نیسان لیف نیسمو RC، سامورایی ژاپنی در اروپا!

0
298

نیسان برای اولین بار با نیسمو RC در خاک اروپا حضور یافته است. این خودرو راهی پیست ریکاردو تورمو در والنسیای اسپانیا شده است.

به گزارش کالاسودا به نقل از پدال، لیف نیسمو RC به عنوان خودرویی برای تست تکنولوژی‌های آتی ساخته شده است. لیف نیسمو RC از دو پیشرانه الکتریکی و سیستم چهار چرخ محرک استفاده کرده و قدرت 322 اسب بخاری و گشتاور 640 نیوتون متری دارد. این قدرت باعث ایجاد شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 3.4 ثانیه‌ای می‌شود.

نیسان لیف نیسمو RCاین خودروی مسابقه‌ای و الکتریکی بر پایه ساختار فیبر کربنی ساخته شده و وزن آن به 1220 کیلوگرم کاهش یافته است. واضح است که چنین ساختاری برای استفاده در پیست بسیار مناسب می‌باشد.

نیسان لیف نیسمو RC

سیستم چهار چرخ محرک لیف نیسمو RC هم گشتاور را به چرخ ها می‌فرستد تا بیشترین چسبندگی در سر پیچ‌ها حاصل شود. پیشرانه‌های الکتریکی و مبدل‌ها در بالای چرخ های جلو و عقب قرار گرفته‌اند تا توازن بهتری حاصل گردد.

نیسان لیف نیسمو RC

مدیر موتور اسپورت نیسان گفته است:

در کمپانی ما حرف E از EV به معنی جذابیت و هیجان است. وقتی این فلسفه را در نظر بگیرید لیف نیسمو RC خلق خواهد شد. این خودرو جنبه‌ی هیجان رانندگی یک خودروی الکتریکی را برجسته می‌کند.

اکتبر سال پیش بود که نیسان پروتوتایپ دیگری از لیف را معرفی کرد. آن خودرو بر پایه نسخه کنونی لیف در بازار شکل گرفته بود و از دو پیشرانه الکتریکی و سیستم چهار چرخ محرک استفاده می‌کرد. خودروی یاد شده قدرت ترکیبی 304 اسبی و گشتاور 680 نیوتون متری داشت و نیسان آن را برای تست تکنولوژی کنترل چهار چرخ جدیدی ساخته بود که نهایتاً به مدل‌های تولیدی راه خواهد یافت.

نیسان لیف نیسمو RC

جدیدترین محصول الکتریکی نیسان با نام لیف ای پلاس برد بلند شناخته می‌شود که از باتری بزرگ‌تر 62 کیلووات ساعتی استفاده کرده و پیشرانه الکتریکی آن قدرت 217 اسبی دارد. این خودرو برد 363 کیلومتری دارد که بیشتر از لیف مجهز به باتری 40 کیلووات ساعتی می‌باشد.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها