نکات کلیدی مطرح شده در Google I/O 2021 از زبان سوندار پیچای

0
223

در این ویدئو خلاصه 16 دقیقه‌ای مهمترین نکات مطرح شده در افتتاحیه Google I/O 2021 را از زبان مدیر اجرایی می‌بینید و می‌شنوید.

به گزارش کالاسودا، کنفرانس سالانه توسعه دهندگان گوگل به خاطر کرونا به صورت مجازی تا بیستم ماه می ادامه خواهد داشت و برنامه‌نویسان جدیدترین برنامه‌های گوگل در حوزه نرم افزاری را مرور خواهند کرد.

سوندار پیچای در مراسم افتتاحیه نکات اصلی را بیان کرد که با هم می‌بینیم.

 

 

نکات مهم و برجسته مطرح شده در کنفرانس I/O 2021 به شرح زیر است:

پردازش زبان طبیعی

مدیر گوگل از 4 برابر شدن رشد گوگل ترنسلیت خبر داد.

وی همچنین خبر استفاده 3 میلیارد دفعه از گوگل لنز به صورت ماهانه توسط کاربران را داد.

پیچای تاکید کرد تصویر در گوگل به اندازه متن مهم است.

وی از پردازش زبان طبیعی LaMDA با کمک یادگیری ماشین گفت و نشان داد اگر کسی بخواهد با هواپیمای کاغذی صحبت کند، چگونه خواهد بود و زبان LaMDA چگونه کمک کننده خواهد بود. البته LaMDA هنوز کامل نیست و فعلا روی متن آموزش دیده تمرکز دارد.

 

گوگل و کوانتوم

برنامه‌های گوگل برای توسعه بر مبنای کوانتوم شرح داده شد. گوگل دیتاسنتر جدیدی Quantum AI Campus را برمبنای پردازش کوانتوم طراحی کرده است.

 

گوگل و حریم خصوصی:

جن فیتس پاتریک معاون ارشد سیستم‌های هسته گفت آنها قصد دارند کاربران را از دردسر رمز عبور خلاص کنند. وی از یکپارچه سازی عمیق اندروید و کروم گفت. اشتراک گذاری پسورد راحت‌تر خواهد شد.

اجازه آسان‌تر هیستوری جستجو به کاربران داده شده است. کاربران می‌توانند لوکیشن خود را روشن و خاموش کنند.

قراردادن تصاویر در فولدر قفل شده امکان جدیدی است تا این تصاویر در حریم خصوصی کاربر حفظ شده و اجازه اشتراک گذاری قطع شود.

 

جستجو بر اساس MUM

MUM یا Multitask Unified Model برای جستجو جایگزین BERT می‌شود که بسیار قدرتمند‌تر از قبل بوده و دانش عمیق در حوزه زبانی، متن و فیلم و تصاویر ایجاد کرده و عمبق جستجو می‌کند. مثلا می‌توان تصویر کفش کوهنوردی را نشان داد تا MUM به شما بگوید روی کدام کوه می‌توانید استفاده کنید.

 

قابلیت جدید برای گوگل لنز

گوگل لنز زبان‌های بیشتری را پشتیبانی می‌کند. یک دانش آموز می‌تواند از یک مسئله علمی عکس گرفته و پاسخ را به زبان خود به دست آورد.

 

سرچ روی Google AR

جستجوی ورزشکاران روی واقعیت افزوده امکان جدیدی است که گوگل در اختیار ما می‌گذارد.

 

جستجوی بهتر

گوگل در بخش About this Result  زمینه بیشتری را در نتایج نشان داده و جزییات سایتی را نشان می‌دهد که مطلب مورد نظر از آنجا اخذ شده است. بدین ترتیب کاربر به منبع معتبر و قابل اعتماد دست پیدا می‌کند.

 

گوگل مپ

نشان دادن فوری Live View روی گوگل مپ و افزودن علائم مجازی بیشتر روی نقشه گوگل امکان جدید این برنامه روی موبایل است.

 

گوگل فوتو

4 تریلیون عکس و فیلم در گوگل فوتو ذخیره شده است. بیشتر این عکسها نمایش داده نمی‌شوند و به زودی باید برای دیدن آنها پول بدهیم.

الگوی Little Patterns نگاهی جدید به عکسهای قدیمی با هوش مصنوعی است.

 

اندروید 12 ؛ بازطراحی کامل

اندروید 12 یک بازطراحی کامل از سیستم عامل اندروید است.

قابلیت Material You پاییز روی گوشی‌های پیکسل و بعد روی همه محصولات خواهد آمد. گوگل اندروید 12 را شخصی ترین سیستم عامل طراحی شده می‌داند.

سیستم سفارشی توسط کاربر برا اساس رنگهای وال پی پر توسط کاربر ساخته می‌شود.

ابزارک‌های جدید، اعلان متنوع و متفاوت، تنظیمات سریع حتی روی گوگل پی، دکمه روشن و خاموش به عنوان دستیار گوگل و … روی اندروید 12 سوار شده است.

 

حریم خصوصی و اندروید 12

اندروید 12 داشبورد مخصوص حریم خصوصی دارد. با این داشبورد می‌توان گفت چه اطلاعاتی و چه زمانی در دسترس شرکای نرم افزاری قرار گیرند و این کاربر است که چنین اجازه‌ای خواهد داد. کاربر می‌تواند مستقیما مجوز دسترسی‌ها را قطع کند. در تنظیمات سریع با کلیک آسان دسترسی به دوربین و میکروفون برای همه برنامه‌ها به یکباره قطع می‌شود.

 

اندروید 12 و ارتباطات متصل‌تر با کروم او اس

کاربران قادر به بازکردن قفل کروم او اس با گوشی اندرویدی خواهند بود. روی کروم بوک می‌توانند نوتیفیکیشن‌های گوشی را دریافت کنند.اپ اختصاصی برای تلویزیون‌های اندرویدی توسط گوگل در حال توسعه است. پشتیبانی از Android Auto بی سیم توسط 100 میلیون خودرو در حال انجام است.

 

توسعه Wear OS با کمک سامسونگ

گوگل از توسعه پلتفرم و سیستم عامل Wear OS با کمک سامسونگ گفت. در این پروژه سیستم عامل گوگل برای ابزارهای پوشیدنی با تایزن سامسونگ ترکیب شده است. هدف بالا بردن عمر باتری، عملکرد سریعتر و تمرکز روی توسعه دهندگان بوده تا اپ‌های بیشتری روی ساعت هوشمند، مچ بند هوشمند و … ساخته شود. بنابراین نسخه جدید Wear OS که روی ساعت هوشمند گلکسی سامسونگ نصب می‌شود با گوگل پلی پشتیبانی می‌شود و گوگل مپ و سایر سرویس‌ها را پشتیبانی می‌کند. همچنین برخی از ویژگی‌های تناسب اندام مربوط به FitBit را نیز در خود جای داده است.

 

پروژه Starline

سوندار پیچای سیستم ویدئو کنفرانس هولوگرافیک گوگل به نام استارلاین را توضیح داد. با این سیستم می‌توان طبیعی صحبت کرده و تماس چشمی برقرار کنید.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها