نقطه ضعف بزرگ دستگاه‌های ردیاب خواب

0
268

دستگاه‌های ناظر بر خواب مانند ساعت هوشمند، ردیاب تناسب اندام یا نمایشگر هوشمند بر کیفیت خواب کاربران نظارت دارند؛ داشتن این اطلاعات خوب است، اما در واقع خواب شما را بهبود نمی‌بخشد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از howtogeek، شما با بررسی و نظارت بر خواب،  اطلاعاتی در مورد زمان سپری شده در رختخواب، مدت زمان به خواب رفتن، زمان بیداری و مدت زمانی که در چرخه‌های REM، خواب عمیق و سبک هستید؛ دریافت می‌کنید.

دقت این اعداد بین دستگاه‌ها متفاوت است و تا حدودی خطا دارد؛ با این حال، مشکل ردیابی خواب در دقت داده‌های جمع آوری شده نیست، نحوه استفاده ما از آن است.

بیشتر کاربران وقتی از خواب بیدار می‌شوند، به نمودار کوچک چرخه‌های خوابشان نگاه می‌کنید و سپس همین روال را ادامه می‌دهند. اما آیا واقعاً مفید است؟

این داده‌ها بدون زمینه بسیار بی فایده هستند. سوالی که باید بپرسید این است که “چگونه می‌توانید امشب بهتر بخوابید؟”

به طور مثال در یک مطالعه پزشکی فقط به شما نمی‌گویند ” شما تنها 30 دقیقه خواب عمیق داشتید، بنابراین سعی کنید بیشتر از آن را دریافت کنید”. آنها از اطلاعات بیشتری استفاده می‌کنند تا بفهمند چرا این اتفاق رخ می‌دهد.

این مشکل ردیابی خواب در دستگاه‌های ناظر بر خواب است.

بیشتر آن‌ها یک سری اطلاعات بدون هیچ زمینه ای به شما می‌دهند. اگر نمی‌دانید چه چیزی باعث بد خوابی شما می‌شود، چگونه می‌توانید خواب تان را با کیفیت تر کنید؟

البته شما می‌توانید اطلاعات بیشتری برای داده‌های خواب خود دریافت کنید. دستگاهی که برای ردیابی خواب استفاده می‌کنید احتمالاً می‌تواند این کار را انجام دهد. خبر بد این است که به تلاش زیادتری نیاز دارد.

مثلاً می‌توانید به تعداد قدم‌ها و ضربان قلب خود دقت کنید. وقتی به اندازه کافی در طول روز تحرک ندارید، بدتر می‌خوابید.

یکی دیگر از معیارها بررسی سطوح استرس است.

شاید بهترین اطلاعات در مورد رژیم غذایی شما باشد. غذایی که می‌خورید و سطح هیدراتاسیون بدن می‌تواند نقش مهمی در نحوه خواب داشته باشد.

بنابراین شما به اطلاعات بیشتر برای همراهی با داده‌های ردیابی خواب نیاز دارید. بدون آن، شما فقط اطلاعاتی دارید که نمی‌توانید علت آن را متوجه شده و اصلاح کنید.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها