هدیه گوگل برای کم شنوایان در راه است

0
548

کالاسودا_در بیشتر سمعک های پیشرفته موجود در بازار، بلوتوث هایی تعبیه شده که می توانند به دستگاه های iPhone متصل شوند اما این موضوع در سیستم عامل اندروید کمی پیچیده تر است.

به تازگی گوگل اعلام کرده است که تصمیم دارد روی یک رابط کاربری مناسب برای بهبود ارتباط سمعک و سیستم عامل اندروید کار کند. البته تلاش هایی در این زمینه انجام شده که در نوع خود بی سابقه است.

سهولت کار کم شنوایان با سمعک هوشمند آشا

گوگل اعلام کرده است که هم اکنون با یک شرکت دانمارکی در این زمینه همکاری می کند تا یک سمعک جدید و هوشمند به نام آشا (ASHA ) را که ارتباط مناسبی با سیستم عامل اندروید دارد، تولید کنند.

این دستگاه طوری برنامه ریزی شده است که از نظر باتری هم به صرفه بوده و هم ظرفیت بالایی برای استفاده داشته باشد. قرار است  این دستگاه دارای کیفیت صدای خارق العاده با زمان تاخیر کم باشد.این دستگاه طوری طراحی شده است که کاربر بتواند در هر دستگاهی با سیستم عامل اندروید از آن استفاده کند. لازم به ذکر است که آشا قابلیت این را دارد که بتواند از طریق بلوتوث هم به سیستم های عامل اندروید متصل شود. همچنین کاربر می تواند از این دستگاه به عنوان یک هدفون برای شنیدن موسیقی یا تماس با دوستان خود استفاده کند.

گوگل دستورالعمل این دستگاه را منتشر کرده است تا تمام شرکت های تولیدکننده سمعک بتوانند دستگاه هایی با پشتیبانی سیستم عامل اندروید تولید کنند.

توضیحاتی در مورد شرکت گوگل

گوگل بر گرفته شده از واژه گوگول که به معنی «یک عدد یک و صد صفر جلوی آن» است که نوعی شعار و در واقع مقصود موضوع است. به این معنا که گوگل قصد دارد سرویس‌ها، اهداف و اطلاعات خود را تا آن مقدار در وب در جهان گسترش دهد. گوگل به‌طور تخمینی دارای بیش از یک میلیون سرور در سراسر جهان است و روزانه روی بیش از یک میلیارد درخواست جست و جو و حدود ۲۴پتابایت داده تولید شده توسط کاربران، پردازش انجام می‌دهد. نتیجه رشد سریع گوگل از بدو ثبت شدن شرکت، زنجیره‌ای از محصولات، خرید و شراکت با شرکت‌های دیگر بود. این شرکت محصولات اینترنتی سودمندی مانند سرویس ایمیل جیمیل و شبکه‌های اجتماعی گوگل پلاس را به کاربران خود پیشنهاد می‌دهد.

شایان ذکر است محصولات گوگل به ابزارهای رومیزی مانند مرورگر وب گوگل کروم، سازماندهی و ویرایشگر تصاویر پیکاسا و پیام‌رسان فوری گوگل تاک نیز توسعه پیدا کرده است. گوگل سازنده پرکاربرترین سیستم‌عامل موبایل جهان، اندروید و سیستم‌عامل گوگل کروم نیز است.

با ما در کانال تلگرام کالاسودا همراه باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها