاسیک عملکرد ضعیفی دارند.  اکنون محققان در حال نزدیک شدن به فناوری توانایی بارگزاری تصاویر با استفاده از هوش مصنوعی و همچنین نقاشی 3 بعدی هستند که دومین مورد برای کمک به بازسازی رنگ های خاص مورد استفاده قرار می گیرد.

به گفته محققان، چاپ های دو بعدی متداول تنها از چهار رنگ مختلف شامل رنگ سایه ای، قرمز، زرد و سیاه استفاده می کنند. این رنگ ها سپس ترکیب می شوند تا رنگ هایی که اکنون روی صفحه نمایش می بینید را دریافت کنید. اگر این موضوع برای تمام افرادی که یک پرینتر خانگی دارند، یکسان نیست.

همه چیز برای بازسازی نقاشی ها قدیمی آماده است

با این وجود این سیستم با استفاده از چاپ سه بعدی، می تواند با تا 10 نوع مختلف از جوهر شفاف را با عمق رنگی نازک کار کند. هوش مصنوعی نیز رنگ ایده آل را برای این نقاشی فراهم می آورد و به این ترتیب همه موارد برای بازسازی یک نقاشی قدیمی اماده است. تصاویر جدیدی از این فرآیند منتشر شده نشان می دهد که چگونه چاپ سه بعدی اجازه می دهد تا نقاشی بازسازی شده کاملا شبیه به اصل باشد.

به گفته یکی از این محققان به نام مایک فوشی، مهندس مکانیک پروژه «ارزش هنر در سال های اخیر به طور فراینده ای رو به افزایش است، به طوری که یک افزایش تمایل از جانب عموم به حضور آثار هنری در منازل و محل کار وجود دارد. ما در حال ایجاد تکنولوژی برای تسریع این روند و ایجاد تولیدات ارزان قیمت و مشابه با نسخه اصلی هستیم که می تواند برای همه افراد در دسترس باشد.»

در حال حاضر، همه رنگ ها به دلیل کمبود مجموعه جوهر نمی توانند تولید شوند، اما محققان امیدوارند که در آینده این میزان رنگ ها را افزایش دهند تا هوش منصوعی به خوبی بتواند از آنها بهره بگیرد. بنابراین سیستم ساخت این محققان از تکنیک ترام نیز استفاده می‌ کند تا رنگ ‌ها را با یکدیگر ترکیب و هماهنگ کند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها
فراز
فراز
5 سال پیش

هوش مصنوعی به زودی آینده تمام امور را تحت تاثیر قرار می دهد.