بررسی تخصصی هارد دیسک وسترن دیجیتال WD Black SN750 NVMe

0
359
بررسی تخصصی هارد دیسک وسترن دیجیتال WD Black SN750 NVMe

هارددیسک های وسترن دیجیتال که جزو معروف ترین سخت افزارهای هارد در دنیا هستند توانسته اند خود را به یکی از بزرگ ترین تولید کننده هارد دردنیا تبدیل کنند.

آخرین نسخه از هارد دیسک های وسترن دیجیتال سری مشکی SN750 یک هارد 1 ترابایتی است که بدنه محکم و قوی دارد.

ویژگی هارد دیسک های سری مشکی وسترن دیجیتال چیست؟

جالب است بدانید که هارد دیسک داخلی وسترن دیجیتال سری مشکی، از سری High Performance می است و بهترین عملکرد را در بین هارد دیسک های وسترن دیجیتال دارا است. این هارد مناسب پردازش های سنگین محاسباتی و بازی بوده و از مزایای این هارد دیسک نسبت به سری آبی می توان به لرزش کمتر و الگوریتم جدید برای دسترسی به اطلاعات و همچنین وجود دو پردازنده درون هارد دیسک اشاره کرد. تفاوت عمده هارد دیسک های سری مشکی و سری آبی در میزان کش آن است که سری مشکی دارای کش 64 و 128 و 256 مگابایت هستند. این مقدار کش باعث شده است تا عملیات پردازش بسیار سریعتر انجام شده و هارد وسترن دیجیتال Black همگی دارای سرعت 7200  باشند.هارددیسک های وسترن دیجیتال که جزو معروف ترین سخت افزارهای هارد در دنیا هستند

تکنولوژی و سرعت هارد

نسل دوم هاردهای NVM وسترن دیجیتال با تکنولوژی NAND سه بعدی به همراه سیستم عامل و کنترلر عرضه شده است. NVM یا Non-volatile memory یک حافظه کامپیوتری است که بدون نیاز به Periodically refreshed حتی هنگام قطع برق، داده‌ها را نگهداری می‌کند. بر خلاف حافظه‌های موقت، این حافظه نیازی به Periodically Refreshed ندارد و معمولا کاربران استوریج‌ های دائمی یا ثانویه از آن استفاده می‌ کنند.

مدل های 500 گیگابایتی و 1 ترابایتی قابلیت ارسال داده ها تا سرعت 3000 مگابایت بر ثانیه را دارد. این میزان سرعت به شما اجازه می دهد که چندین فایل در مکان های مختلف را همزمان باز کنید و یا بازی های با حجم سنگین را روی آن به راحتی اجرا کنید.

قیمت گذاری و زمان عرضه

وسترن دیجیتال این هارد دیسک های قدرتمند را با 5 سال ضمانت عرضه خواهد کرد. قیمت این هارد دیسک در آمریکا 80 دلار تا 500 دلار با توجه به مدل و ظرفیت موجود ارائه خواهد شد. انتظار می رود که این هارد دیسک ها توسط وسترن دیجیتال در خرده فروشی ها در بهار سال 2019 عرضه شوند.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها