برزیل، قطب نوظهور در نوآوری هوش مصنوعی

0
284

دولت برزیل علیرغم اینکه دیر به ضیافت کشورهای سرمایه گذار در هوش مصنوعی رسیده است، اما برنامه‌های بزرگی برای این حوزه دارد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از ونچربیت، در شاخص آمادگی هوش مصنوعی که توسط  Oxford Insights سنجیده شده است، برزیل در بین 40 کشور از بین 192 کشور جهان قرار گرفت.

این نشان دهنده این است که این کشور آمریکای جنوبی در حال پیشرفت در دنیای هوش مصنوعی است. در این گزارش آمده است كه كشورهای حاضر چقدر می‌توانند از فناوری‌های هوش مصنوعی استفاده كنند. طبق پیش بینی های موسسه  PwC تا سال 2030  این حوزه 15 تریلیون دلار به اقتصاد جهانی اضافه خواهد كرد.

با توجه به مطالعات Deloitte و دیگران ، آمریکای جنوبی – به رهبری برزیل – به سرعت به مراکز نوآوری هوش مصنوعی شناخته شده در دنیا تبدیل می شود و به عنوان رهبر مشاغل دارای قابلیت هوش مصنوعی در حال ظهور مطرح است.

اقتصاد آینده برزیل  با کمک بسیاری از فناوری‌های هوش مصنوعی تامین مالی می‌شود و این کشور بر اساس ابزار اختصاصی AI Global Vibrancy که برای تهیه گزارش اخیر دانشگاه استنفورد مورد استفاده قرار گرفته است، پیشروی بقیه کشورها در آمریکای لاتین بوده است.

این مطالعه نشان داد که برزیل طی چهار سال گذشته به عنوان یکی از 5 کشور برتر جهان با سریع ترین رشد در استخدام‌های مرتبط با هوش مصنوعی بوده است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها