هتل های چینی قربانی هکرها شدند

0
354

کالاسودا_ توسعه دهندگان هتلی در چین به طور تصادفی کل دیتابیس خود را روی گیت هاب بارگذاری کرده اند.اما مشکل این است که تحقیقات دولت چین در زمینه ارزهای رمزنگاری شده به حوزه صفحات تاریک وب وارد نشده است.

یک هکر اطلاعات شخصی حدود 130 میلیون مسافر را به ازای 8 بیت کوین ( حدودا 56 هزار دلار ) در صفحات تاریک وب فروخته است.

این هکر اطلاعات کاربری تمام مسافران هتل های هوژا که یکی از بزرگترین هتل های زنجیره ای در چین است را هک کرده است. این شرکت حدود 3800 هتل در 382 شهر چین دارد.

پلیس سایبری چین اعلام کرده است که مقصر اصلی برنامه نویس های این هتل بوده اند که اشتباهی دیتابیس این هتل را روی سایت گیت هاب بازگذاری کرده اند.

گزارش شده دولت چین شدیدا پیگیر این موضوع هستند تا متهمان این قضیه را پیدا کنند ولی از اظهارنظر در مورد این مساله و روند آن خودداری می کنند.

دولت چین در مورد ارزهای دیجیتال سخت گیری های خود را افزایش داده است و می توان گفت که به طور کلی مخالف این سیستم ارزی است. به تازگی این کشور حدود 124 سایت ارز دیجیتال را به طور کامل غیر فعال کرده است. شرکت های بزرگ چین در حوزه تکنولوژی مانند بادو ، علی بابا و تن سنت تمام داد و ستدهای مربوط به ارزش دیجیتال را ممنوع اعلام کرده اند.

تحقیقات در زمینه صفحات تاریک

اما در مورد حوزه صفحات تاریک تحقیقات با بن بست هایی مواجه می شود زیرا کاربران این حوزه از آی پی های نامشخص و مروگرهای خاص استفاده می کنند به همین دلیل شناسایی آنها سخت و دشوار می شود.

اگر فکر می کنید که استفاده از بیت کوین شما را ناشناس جلوه می دهد باید بگوییم که اشتباه می کنید زیرا خیلی از مجرمان بزرگ که دستگیر شده اند از سیستم ارزی بیت کوین استفاده می کرده اند.

دولت چین قصد دارد که سیستم ارزی دیجیتال را به طور کلی از کشور خود حذف کند و برای رسیدن به این موضوع کارهای مختلفی را انجام داده است.

یکی از دلایلی که این سیستم ارزی مورد استقبال خیلی از کشورها قرار نمی گیرد این است که مجرمان و قاچاقیان به راحتی می تواند تراکنش های مالی خود را از طریق این سیستم ارزی انجام دهند و همچنان ناشناس باقی بمانند.

امیدواریم که از مطالعه این خبر لذت برده باشید، شما دوستان می توانید نظرات خود را راجع به این خبر با ما در بخش کامنت ها به اشتراک بگذارید.

 با ما در کانال تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها