کنسول بازی نینتندو گیم بوی 30 ساله شد

0
1675
کنسول بازی نینتندو گیم بوی 30 ساله شد

حدود 30 سال پیش کمپانی ژاپنی نینتندو یک دستگاه بازی را روانه بازار فروش کرد و توانست سهم بسیار بزرگی در پیشرفت صنعت بازی های رایانه ایی داشته باشد. این بازی بسیار زیبا در تاریخ 21 آوریل سال 1989 برای اولین بار در اختیار کاربران قرار گرفت و در طول این سال ها با پیشرفت های بسیاری همراه بود.

صاحب وب سایت Gamer World News Entertainment آقای وانگ در گفتگوی خبری با فاکس نیوز اعلام کرد که استوارت وارنی پنجره ی جدیدی در بخش بازی های رایانه ایی ایجاد کرد. و این بازی بسیار زیبا توانست شروعی برای درآمد زایی کنسول های بازی شود.

وی همچنین اعلام کرد که این بازی 8 بیتی حدود 119 میلیون به فروش رسید و بیان کرد این دستگاه جذاب در کنار کنسول بازی پلی استیشن 2 و نینتندو دی اس از پرفروش ترین کنسول های بازی به شمار می رود. این کنسول ها برای ژاپن یک نماد فرهنگی به شمار می روند.کنسول بازی نینتندو گیم بوی 30 ساله شد

نینتندو در سال 1998 توانست طراحی دستگاه خود را بهبود بخشد و این دستگاه جذاب را به صورت رنگی روانه بازار فروش کند. همچنین در سال 2001 نیز نسخه دیگری را با نام Game Boy Advance SP in 2003 در اختیار کاربران قرار داد. در سال 2004 نیز کلمه Game Boy نیز از نام این کنسول برای دستگاه های با دو صفحه نمایش خارج شد.

آقای وان در این مصاحبه خبری اعلام کرد که بخشی از این بازی بسیار زیبا از بازی معمایی  Tetris نشات گرفته است. این بازی بسیار زیبا در اتحادیه جماهیر نشات گرفته است.

در حال حاضر کنسول نینتندو یکی از مشهور ترین کنسول های بازی در کشور های آسیایی شرقی است. این کنسول بازی در بازار کشورما نیز وجود دارد و توانسته در کنار کنسول های بازی پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان فروش خوبی را به دست آورد.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها