هشدار؛ از ربات های آلوده فاصله بگیرید

0
938

کالاسودا_هشدار داده شده که افراد از ربات های آلوده فاصله بگیرند. درواقع این موضوعی است که ریشه در ویروسی بودن ربات ها و الوده بودنشان به انواع باج افزارها دارد.

گرچه توسعه و پیشرفت ربات ها حائز اهمیت بسزایی است و بسیاری از کشورهای جهان در این راه تلاش می کنند، اما موضوع جانبی این است که برخی از این ربات ها به انواع ویروس ها یا باج افزارها آلوده شده اند.

باج افزارها و ویروس هایی که می توانند بسیار خطرناک و پرمخاطره باشند. بر سااس هشداری که توسط شرکت امنیتی آی او اکتیو داده شده است، هکرها می توانند با نصب باج افزارها  در ربات های مختلف اتفاقاتی تلخ را رقم بزنند. برای مثال، ربات ها می توانند، میلیون ها دلار از افراد و شرکت های سازنده ربات باج بگیرند.

اما در این میان برخی از ربات ها خطرناک تر تشخیص داده شده اند. برای مثال ، یکی از ربات هایی که به شدت خطرناک توصیف شده، NAO  نام دارد . رباتی که اتفاقا بسیار محبوب است و برای انجام فعالیت های آموزشی و تحقیقاتی در بیش از ۱۰  هزار موسسه در نقاط مختلف جهان مورد استفاده قرار می گیرد.

اما آیا واقعا می توان با بدافزارهای رباتیک مبارزه کرد؟آن هم در حالی که ربات ها در خانه، فروشگاه ها، هتل ها ، فرودگاه ها، بیمارستان ها و مراکز درمانی مختلف حضور دارند؟

درواقع اگر نگاهی منصفانه داشته باشیم، متوجه می شویم که حذف ربات ها از زندگی روزمره، کار ساده ای نیست، به خصوص در کشورهایی پیشرفته و وابسته به تکنولوژی مثل ژاپن. اما شاید برترین راهکار برای حفظ اطلاعات از سرقت شدن توسط هکرها این باشد که نسبت به انتخاب ربات ها و البته تامین امنیتشان دقت کافی داشته باشیم . گرچه ما ایرانی ها چندان اهل ربات داشتن نیستیم. اما این موضوع می تواند برای نسل های آینده مهم باشد

 با عضويت در کانال تلگرام کالاسودا در ساعت 9 هر شب به آخرين اخبار حوزه تکنولوژي گوش دهيد