نکات و ترفندهای کاربردی در سامسونگ گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس

0
1451

اگر به تازگی گوشی‌های جدیدی گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس سامسونگ را خریداری کرده‌اید؛ ترفندها و قابلیت‌های بسیار کاربردی در انتظار شما است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از digitaltrends، گوشی‌های سامسونگ گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس کارهای زیادی می‌توانند انجام دهند که برخی گوشی‌های جدید قادر به انجام آنها نیستند. در این مطلب با روش استفاده مطلوب از گوشی‌های نوت 10 و نوت 10 پلاس آشنا می‌شوید و بهترین ترفندها این گوشی‌های کاربردی را یاد می‌گیرید.

اسکرین شات گرفتن در سامسونگ گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس

این کار به نظر ممکن است ساده باشد؛ گرفتن عکس از نوت 10 و Note 10 پلاس کمی متفاوت از سایر تلفن‌های اندرویدی است. برای اسکرین شات گرفتن در این گوشی‌ها همان کلید ترکیبی معمول در بیشتر گوشی‌های اندرویدی را فشار دهید اما به جای فشار دادن و نگه داشتن ولوم پایین صدا و دکمه روشن؛ به سادگی آنها را فشار داده و رها کنید.

علاوه بر این می توان با حرکات دست روی صفحه نمایش و یا قلم اس پین این عکس‌ها را ثبت کرد.

می توانید تنظیمات لازم را در بخش تنظیمات setting> ویژگی‌های پیشرفته/advanced Features> motions and gestures> Palm Swipe to Capture فعال کنید. در این صورت برای گرفتن اسکرین شات با دست کافی است تیغه دست خود را برروی سمت چپ تصویر قرار داده و به سمت راست بکشید.

با استفاده از قلم کافی است قلم اس پین را خارج کرده و منوی Air Command زا فعال نمایید و با انتخاب Smart Select این کار را انجام دهید.

علاوه بر روش‌های ذکر شده می‌توانید از دستور صوتی و بیکسبی برای اسکرین شات استفاده کنید. کافی است عبارت take screenshot را به ربان بیاورید.

تغییر عملکرد کلید های جانبی در سامسونگ گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس

دکمه پاور Note 10، به طور پیش فرض صفحه نماش را از خواب بیدار می‌کند؛ و با دوبار فشار دادن دکمه Bixby  به دوربین دسترسی خواهید داشت.

خوشبختانه، شما می‌توانید عملکرد Bixby را غیرفعال کرده و  یا دکمه پاور را تغییر دهید. این کار را می‌توان در تنظیمات/ Settings > ویژگی‌های پیشرفته/ Advanced features> کلید جانبی/ Side key انجام داد. در همان منو، می‌توانید دبل کلیک را از میانبر دوربین Bixby تغییر داده و آن را به “یک بار فشار دادن” تغییر دهید و یا هر برنامه نصب شده دیگر را طبق نیاز خود تنظیم نمایید.

روش جست و جو کردن در سامسونگ گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس

سامسونگ مدت‌هاست که از عملکرد جستجو در گوشی‌های خود استفاده می‌کند. این قابلیت را از طریق جست و جو در برنامه‌های نصب شده، تنظیمات، پرونده‌ها، تقویم، گالری، Spotify و فروشگاه Play انجام می‌دهد. این روش سریع، مفید و یک راه عالی برای دسترسی آسان تر در گوشی شما است. تنها کافی است کشوی برنامه را باز کرده و در بالای صفحه در نوار جستجو ضربه بزنید.

نحوه استفاده از پنجره پاپ آپ در سامسونگ گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس

نمای پاپ آپ از صفحه نمایش بزرگ شما استفاده می‌کند و باعث می‌شود با اعلان‌های انتخابی به راحتی تعامل داشته باشید.

هنگامی که از نوت 10 استفاده می‌کنید و تقریباً هر نوع برنامه اعلان دارد. بنابراین بر روی پنجره اعلان هر برنامه ضربه زده و وارد پیام مورد نظر شوید.  در این بخش می توانید پیام را بخوانید؛ پاسخ دهید.

شما می‌توانید این کار را فقط برای برنامه‌های انتخاب شده انجام دهید یا آن را برای همه برنامه‌ها فعال کنید. فقط کافی است وارد تنظیمات> ویژگی‌های پیشرفته> نمای پاپ آپ هوشمند شوید.

نحوه تنظیم Edge Panel در سامسونگ گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس

اکنون می‌توانید اج پنل در گوشی‌های نوت 10 و نوت 10 پلاس را سفارشی سازی کنید.

به طور پیش فرض، در اج پنل چند برنامه فعال و از قبل بارگیری شده قرار دارد که می‌توانید آن را تغییر دهید. برای مشاهده آن کافی است از لبه سمت راست صفحه را بکشید تا یک پنجره شفاف ظاهر شود. برای باز کردن پانل، روی آن ضربه بزنید و بکشید، در این صورت وارد بخشی می‌شوید که می‌توانید به این میانبرها دسترسی پیدا کنید یا آنها را شخصی سازی کنید. در اینجا حتی می‌توانید چندین صفحه را نیز برای دسترسی به اموری مانند آب و هوا و یادآوری‌ها اضافه کنید.

اگر به دلایلی فعال نشده است، می‌توانید برای پیکربندی صفحه خود به تنظیمات/ Settings > نمایش/ Display > Edge Screen > Edge Panels بروید.

نحوه استفاده از Notes سامسونگ برای رونویسی یادداشت‌های دست نویس در سامسونگ گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس

یکی از قابل توجه ترین ویژگی‌های جدید در گوشی‌های نوت سامسونگ، انتقال متن یادداشت‌های دست نوشته به متن در برنامه Samsung Notes است. ادغام جدید با مایکروسافت ورد همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا یادداشت‌های دست نویس را مستقیماً به یک سند Word تبدیل کنید.

متأسفانه، به نظر می‌رسد این کار توسط دو سرویس مختلف با نتایج متفاوت انجام می‌شود. در آزمایش ما، متوجه شدیم که یادداشت‌ها با دقت بیشتری در برنامه Samsung Notes رونویسی می‌شوند تا اینکه مستقیماً به Word ارسال شوند. شما هنوز هم می‌توانید در صورت نیاز، متن رونویسی شده را به یک سند ورد صادر کنید.

هنگامی که یادداشت خود را نوشتید، آن را ذخیره کنید، سپس روی بدنه یادداشت دست نویس ضربه بزنید تا به منو دسترسی پیدا کنید. به دنبال نماد T با یک باکس کوچک سیاه و دست خط باشید و به آن ضربه بزنید. یک جعبه متنی با تبدیل دست خط به متن ظاهر می‌شود، که می‌توانید پس از تبدیل آن را کپی یا ذخیره کنید. از اینجا می‌توانید  بر روی دکمه اشتراک ضربه بزنید تا متن تازه رونویسی شده به یک سند Microsoft Word وارد شود.

نحوه تعیین عملکرد S Pen برای راه اندازی برنامه‌های دیگر در سامسونگ گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس

در واقع این کار، کار ساده‌ای است و شما می‌توانید قلم S Pen را برای نیازهای شخصی خود سفارشی کنید. حتی تعداد معدود برنامه‌هایی وجود دارد که می‌توانید جدا از برنامه دوربین، از جمله مرورگر وب، اسنپ چت، گالری و یادداشت‌های سامسونگ با S Pen همگام سازی شوند.

برای پیکربندی برنامه‌ای که هنگام نگه داشتن دکمه S Pen راه اندازی می‌شود، به تنظیمات/ Settings > ویژگی‌های پیشرفته/ Advanced features > S Pen > Air Actions > رفته و دکمه قلم را نگه داشته و برنامه مورد نظر خود را انتخاب کنید. عملکردهای برنامه ویژه ایجاد شده توسط S Pen را می‌توان از همان فهرست Air Actions در تنظیمات> ویژگی‌های پیشرفته> قلم  اس پین و Air Actions و App Actions تنظیم کرد.

نحوه پیش نمایش تصاویر و پیوندها با قلم S Pen در سامسونگ گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس

Air View یکی دیگر از ویژگیهای مفید است که برای گشت و گذار در دستگاه Note 10 شما با S Pen فراهم شده است. با استفاده از Air View، می‌توانید به راحتی پیوندهای وب، تصاویر یا رویدادهای تقویم را مشاهده کنید تا اطلاعات بیشتری را در یک پنجره بازشو مشاهده نمایید. با حرکت قلم در بالای صفحه یا پایین صفحه، صفحه نیز می‌تواند حرکت کند.

برای فعال کردن آن به تنظیمات/ Settings > ویژگی‌های پیشرفته/Advanced features و سپس S Pen و   Air View بروید و ضامن سوئیچ آن را فعال نمایید.

وقتی S Pen در جای خود قرار ندارد چه اتفاقاتی رخ می‌دهد و چطور می‌توان آنها را سفارشی سازی کرد؟

با بیرون کشیدن قلم S، به طور پیش فرض، منوی Air Commands  باز می‌شود که دارای عملکردهای زیادی است که هنگام بیرون آوردن قلم به دنبال آن هستید، مانند انتخاب صفحه، یادداشت برداری و نوشتن روی صفحه.

اگر قصد کار دیگری را دارید می توانید این میانبرها و عملکردها را بسته به نیازتان تغییر دهید. برای سفارشی کردن میانبرهای خود، به تنظیمات/ Settings > ویژگی‌های پیشرفته/ Advanced features > قلم اس پین> میانبرها Shortcuts بروید و یا برای تغییر عملکرد S Pen زمانی که از گوشی بزداشته می شود؛ به تنظیمات/ Settings > ویژگی‌های پیشرفته/ Advanced features > When S Pen is removed بروید.

روش استفاده از S Pen در OneNote در سامسونگ گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس

برنامه یادداشت برداری OneNote مایکروسافت، مانند مجموعه Office، دارای قلم برای دستگاه‌های لمسی روی صفحه نمایش ویندوز است. این بدان معنا که در حین استفاده از قلم آن را تشخیص داده و از آن پشتیبانی می کند.

وقتی OneNote باز کرده و نوشتن با قلم را آغاز می‌کنید برنامه به صورت خودکار حالت ورودی را برای شما تغییر خواهد داد. در این حالت می‌توانید به راحتی بین یادداشت‌های دست نویس و تایپ کردن با صفحه کلید مجازی جابجا شوید. متأسفانه، برنامه OneNote برای Android قادر نیست یادداشت‌ها را رونویسی کند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها