نکات مربوط به نگهداری خودرو در بحران کروناویروس

0
598

اگر به دلیل شیوع COVID-19 قصد دارید مدت طولانی خودروی خود را در خانه نگهداری کنید، در اینجا همه نکاتی که باید در مورد لاستیک، باتری و موارد دیگر بدانید، ارائه داده شده است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از سی نت، یک اتومبیل نمی‌تواند هفته‌ها یا ماه‌ها در پارکینگ بدون هیچ مراقبتی رها شود.

به طور مثال اگر خودرو را برای مدت طولانی و بدون استفاده در پارکینگ نگهداری کنید؛ روغن به دلیل نوسانات دما رو به زوال می‌رود.

فشار تایر در حین نگهداری خودرو برای مدت طولانی در پارکینگ نیز نگران کننده است، بنابراین برخی از منابع توصیه می‌کنند فشار و وزن خودرو را در این دوره از روی لاستیک‌ها بردارید.

باتری مسئله مهم دیگری است؛ وسایل نقلیه پیشرفته امروزی غالباً دارای چندین رایانه هستند که همیشه در حال کار هستند و سیستم‌های خودرو را تحت نظر دارند. این رایانه‌ها انرژی را جذب می‌کنند، و اگر یک ماشین برا مدت طولانی استفاده نشده و شارژ نشود، باتری می‌تواند ظرف دو هفته از بین برود.

بنابراین برای سلامت عمومی خودرو پیشنهاد داده می‌شود هر دو هفته یک بار به مدت 5- تا 10 دقیقه خودرو را روشن کرده و رانندگی کنید.

نکات:

  • مکانی که ماشین خود را نگهداری می‌کنید باید خشک، در داخل خانه و ترجیحاً از نظر آب و هوا کنترل شود، زیرا رطوبت می‌تواند مضر باشد.
  • کلیه مایعات – گاز، روغن، مایع ترمز و غیره – قبل از ذخیره باید پر شوند تا از ایجاد تراکم در داخل مخازن جلوگیری شود.
  • اگر نمی‌توانید هر دو هفته ماشین خود را برای یک رانندگی کوتاه از فضای سرپوشیده خارج کنید، باید قبل از پارک کردن آن برای مدت طولانی، باتری خود را خارج کنید.
  • فشار لاستیک‌ها را مرتب بررسی کنید. پر کردن لاستیک‌ها با نیتروژن (بر خلاف هوا) باعث نشت کمتری می‌شود.
عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها