نقشه اپل ظاهری جدید به خود می‌گیرد

0
579

کالاسودا –اپل سرانجام تغییراتی را که نیاز داشت، در اپلیکیشن نقشه خود یعنی اپل مپس اعمال کرد.

اپل جزئیاتی در خصوص طولانی شدن فرایند بازسازی اپلیکیشن مپس توضیحاتی را ارائه کرده و بیان کرده است که هفته آینده جزئیات انتشار آن به صورت عمومی به بازار را اعلام خواهد کرد.

بر اساس گزارش، این برنامه جدید برای کاربران iOS 12 بتا در منطقه سن فرانسیسکو در حال حاضر در دسترس است و اواخر امسال به کلیه نقاط کالیفرنیای شمالی گسترش خواهد یافت. اما هنوز مشخص نیست که عرضه جهانی آن چه مدت زمانی نیاز دارد.

اما این نقشه جدید چه تفاوت هایی با اپل مپس قبلی دارد؟ تقریبا همه چیز در این نقشه با نسخه قبلی متفاوت است. از آنجاییکه اپل طی سالهای گشته اطلاعات را گردآوری کرده و روی داده های نقشه تجزیه و تحلیل می‌کند، بعید نیست که در نسخه جدید نیز متکی بر داده های شرکای سوم شخص خود باشد. این شرکت اکنون دارای اطلاعات دقیق فیزیکی درباره کل دنیاست.

در حال حاضر، همه با تمام باگ های نقشه های اپل آشنا هستند، اما با وجود آنکه این کمپانی بسیاری از آنها را رفع کرده است، اما باز هم اشکالاتی در نقشه بود که سبب می شد اپل به فکر بازطراحی و ساخت مجدد آن بیفتد. این شرکت تاکنون جزئیاتی از این قضیه اطلاع نداده بود تا شرکت رقیبش یعنی گوگل برای نقشه های خود از ایده ها استفاده نکند.

تحقیقات یک نقشه کش حرفه ای به نام جاستین اوبایرن نشان می دهد که اصلی ترین تفاوت میان دو اپلیکیشن گوگل مپس و اپل مپس، در جزییاتی ظاهر می شود که گوگل به نمایش در می آورد؛ چرا که در گوگل در نقشه خود از کانال های تهویه هوای برخی از ساختمان ها گرفته تا پوشش دقیق مسیرها و بافت منطقه ای اماکن دورافتاده را نیز نشان می دهد.

 همانطور که قطعا از پیش مطلع هستید، گوگل از ماهواره و نیز اتومبیل های مخصوص خود برای نقشه برداری از مسیرهای سراسر جهان استفاده می کند و در همین حال، سرویس استریت ویو خود را نیز به روزرسانی می کند.

اپل نیز برای باطراحی نقشه هایش از ون های نقشه برداری و داده های ماهواره ای استفاده و نقشه های جدیدی برای گوشی های آیفون خود بارگزاری کرد. نقشه های جدید اطلاعات وسیعی از داده های جغرافیایی کاربران را گردآوری کرد تا ابزاری بدون نقص باشد. این اطلاعات به شما کمک می کند که پیشنهاد اپل برای ترافیک و عبور از مناطق کم ترافیک تر را یک پیشنهاد ویژه بدانید.

تغییرات این نقشه مدتهاست که در حال انجام است و می‌تواند برای کاربران آیفون خوشایند باشد. برای اپل نیز این امکان فراهم می‌شود که یکی از اپلیکیشن های پر ایرادش را دوباره به بازار عرضه کند.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید