هزینه های فیلترینگ تلگرام برای کشور

0
250
هزینه های فیلترینگ تلگرام برای کشور

فیلتر شدن اپلیکیشن پر طرفدار تلگرام در کشور از سوی برخی از سیاستمداران مورد تشویق قرار گرفته اما وزیر ارتباطات معتقد است که این اقدام هزینه هایی برای کشور داشته است.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، «محمد جواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که از ابتدا با فیلترینگ شبکه های اجتماعی در کشور مخالفت خود را صریحا اعلام کرده معتقد است که این اقدام درست نیست.

در مقابل نظر این وزیر جوان برخی ها معتقدند به منظور کنترل اقدامات قبیح در فضای مجازی، شبکه های اجتماعی باید فیلتر شوند. در هر صورت نظر این طیف بر نظر وزیر چربید و تلگرام از دسترس ایرانی ها خارج شد.

حالا اما وزیر از هزینه هایی که فیلترینگ این شبکه اجتماعی پرطرفدار در ایران داشته توضیحاتی داده است.

آذری جهرمی گفته که علی‌رغم پیش‌بینی‌های ما درباره نتیجه فیلترینگ تلگرام، عده‌ای علاقه دارند چشم‌هایشان را نسبت به نتیجه‌ای که بیان کرده بودیم ببندند و بگویند در روش اشتباهاتی صورت گرفته و درست عمل نشده است و اصل موضوع مشکلی ندارد.

او معتقد است که هزینه فیلترینگ و پالایش برای کشور و هزینه‌ای که فیلتر تلگرام دارد، باید در دو شاخه جدا از هم بررسی شود. بدون شک هم پالایش و فیلترینگ کلی فضای مجازی و هم فیلتر تلگرام بدون هزینه نیست ولی نباید فراموش کرد بخشی از این هزینه‌ها ضرورت فضای مجازی همه کشورهاست و ما هم به تبع دیگر کشورها، سرمایه‌گذاری لازم برای پالایش فضای مجازی را انجام می‌دهیم.

وزیر جوان تاکید کرده که هزینه فیلتر شدن تلگرام به صورت دقیق ارزیابی نشده است. در بحث این‌که فیلتر شدن تلگرام چقدر به بخش‌های مختلف کشور به ویژه حوزه کسب و کار آسیب وارد کرده ارزیابی دقیقی صورت نگرفته است.

او همچنان یادآوری کرده که دولت با فیلتر شدن تلگرام مخالف بود. اما در هر حال سیستم قضائی و دستگاه‌های امنیتی در مقطعی به نتیجه رسیدند که باید با پیام‌رسان تلگرام برخورد جدی صورت بگیرد و علی رغم این‌که دولت با این شکل برخورد مخالف بود ولی این اتفاق افتاد. این‌که استفاده از تلگرام ممکن است عوارضی داشته باشد و افسارگسیختگی‌هایی را ایجاد کند، نقطه اختلاف نیست ولی این‌که آیا پالایش شبکه‌های اجتماعی با این شیوه نتیجه مؤثری دارد، جای اختلاف نظر است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها