هشدار؛ فیسبوک سارق جیب کاربران می شود!

0
321

کالاسودا_فیسبوک به اطلاعات مالی کاربران نفوذ می کند. این موضوعی است که اخیرا مطرح شده است.اما ماجرا دقیقا از چه قرار است؟

دسترسی به اطلاعات بانکی کاربران

دسترسی به اطلاعات مالی کاربران موضوعی است که از سوی غول فناوری مشهور، یعنی فیسبوک مطرح شده است. به نظر می رسد فیسبوکی ها قصد دارند ضمن دسترسی به اطلاعات مالی کاربران شرایط را برای انجام امور مالی تسهیل کنند.

شرکت فناوری آمریکایی فیسبوک به برخی بانک های بزرگ آمریکا پیشنهاد کرده است که در مقابل اجازه دسترسی به اطلاعات مالی مشتریان بانک ها به منظور بهبود تعامل با کاربران، از میان کاربران این شبکه اجتماعی مشتریان جدیدی به دست بیاورند.

منابع آگاه چه می گویند؟

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه در این باره اعلام کرد جِی پی مورگان چِیْس JPMorgan Chase ، ولز فارگو Wells Fargo ، سیتی گروپ Citigroup و یو اس بنکورپ US Bancorp از جمله بانک هایی هستند که فیسبوک طی ماه های اخیر این پیشنهاد را به آنها داده است.

این روزنامه می افزاید این پیشنهاد فیسبوک بخشی از تلاش آن است تا نه تنها پایگاهی اینترنتی برای ارتباط میان افراد و دوستانشان باشد، بلکه به شرکتی برای فروش کالا و خدمات نیز تبدیل شود.

چگونه حساب کاربری فیسبوک را حذف کنیم؟

شاید پس از خواندن این خبر، این نکته به ذهنتان برسد که حذف حساب کاربری فیسبوک برترین راه است. اما اگر نمی دانید چگونه این حساب را برای همیشه پا کنید، بد نیست نگاهی به ادامه مطلب داشته باشید.

برخی کاربران درباره این که با پاک کردن حساب فیسبوک خود آیا باز هم فیسبوک به اطلاعاتشان دسترسی خواهد داشت، ابهامات و سوالات بسیاری دارند.

در واقع پاک کردن قطعی حساب فیس بوک تقریبا ناممکن است. فیسبوک در بسیاری از نقاط جهان وظیفه دارد اطلاعات شخصی کسانی را که خواهان پاک کردن حسابهایشان هستند به کلی حذف کند. برای این کار شما باید گزینه بستن حساب کاربردی و پاک کردن تمام اطلاعات شخصی را بزنید، اما دو موضوع را باید در نظر بگیرید:

نخست اینکه فیسبوک پیشنهاد غیرفعال کردن حساب را می‌دهد که در ابتدا به نظر می‌رسد مانند بستن حساب است در حالی که غیرفعال کردن حساب به معنای تعلیق حساب کاربری است. در واقع اطلاعات شما ذخیره می‌شود تا در صورت بازگشت شما به آنها دسترسی داشته باشید.

دوم این که برای حذف یا پاک کردن حساب‌تان باید در صفحه تنظمیات در بخش منوی عمومی روی لینک «اطلاعات بیشتر» کلیک کنید تا به بخش گزینه‌های غیر فعال کردن حساب برسید.

چرا این کار صد در صد موثر نیست

در حالی که اطلاعات شخصی و پست‌هایی که هر فرد در فیسبوکش منتشر کرده بعد از حذف حساب کاربری پاک می‌شوند اما این اطلاعات در سرورهای فیسبوک باقی می‌مانند. از سوی دیگر اطلاعاتی که فرد در حساب‌های فردی دیگری از جمله کامنت‌ها یا پیام‌های خصوصی منتشر کرده در حساب فرد دیگر نیز باقی خواهند ماند.

ردپای دیجیتالی یک حساب فیسبوکی

قاعدتا و به طور نظری ما هر چیزی را که در داخل یک کامپیوتر داریم، می توانیم حذف کنیم اما فیسبوک رایانه‌های زیادی در سراسر جهان دارد و بسیار دشوار است که بتوان تمام ردپاهای یک حساب فیسبوکی را پاک کرد.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید