گوشی هوشمند نوکیا ۶ نسخه ۲۰۱۸ ؛ مرحله دوم قدرتنمایی نوکیا

0
909

کالاسودا- کمپانی HMD Global در دومین سال حضور خود در به عنوان تولید کننده برند نوکیا سعی دارد با بهره گیری از تجریبات سال گذشته و استفاده از تکنولوژی های روز بتواند به روند رو به شد خود ادامه دهد از این رو برای سال جاری میلادی سعی دارد گوشی های سال گذشته خود را به روز کرده و آن ها را برای فروش آماده کند از این رو یکی از پرفروش ترین گوشی های این برند به نام نوکیا ۶ با نام نوکیا ۶ نسخه ۲۰۱۸ با امکانات مناسب و با قیمتی منطقی روانه بازار جهانی کند البته این گوشی در بازار ایران نیز توسط شرکت سامتل وارد می شود. و سال گذشته نیز فرارتر از حد انتظار توانست بخش خوبی از بازار گوشی های میان رده را به خود اختصاص دهد. حال قصد داریم به بررسی گوشی هوشمند نوکیا ۶ نسخه ۲۰۱۸ بپردازیم:

گوشی هوشمند نوکیا ۶ نسخه ۲۰۱۸ شبیه به ظاهر گوشی سال گذشته است اما تغییراتی در این گوشی هوشمند تغییراتی وجود دارد که به راحتی قابل شناسایی است. حسگر اثر انگشت به قاب پشتی دستگاه منتقل شده است اما همچنان حشایه های بالا و پایین در مقایسه با برند های دیگر بسیار زیاد به نظر می رسد همچنین  لنز دوربین نیز عمودی همچنان در وسط قرار دارد، اما در این سری با یک لبه رنگی براق احاطه شده است. کمپانی HMD Global  نوکیا ۶ جدید را در دو رنگ بسیار شیک معرفی کرده است : یکی نسخه مشکی با حاشیه های مسی و دیگری نسخه سفید با حاشیه های طلایی. گوشی هوشمند نوکیا ۶ نسخه ۲۰۱۸ در دو نسخه ۳۲ گیگابایت با رم ۳ و ۶۴ گیگابایت با رم ۴ به زودی در سراسر جهان با قیمت ۲۳۰ و ۲۶۰ دلار منتشر خواهد شد . برخی از ویژگی های کلی این میان رده بسیار قدرتمند را با هم مشاهده می کنیم:

زمان عرضه  محصول ژانویه ، ۲۰۱۸
ابعاد ۱۴۸.۸ در ۷۵.۸ در ۸.۲ میلی‌متر
وزن ۱۷۲ گرم
سیم کارت
 
دو سیم کارت (استفاده از سیم کارت دوم به جای حافظه میکرو اس دی)
سایر ویژگی ها مجهز به حسگر اثر انگشت (Fingerprint Sensor)
بدنه مقاوم از جنس آلومینیم یکپارچه
نوع نمایشگر  IPS LCD
سایز نمایشگر ۵.۵ اینچ (~۷۳.۲% نسبت نمایشگر به بدنه)
رزولوشن نمایشگر ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل, نسبت تصویر ۱۶ به ۹ (~۴۰۳ پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
محافظ نمایشگر  گوریلا گلس ۳
سایر ویژگی ها
 سیستم‌عامل اندروید ۸
تراشه Qualcomm Snapdragon 630
پردازنده مرکزی ۸ هسته‌ای ۲.۲ گیگاهرتز Cortex-A53
پردازنده گرافیکی Adreno508
حافظه داخلی ۳۲/۶۴ گیگابایت حافظه داخلی , ۳/۴ گیگابایت رم
درگاه حافظه میکرو اس‌دی, تا ۲۵۶ گیگابایت (استفاده از شیار دوم سیم‌کارت)
دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسل (دارای دریچه دیافراگم ۲ ), فوکوس خودکار با تشخیص فاز, فلاش دوگانه‌ی LED
ویدئو ۱۰۸۰p@30fps
دوربین سلفی ۸ مگاپیکسل،(دارایه دریچه دیافراگم ۲) و فوکوس خودکار ، دوربین فیلم برداری ۱۰۸۰p@30fps
سایر قابلیت ها برچسب‌گذاری جغرافیایی,  تشخیص چهره, HDR
صدای زنگ MP3, WAV, ویبره, زنگ گوشی
اسپیکر بله
جک ۳.۵ میلی‌متری بله
 قابلیت های صدا
 
