هزینه‌های نگهداری فوق‌العاده زیاد بوگاتی ویرون!

0
678

مانی خوش‌بین را اکثر دوستان می‌شناسند. این تاجر مشهور مالک 0.44 درصد از تمامی ویرون‌های تولید شده بوده و از بین 450 ویرون تولید شده در طول عمر 10 ساله این خودرو، 2 دستگاه روانه گاراژ خوش‌بین شده است. اگر برخی از ویدئوهای منتشر شده توسط خوش‌بین را دیده باشید احتمالاً می‌دانید که او خودروهای خود را بدون نگرانی درباره کاهش قیمت خودرو با بالا رفتن کارکردش می‌راند. او همچنین علاقه شدیدی به مرسدس SLR مک لارن داشته (5 خودرو در گاراژ!) اما در جدیدترین ویدئو خود به یکی از دو ویرونش اشاره می‌کند.

به گزارش کالاسودا به نقل از پدال، یک خودرو با قیمت پایه‌ی 7 رقمی همیشه هزینه‌های نگهداری بالایی خواهد داشت اما به نظرتان هزینه‌ی نگهداری ویرون چقدر است؟ خب مانی خوش‌بین می‌گوید بوگاتی توصیه کرده تمامی مایعات بکار رفته در این خودرو هر ساله تعویض شوند و این یعنی هزینه‌ای 25 هزار دلاری!

این خودرو دارای 16 پیچ تخلیه روغن بوده که دو برابر خودروهای سطح بالای مشهور دیگر بوده و نسبت به لامبورگینی اوراکان هم پیچ‌های تخلیه بسیار بیشتری دارد. دسترسی به این پیچ‌ها آسان نبوده زیرا مکانیک‌ها باید چرخ ها و ترمزهای عقب و همچنین لوله‌های زیر گلگیر عقب را باز کنند. در واقع بخشی از عقب خودرو باز می‌شود تا به پیچ‌های تخلیه دسترسی ایجاد شود.


بوگاتی می‌گوید تمامی مالکان ویرون باید لاستیک‌ها را هر چند سال تعویض کنند و این‌ هم هزینه‌ای 38 هزار دلاری روی دست آن‌ها می‌گذارد؛ اما خود رینگ‌ها هم باید هر 16 هزار کیلومتر و با قیمت 50 هزار دلاری تعویض شوند. با یک جمع و تفریق ساده می‌توان گفت هزینه‌های مالکیت این خودرو تنها در سال‌های اولیه حدود 100 هزار دلار خواهد بود.


ماتی دارای دو ویرون و یک شیرون هرمس تک دستگاهی است که هزینه‌های نگهداری آن‌ها سر به فلک خواهد زد. البته لاستیک‌های شیرون تنها 8 هزار دلار قیمت دارند. او همچنین زمانی به فروش منصوری ویرون خود فکر کرده که احتمالاً دلیل آن باز کردن جا برای حضور خودرویی جذاب‌تر بوده است. از دیگر محصولاتی که در آینده وارد گاراژ خوش‌بین خواهند شد می‌توان به مرسدس-ای ام جی وان، مک لارن اسپیدتیل، فورد جی تی، پورشه 935 و کونیگ زگ جسکو اشاره کرد.


هزینه‌های نگهداری دیوانه کننده ویرون حدود یک سال پیش منتشر شد یعنی زمانی که خبرهایی درباره‌ی هزینه‌ی تعویض 6400 دلاری یک توربو و دستمزد حدود 9 هزار دلاری برای تعویض دو توربوی پیشرانه پدیدار گردید. تنظیم کننده‌های میل بادامک شاید حدود 800 دلار قیمت داشته باشند اما دستمزد تعویض آن‌ها حدود 21 هزار دلار است چراکه باید قسمت‌هایی از پیشرانه باز شود.


اما گران‌ترین قطعه ویرون باک سوخت 20 هزار دلاری آن است که البته دستمزد تعویضش هم 22 هزار دلار می‌باشد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها