همزمان با دو زبان به دستیار گوگل فرمان دهید

0
406

کالاسودا – دستیار صوتی گوگل اکنون قادر است که از دو زبان مختلف به صورت همزمان پشتیبانی کند.

گوگل اخیرا اعلام کرده است که دستیار گوگل هم اکنون می تواند به طور همزمان از دو زبان پشتیبانی کند. با استفاده از  این ویژگی جدید، افراد می توانند همزمان سوالات و دستورات خود را  به دو زبان بپرسند و دستیار گوگل نیز بلافاصله می تواند به فرمان صوتی پاسخ دهد.

پشتیبانی از دو زبان مختلف به صورت همزمان

 با این حال در این مرحله، این ویژگی از شش زبان فرانسوی، انگلیسی، آلمانی، ایتالیایی، ژاپنی و اسپانیایی پشتیبانی می کند. هر چند که این غول جستجو وعده داده است که به زودی پشتیبانی از زبان های دیگر را نیز به ان اضافه خواهد کرد. تا پیش از ارائه این ویژگی، کاربران می بایست به تنظیمات گوگل اسیستنت خود وارد شده و پشتیبانی از دو زبان را انتخاب می کردند و برای این کار ناچار بودند که زبان پیش ‌فرض آن را به طور دستی تغییر دهند.

این ویژگی خصوصا برای کاربران در جوامع دو زبانه همانند کاربران استان کِبِک کانادا که اکثریت انها به دو زبان انگلیسی و فرانسوی صحبت می کنند مفید خواهد بود. پشتیبانی چند زبانه دستیار صوتی گوگل بخشی از تلاش های این موتور جستجو برای استفاده از هوش مصنوعی در ارائه مکالماتی طبیعی تر با این دستیار است. توسعه این ویژگی از سال 2013 آغاز شد، هنگامی که غول جستجو شروع به کار بر روی تکنولوژی زبان گفتار LandID کرد. پنج سال بعد این زبان توانست بیش از 2000 جفت زبان را تشخیص دهد.

همچنین گوگل اعلام کرده کنترل صوتی از طریق کروم کست را نیز ساده‌تر خواهد کرد. اگر از یک کروم کست به عنوان تلویزیون پیش ‌فرض گوگل هوم استفاده می ‌کنید، دیگر نیازی نیست که برای گوگل اسیستنت محل پخش تصویر را مشخص کنید.

افزون برآنچه گفته شد، گوگل قصد دارد تا در ماه‌های آینده پشتیبانی از زبان ‌های دیگری را در دستیار هوشمند خود بگنجاند تا کاربران بیشتری بتوانند از قابلیت درک دو زبان به صورت همزمان استفاده کنند. همچنین این شرکت برنامه بلند مدتی برای معرفی گوشی‌ های هوشمند جدید، محصولات مبتنی ‌بر اینترنت اشیاء و کاربرد آن در لوازم خانگی برای بازارهای اروپایی دارد که به‌زودی شاهد اعلام رسمی آن‌ها خواهیم بود.

در همین راستا گوگل اعلام کرده که به زودی اسپیکر هوشمند گوگل هوم مکس نیز در کشورهای بیشتری عرضه می‌شود. امروز، نوبت به انگلستان، فرانسه و آلمان رسیده که به جمع سه کشور آمریکا، کانادا و استرالیا بپیوندند، اما به مرور زمان ساکنان کشورهای دیگر هم می ‌توانند اسپیکر جدید گوگل را خریداری کنند.

 

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید