هجوم پهبادها به نیروی دریایی ایالات متحده

0
298

هجوم پهبادها به نیروی دریایی ایالات متحده|کالاسودا

کالاسودا-نیروی دریایی آمریکا قصد دارد از طریق پهبادهایی موسوم به CICADA، نرخ مشکلات مرتبط با طوفان ها و حوادث دریایی را کاهش دهد. این راهکار تکنولوژیک می تواند راهگشا باشد؟

نیروهای نظامی هر کشور جزو مهم ترین ارکان دولت ها محسوب شده و سرمایه گذاری برای زیرساخت ها نظامی جزو اولویت ها قرار دارد. به نظر می رسد نیروهای نظامی ایالات متحده نیز از این اصل مستثنی نیستند.

بر اساس تازه ترین خبرهای منتشر شده از آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی دریایی، ایالات متحده در تلاش است تا  ناوگانی مجهز و پیشرفته از پهپادها تشکیل دهد. وظیفه اصلی این ناوگان را می توان پژوهش و رصد خبر دانست. درواقع این پهبادها موظفند با بررسی وضعیت جوی مناطق نظامی، یک آمار کلی و دقیق ارائه کنند.

آماری که روند شکل گیری توفان های سهمگین را مشخص می کند و در نتیجه می توان با کمک این اطلاعات پیش بینی کرد،چه حوادثی در راهند. قابلیت شناور ماندن در هوا و فراز و فرودهای سریع از مهم ترین ویژگی های این پهبادها محسوب می شود.

اما این اطلاعات دقیقا چه کارایی هایی دارند؟ با کمک این داده ها می توان نرخ خسارات جانی و مالی حوادث دریایی را به حداقل رساند. CICADA  قیمت چندان بالایی ندارد و یک خرید به صرفه برای نیروی دریایی محسوب می شود. این پهبادها از طریق جی پی اس کنترل می شوند و برد مناسبی دارند. وزن این پهبادها بسیار سبک (حدود ۳۴ گرم) است.

اگرچه این روزها پهبادها بیشتر به عنوان ابزار جاسوسی شناخته می شوند اما در عین حال می توانند ابزارهای مناسب و مفید برای سلامت افراد باشند. شاید این اقدام نیروی دریایی آمریکا راهکاری جالب باشد که می تواند روند کاربری نظامی پهبادها را تغییر داده و پای تکنولوژی را به بخش هایی دیگر از امنیت شهری و اجتماعی باز کند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها