نکات آموزشی برای خریداران کنسول Switch و Switch Lite

0
850

کنسول پرتابل Nintendo Switch از زمان عرضه بسیار موفق عمل کرده و این موضوع هم بی دلیل نیست.

به گزارش کالاسودا و به نقل از سی نت، تجربه‌ی بازی با کنسول همراهی که می‌تواند به تلویزیون وصل شده و تجربه‌ی یک کنسول خانگی را به شما بدهد، بی نظیر است.

نسخه‌ی Lite این کنسول هم که ارزان‌تر است و بیشتر نقش کنسول همراه را بازی می‌کند، از زمان عرضه با استقبال بی نظیری روبرو شده است.

اگر شما هم به تازگی یک Switch خریداری کرده و زیاد از آن سر در نمی‌آورید، در این مقاله ما یک سری نکته به شما خواهیم گفت تا بتوانید از این کنسول کوچک اما قدرتمند، حداکثر استفاده را ببرید.

 

تنظیم کردن حساب‌های کاربری در همان ابتدای کار

اگر قرار است کنسول Switch خود را با دوستان و یا خانواده‌ی خود به اشتراک بگذارید، فراموش نکنید که برای هر فرد یک حساب کاربری تعریف کنید تا به این تعریف تمام اطلاعات و ذخیره های بازی برای هر فرد به صورت جدا ذخیره شده و از تداخل آنها جلوگیری کنید.

برای این کار می‌توانید به تنظیمات سیستم رفته و سپس از بخش Users، گزینه  Add User را انتخاب کنید تا یک کاربر جدید اضافه کنید.

 

اسکرین شات گرفتن و ضبط کردن کلیپ بازی

در سمت چپ کنترلر سوییچ، یک دکمه‌ی مربع شکل با یک دایره در داخل آن قرار دارد. اگر یک بار آنرا فشار دهید، می‌توانید از نمایشگر سوییچ، یک اسکرین شات بگیرید. اگر هم آنرا کمی بیشتر نگه دارید، می‌توانید یک ویدیو از 30 ثانیه‌ی آخر بازی خود ضبط کنید. البته برخی بازی‌ها از این ویژگی ضبط ویدیو پشتیبانی نمی‌کنند.

فراموش نکنید که این تصاویر و ویدیوها داخل حافظه‌ی دستگاه ذخیره می‌شوند، پس توصیه می‌کنیم حتما برای کنسول سوییچ خود، یک microSD تهیه کنید.

 

فعالیت‌های خود یا دوستان را بررسی کنید

آیا می‌خواهید ببینید چه قدر زمان در یک بازی صرف کرده‌اید؟ بخش Activity Feed می‌تواند اطلاعات این چنینی را به شما بدهد. شما حتی می‌توانید Activity Feed دوستان خود را هم ببینید. برای این کار، فقط کافی است روی آیکون پروفایل خود یا دوستان‌تان کلیک کنید.

 

در Switch Online ثبت نام کنید

اگر می‌خواهید بیشترین استفاده از سیستم را با کم ترین مبلغ ببرید، در Switch Online ثبت نام کنید. مبلغ این سرویس 4 دلار در ماه یا 20 دلار در سال است برای هر نفر و یا 35 دلار برای همه‌ی اعضای خانواده است. در عوض این مبلغ، شما می‌توانید تمام بازی های Switch که یک بخش آنلاین چند نفره دارند را تجربه کنید. علاوه بر آن، شما با این عوضیت می‌توانید به تمام بازی های NES و Super NES هم دسترسی پیدا کنید.

 

فضای ذخیره سازی کنسول خود را مدیریت کنید

هر دو کنسول Switch و Switch Lite، به صورت پیشفرض 32 گیگ ظرفیت داخلی دارند. شاید این مقدار زیاد به نظر برسد، اما پس از کم کردن مقدار فضایی که کنسول شما برای سیستم عامل استفاده می‌کند، خواهید دید که این مقدار ظرفیت چندان هم زیاد نیست.

راه حل شما برای کمبود فضا این است که یا یک microSD تهیه کنید و یا از ویژگی مدیریت فضای کنسول برای کنترل و تنظیم فضای اشغال شده استفاده کنید. برای دسترس به این ویژگی می‌توانید به بخش Data Management از تنظیمات سیستمات بروید.

 

بازی‌های قدیمی‌را پاک نکنید، بلکه از گزینه‌ی آرشیو کردن استفاده کنید

اگر سیستم شما پر شده است، هیچ وقت باری جا باز کردن، بازی هایتان را حذف نکنید. به جای آن، آنها را آرشیو کنید.

اگر یک بازی را حذف کنید، تمام فایل‌های کمکی و همراه آن حذف می‌شود. اما اگر از گزینه‌ی آرشیو کردن استفاده کنید، ذخیره‌های بازی و فایل های کمکی آن روی سیستم باقی مانده و فقط فایل‌های اصلی آن حذف می‌شوند. به این ترتیب شما بعدا می‌توانید آن بازی را دوباره دانلود کرده و اطلاعات شما دست نخورده باقی خواهند ماند.

 

Friend Code خود را پیدا و ذخیره کنید

اگر شما هم اکانت Facebook یا Twitter خود را به سوییچ وصل کرده باشید، می‌توانید برای دوستان و فاوور هایتان که اکانت هایشان را به کسنول خود لینک کرده اند، پیشنهاد های دوستی بفرستید.

اما اگر دوستان شما روی شبکه‌های اجتماعی نیستند، شما می‌توانید از Friend Code خود استفاده کنید. برای پیدا کردن آن، می‌توانید به تنظیمات پروفایل خود بروید و با گرفتن یک اسکرین شات، آن کد را ذخیره کنید. به این ترتیب دوستان شما می‌توانند با وارد کردن مستقیم کد، شما را به لیست دوستان خود اضافه کنند.

 

کنترلر یا Joy-Con گم شده خود را پیدا کنید

اگر شما هم Joy-Con های خود را گم کرده‌اید، خبر خوب این است که Switch یک ابزار داخلی دارد که به شما امکان می‌دهد Joy-Conها را پیدا کنید. برای استفاده از آن، می‌توانید روی صفحه‌ی خانه، آیکون کنترلرها را انتخاب کرده و گزینه‌ی Find Controllers را بزنید.

 

Mii مخصوص خودتان را درست کنید

آواتار های Mii هنوز هم وجود دارند و شما می‌توانید روی سوییچ خود به آنها دسترسی پیدا کنید. البته این آواتارها کمی مخفی و دور از دسترس هستند. برای دسترسی به آنها می‌توانید به تنظیمات رفته و سپس از بخش Mii، گزینه‌ی Create/ Edit Mii را انتخاب کنید. شما می‌توانید آواتارهای خود را در پروفال خود و در بازی‌ها نیز استفاده کنید.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها