تجارب کسب و کار

هشدار در مورد تاثیر منفی کروناویروس بر کسب و کار مایکروسافت

با پایین آمدن چشم انداز درآمدی مایکروسافت به دلیل شیوع کروناویروس؛ این کمپانی نیز همانند اپل اعلام خطر کرد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از indianexpress، مایکروسافت جدیدترین غول فناوری است که چشم انداز سه ماهه خود را به دلیل شیوع کروناویروس و کند شدن تولید و فروش رایانه‌ها و سایر خدمات مصرفی و الکترونیکی پایین تخمین می‌زند.

در بیانیه‌ای در روز چهارشنبه، این شرکت اعلام کرد که انتظار نداشته باشید برآوردهای قبلی درآمدی سه ماهه سوم  شرکت در بخش نرم افزار رایانه شخصی ویندوز و دستگاه Surface تحقق یابد. زیرا زنجیره تأمین با سرعت کندتر از آنچه انتظار می‌رود به حالت عادی باز خواهد گشت.

ماه گذشته، مایکروسافت با استناد به عدم اطمینان از تأثیر گذاری ویروس کشنده تنفسی بر فروش، هدف نهایی فروش خود را بالاتر برآورد کرده بود. بزرگ‌ترین سازنده نرم افزار در جهان به دلیل اختلال در زنجیره تأمین به دلیل ویروس Covid-19 همانند اپل دچار بحران شده و اعلام کرد نمی‌تواند به اهداف درآمدی خود در این بازه زمانی برسد.

دن ایوز، تحلیلگر شرکت Wedbush Securities گفت، اعتراف مایکروسافت مبنی بر اینکه بازار رایانه‌های شخصی ضربه خورده است، نگرانی‌های سرمایه گذاران را بیشتر خواهد کرد.

در روزهای اخیر، نگرانی در مورد شیوع ویروس در خارج از چین، که ویروس در آن منشاء گزفته، افزایش یافته است. برای اولین بار، در 24 ساعت گذشته در کشورهایی به غیر از چین موارد بسیار زیادی گزارش شده است. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد اواخر چهارشنبه، پیشرفت چشمگیری در افراد مبتلا به کروناویروس در سراسر جهان، مخصوصاً کره جنوبی، ایتالیا و ایران به چشم می خورد و در این میان 2،771 نفر در جهان جان خود را از دست داده و 81،317 نفر به این ویروس آلوده شده‌اند.

از آنجا که سازندگان قطعات و شرکت‌های مونتاژ ابزارهای فنی در چین همچنان به دلیل قرنطینه‌ها و کارخانه‌های بسته شده، با کاهش تولید روبرو هستند، شرکت‌های فناوری آمریکایی در حال بررسی گزینه‌های دیگر برای افزایش درآمد خود هستند. مایکروسافت و آلفابت شرکت مادر گوگل قصد دارند مراکز تولیدی جدیدی در ویتنام و تایلند تأسیس کنند.

در این شرایط بحرانی و بعد از اعلام شرکت مایکروسافت سهام این شرکت حدود 2٪ کاهش یافته است؛ در حالی که در اوایل ماه سهام آن در بالاترین مقدار بود. در این میان سهام شرکت‌های دیگری مانند اینتل بزرگترین تولید کننده تراشه کامپیوتر و شرکت های دیگری مانند دل و اچ پی نیز کاهش یافته است.

پیش بینی می‌شود که کاهش سهام شرکت‌های جهانی بر اثر ویروس Covid-19 در طیف وسیعی از صنایع دیگر گسترش یابد. شیوع ویروس در خارج از کشور چین نیز احتمال بروز تعطیلی کار، قرنطینه، تعطیلی فروشگاه و کنفرانس و کنسل شدن جلسات را در سایر کشورهایی دارای فناوری و سایر بنگاه‌های جهانی بالا می‌برد.

مطالب اخیر

شرکت آمریکایی جلوی فروش محصولات لنوو و موتورولا در آلمان را گرفت

اختلاف نظر بر سر پرداخت حق امتیاز باعث شد تا دادگاهی در آلمان علیه لنوو…

15 ساعت پیش

ساخت آیفون تاشو اپل با کمک سامسونگ

سامسونگ در توسعه آیفون تاشو اپل مشارکت دارد. به گزارش کالاسودا، گزارش‌های مربوط به ورود…

2 روز پیش

آلفارومئوهای جدید و کمیاب در خدمت پلیس دبی

ناوگان گشت زنی پلیس دبی پذیرای دو خودروی جدید و کمیاب آلفارومئو شده است. به…

3 روز پیش

آیفون ۱۵ پرو مکس پر فروش ترین گوشی شد

آیفون ۱۵ پرو مکس اپل پر فروش ترین گوشی فصل اول ۲۰۲۴ شد. به گزارش…

5 روز پیش

چیپست ۳ نانومتری جدید سامسونگ مجهز به هوش مصنوعی

سامسونگ اولین چیپست ۳ نانومتری خود را برای موبایل رونمایی کرد. به گزارش کالاسودا،این رونمایی…

6 روز پیش

هر ۴ مدل آیفون ۱۶ کنار هم

اپل هنوز هیچ جزئیاتی در مورد گوشی هوشمند آینده خود فاش نکرده است، اما یک…

1 هفته پیش