 قابلیت حذف صدا‌های مزاحم هنگام مکالمه با استفاده از میکروفون دوم
باتری
 
باتری لیتیوم یون غیر قابل تعویض با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی آمپری
فناوری شبکه GSM / HSPA / LTE
اتصالات شبکه بی‌سیم Wi-Fi 802.11 b/g/n, hotspot
 
بلوتوث ۵.۰, A2DP, LE
NFC دارد
حسگرها حسگر اثرانگشت (پشت گوشی), شتاب‌سنج, ژیروسکوپ, سنسور مجاورت, قطب‌نما
 
سایر قابلیت ها
– شارژ سریع باتری: ۵۰ درصد در ۳۰ دقیقه
– پخش‌کننده‌ی MP4/H.264
– پخش‌کننده‌ی MP3/WAV/eAAC+/FLAC
– ویراستار عکس و فیلم
– نمایش‌دهنده‌ی اسناد

در این قسمت قصد داریم به بررسی دقیق تر ویژگی های اصلی این میان رده قدرتمند بپردازیم:

صفحه نمایش

گوشی هوشمند نوکیا ۶ نسخه ۲۰۱۸ با ابعاد ۱۴۸.۸ در ۷۵.۸ در ۸.۱۵ میلی‌متر، به نمایشگری ۵.۵ اینچی از نوع IPS LCD، با وضوح ۱۰۸۰×۱۹۲۰ و پوشش محافظ گوریلا گلس ۳ یک صفحه نمایش بسیار خوب برای یک دستگاه میان رده محسوب می شود اما نکته تاریک این صفحه نمایش را می توان استفاده از نسبت تصویر ۱۶به ۹ به جای ۱۸ به ۹ دانست. اما به طور کلی نوکیا همواره در بخش صفحه نمایش موفق عمل کرده است.

پردازنده

کمپانی HMD Global در گوشی هوشمند نوکیا ۶ نسخه ۲۰۱۸ از پردازنده هشت هسته ایی اسنپدراگون ۶۳۰  با فرکانس ۲.۲ بهره می برد. این پردازنده در گوشی های میان رده ی متعددی از جمله جمله اچ تی سی U11 لایف، موتورولا موتو X4 یا ایسوس ذن فون ۴ به کار گرفته شده است  وبسیار موفق عمل کرده است. در کنار این پردازنده وجود رم نرم افزاری ۳ همراه با ۳۲ گیگابایت حافظه داخای خیال کاربران گوشی های میان رده را آسوده کرده است نکته جالب اینکه این گوشی هوشمند نسخه ۶۴ گیگابایتی با رم نرم افزاری ۴ نیز دارد که البته به نظر به تعداد محدود تری عرضه شود.

دوربین 

در بخش دوربین اما به نظر نوکیا کمی ضعیف تر از رقبای خود عمل کرده است و به ظاهر از یک لنز ۱۶ مگاپیکسلی شرکت زایس استفاده کرده است و دوربین سلفی آن نیز ۸ مگاپیکسل است . بیشتر گوشی های هوشمند در این حدود قیمت دوربین های دوگانه دارند که باعث می شود کاربران امکانات عکاسی بیشتری را دارا باشند البته دوربین این دستگاه نا امید کننده نخواهد بود اما توان رقابت با میان رده های هم قیمت خود را ندارد.

باتری

در گوشی هوشمند نوکیا ۶ نسخه ۲۰۱۸  ظرفیت باتری نیز از بخش هایی است که نسبت به نسخه قبلی تغییری نداشته و اچ ام دی  از همان باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده کرده است. با این وجود این دستگاه می تواند مانند دیگر گوشی های هوشمند عملکر متوسطی داشته باشد اما نکته قابل توجه پشتیبانی از پورت تایپ سی است که باعث می شود بالاترین سرعت شارژ در این سری گوشی های هوشمند وجود داشته باشد.

به طور کلی گوشی هوشمند نوکیا ۶ نسخه ۲۰۱۸ را می توان رقیبی بسیار جدی برای گوشی های J7 pro سامسونگ و P Smart هواوی دانست که برای بسیاری از کاربران گزینه بسیار مناسبی خواهد بود. در حال حاضر این گوشی تنها در کشور های چین و هند وارد بازار فروش شده است.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها