هشتگ هایNoRussiaNoGames کاربران و روبات های روسیه در آستانه المپیک

0
402
هشتگ هایNoRussiaNoGames کاربران و روبات های روسیه در آستانه المپیک|کالاسودا

هشتگ هایNoRussiaNoGames کاربران و روبات های روسیه در آستانه المپیک|کالاسوداکالاسودا_روسیه در برابر ممنوعیت حضور در المپیک با استفاده از #NoRussiaNoGames   واکنش توئیتری نشان داد. درواقع این کشور در تلاش است با کمک همین روش ها اعتراض خود را به جامعه جهانی نشان دهد .

جالب است که استفاده از هشتگ های#NoRussiaNoGames به شدت بین مردم رایج شده است . به عبارتی این هشتگ تبدیل به یک  کمپین آنلاین مردمی  شده است .

اما استارت این کمپین را یک دانش آموز عادی زده است . وی با این هشتگ اعتراضی درواقع قصد داشت عدم حضور روسیه در بازی های المپیک زمستانی را توهین آمیز ارزیابی کند .

اما به سرعت با واکنش مثبت و حمایت دیگر کاربران همراه شد و البته موفق شد از کاربران عادی تا کاخ کرملین را با خود همراه کند.

این روزها بسیاری از روس ها  در مورد تصمیم کمیته بین المللی المپیک (IOC) برای ممنوعیت تیم روسیه از بازی های پیونگ یانگ در کره جنوبی در اوایل سال آینده به علت نقض “بی سابقه” دوپینگ ناراحت هستند.

no-russia-no-games|کالاسودابا این حال، این احساس عمومی توسط حساب های ظاهرا خودکار یا نیمه اتوماتیک توییتر به نام “روبات ها” و “ترول ها” تقویت شده است. رسانه های دولتی نیز  به نوبه خود به طور گسترده در مورد جنبش اعتراضی در حوزه ی “NoRussiaNoGames” گزارش داده اند و می گویند که آنها یک واکنش عمومی را پوشش می دهند همانطور که هر پایگاه خبری دیگری می تواند این کار را انجام دهد .

اما بن نیمو، محقق حوزه تکنولوژی در این خصوص می گوید ؛ که در حالی که بخش اعظم حمایت عمومی از ورزشکاران روسی در اینترنت معتبر است، فعالیت های توییتری نشان می دهد روبات های جعلی دولتی نیز بیکار نیستند (در بین اعتراضات حقیقی هستند ).

نیمیو گفت: “آنچه که ما در اینجا داریم، یک کمپین کوچک اما واقعی است که توسط رسانه های تبلیغاتی دولتی روسیه اغراق شده و تقویت می شود تا آن را شبیه مبارزه عظیم و خشم عمومی جلوه دهد . سناریو این ماجرا هم بسیار جالب نوشته شده است . یک دانش آموز قهرمان داستان اعتراض است و ملت با او همراه هستند .

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها