فایرفاکس نوتیفیکیشن‌های پاپ آپ ناخواسته را مخفی می کند

0
154
فایرفاکس نوتیفیکیشن‌های پاپ آپ ناخواسته را مخفی می کند

کمپانی موزیلا {مرورگر فایرفاکس}در حرکتی در جهت مبارزه با اسپم و بهبود سلامت وب، پنجره های پاپ آپ نوتیفیکشن را مخفی می کند. ویژگی ای که تاکنون از جانب کسی درخواست نشده بود، اما احتمالا عرضه آن در سال آینده با استقبال زیادی روبرو شود.

به گزارش کالاسودا و به نقل از zdnet ، این اقدام پس از این موضوع صورت گرفت که موزیلا در ماه آوریل سال جاری آزمایشی را انجام داد تا دریابد که کاربران چگونه با اعلان ها یا نوتیفیکیشن ها ارتباط برقرار می کنند و همچنین روش های مختلفی را برای مسدود کردن اعلان ها برای جلوگیری از مزاحمت بررسی کرد.

آمارها نشان می دهد که اکثریت قریب به اتفاق کاربران فایرفاکس (حدود 97%) بیان کرده اند که اعلان ها را رد می کنند یا انتخاب می کنند که یک وب سایت محتوای اعلان ها را نمایش ندهد و آنها را بلاک کند.

در نتیجه مهندسان موزیلا تصمیم گرفتند که پاپ آپ نوتیفیکیشن را که از نوار URL فایرفاکس  پایین می آید را مخفی کنند و این کار را از نسخه فایرفاکس 72 شروع خواهند کرد.

به این ترتیب اگر یک وب سایت یک اعلان را نشان دهد ، پنجره به طور پیش فرض پنهان می شود و به جای آن یک آیکون به نوار URL فایرفاکس اضافه می شود. سپس با استفاده از لرزش اندک آیکون به کاربر اطلاع دهد که یک پنجره اشتراک اعلان در دسترس است ، اما تا زمانی که کاربر روی این نماد کلیک نکند ، ظاهر نمی شود.

موزیلا در حرکتی در جهت مبارزه با اسپم و بهبود سلامت وب، پنجره های پاپ آپ نوتیفیکشن را مخفی می کند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها