نوشتن فیلمنامه Stargate با هوش مصنوعی گوگل

0
364

نوشتن یک فیلمنامه و برنامه تلویزیونی به نویسندگان و زمان زیادی نیاز دارد؛ با این حال طبق ادعای گوگل هوش مصنوعی می‌تواند این کار را انجام دهد و گوگل این چالش را قبول کرده تا با هوش مصنوعی خود، برای بار دوم فیلم نامه‌ی دروازه‌ی ستارگان (Stargate) را بنویسد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از venturebeat، در سال 2021، رایت خالق Stargate به طور عمومی پیامی را در توییتر ارسال کرد و پرسید آیا هوش مصنوعی می‌تواند قسمتی از Stargate را بنویسد؟

هیچ کس دیگری جز لورنس مورونی، رهبر هوش مصنوعی در گوگل، این چالش را نپذیرفت. حال برای بار دوم گوگل قصد دارد این کار را بهتر از قبل انجام دهد.

این ایده از برخی جهات، فوق العاده و از جهات دیگر، بسیار خطرناک است.

رایت گفت که اولین اسکریپت تولید شده توسط هوش مصنوعی تا نوامبر 2021 تکمیل شد. رایت گفت که فیلمنامه جالب بود، اما گپ‌های زیادی نیز وجود داشت. در حال حاضر مورونی و رایت دوباره در حال همکاری در نسخه دوم در فیلم Stargate است.

رایت گفت: «به لارنس (مورونی) گفتم که اگر می‌خواهیم دوباره این کار را انجام دهیم، احتمالاً باید سعی کنیم  بازی را تقویت کنیم، و او این چالش را پذیرفت. ”

نحوه تولید اسکریپت هوش مصنوعی Stargate

در نسخه‌ی قبلی مورونی مدل هوش مصنوعی را با هر فیلمنامه قسمت Stargate که تا به حال نوشته شده بود آموزش داد و مجموعه‌ای از هر دیالوگ و طرح را به سیستم ارائه کرد. او از فناوری‌های مختلفی از جمله چارچوب یادگیری ماشینی TensorFlow گوگل و مدل‌های زبان طبیعی از پیش آموزش دیده به همراه تکنیکی به نام ترانسفورماتور استفاده کرد.

دیگر رویکرد فناوری اصلی مورد استفاده، یک رمزگذار جمله جهانی است که یک مقدار عددی برای متن یک جمله ارائه می‌کند. با این رویکرد، مورونی گفت که این امکان وجود دارد که معناشناسی در جملات به صورت عددی رمزگذاری شود تا ارتباط بین یک جمله و جمله بعدی، را درک کنیم.

البته اسکریپت هوش مصنوعی Stargate خوب است، اما جایگزین انسان نخواهد شد.

یکی از نگرانی‌هایی که اغلب در مورد هوش مصنوعی شنیده می‌شود این است که جایگزین انسان‌ها می‌شود، اما مورونی فعلاً نگران آن نیست. انسان می‌توانند از هوش مصنوعی برای کمک به فرآیند ها استفاده کنند، اما داستان‌سرایی اصلی و منحصربه‌فرد بودن از چیزهایی ناشی می‌شود که با یادگیری ماشینی قابل آموزش نیستند.

فیلمنامه نسخه 2 هوش مصنوعی Stargate که توسط بازیگران اصلی Stargate – از جمله ریچارد دین اندرسون، آماندا تپینگ و مایکل شانکس خوانده شده  – در 21 می در The Companion نمایش داده می‌شود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها