هشدار؛ هکرها رمزهای شما را می دانند!

0
1795

کالاسودا_رمزهای عبور شما برای ورود به شبکه های اجتماعی، اپ های پیام رسان، ایمیل و… شامل چه اعداد و حروفی است؟ آیا مطمئنید هکرها رمزهای عبور شما را نمی دانند؟

به نظر می رسد هکرهای زیادی در جهان هستند که رمزهای  عبور شما را می دانند. اگر از این خبر متعجب هستید، لازم است بدانید ما این را نمی گوییم، بلکه دولت استرالیا این خبر را منتشر کرده است.

اما ماجرای فاش شدن رمزهای  عبور شما چیست؟ اول بهتر است با یک پرسش شروع کنیم، رمز عبور شما  چیست؟ لازم نیست بلند بگویید. لطفا رمز عبور شما را در ذهنتان مرور کنید. رمزهای عبور شما  امن است؟

انتخاب رمزهای  عبور برای محافظت از اطلاعات شخصی، بانکی و خانوادگی برای برخی استفاده کنندگان از گجت‌های مختلف و همچنین به یاد آوردن آن‌ها می‌تواند کار سختی به نظر برسد که در نهایت کاربر برای راحت‌تر به یاد آوردن رمز عبور، رمزهای  عبوری  را انتخاب می‌کند که سخت نباشد.

اما دولت استرالیا فهرستی متشکل از ۲۵ پسورد استفاده شده توسط کاربران گجت‌های مختلف و شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده که همه آن‌ها در بین کاربران متداول هستند و به دلیل قابل حدس بودن راحت آن‌ها مورد علاقه کلاهبرداران اینترنتی است.

برای مثال اعداد یک تا چهار، حروف پشت سر هم الفبا ، اسم و فامیل پشت سر هم، خود آدرس ایمیل یا نام کاربری و … شما نیز رمز عبور خود  را به ذهن بیاورید. آیا واقعا رمز عبور شما ایمن است؟

توصیه ما برای افزایش امنیت رمز عبورتان این است که از ترکیب عدد و حرف استفاده کنید. ترکیبی که فقط خودتان می دانید. در ضمن، رمز عبورتان را به هیچ شخصی اطلاع ندهید. اگر شما  رمز عبور  خود را در کافی نت و …استفاده می کنید حتما از سیستم های امنیتی استفاده کنید و البته رمز عبور خود   را با صدای بلند نخوانید .

                                                   با ما در کانال تلگرام کالاسودا همراه باشید