همه چیز درباره شرکت ایسر acer ، پیشتازی تایوانی ها در تکنولوژی

0
4405
همه چیز درباره شرکت ایسر acer ، پیشتازی تایوانی ها در تکنولوژی

ایسر، یک شرکت سخت افزاری و الکترونیکی چند ملیتی تایوانی است که به طور ویژه روی تکنولوژی پیشرفته الکترونیک کار می کند و در شهر نیو تایپه تایوان واقع شده است. محصولات ایسر Acer عبارتند از رایانه های رومیزی، لپ تاپ ها، تبلت ها، سرور ها، دستگاه های ذخیره سازی، دستگاه های واقعیت مجازی، نمایشگرها، گوشی های هوشمند و لوازم جانبی. ایسر همچنین تحت نام تجاری پیشین خود، رایانه های شخصی و لوازم جانبی نیز به فروش می رساند.

در اوایل سال 2000، ایسر یک مدل کسب و کاری جدیدی را اجرا کرد و طی آن از یک سازنده به طراح، بازاریاب و توزیع کننده محصولات تبدیل شد؛ در حالی که از فرایندهای تولید از طریق تولیدکنندگان قراردادی استفاده می کرد. در سال 2015، ایسر ششمین فروشنده بزرگ رایانه های شخصی در جهان شد. در حال حاضر ایسر علاوه بر کسب و کار مرکزی مرتبط با فناوری ، دارای یک نهاد کسب و کاری جدید است که با ادغام پلتفرم و سرویس های ابر و توسعه گوشی های هوشمند و دستگاه های پوشیدنی با اپلیکیشن های اینترنت اشیا به دنبال ایجاد ارزش است. برخی شرکت‌ های فناوری بزرگ اروپا مانند Gateway، پاکارد بل و eMachines از مشتریان دائم ایسر بوده و برخی قطعات خود را از تجهیزاتی با مارک ایسر تأمین می کنند. ذکر این نکته لازم است که رقبای شرکت در مارکت های جهانی شرکت‌ های بزرگ فناوری مانند دل وHP و NEC و توشیبا هستند.

آشنایی با تاریخچه شرکت ایسر acer

اما شاید بپرسید شرکت ایسر متعلق به کدام کشور است؟ شرکت ایسر توسط  استان شیه (Stan Shih) و همسرش و گروهی از پنج نفر دیگر به عنوان Multitech در سال 1976 تاسیس شد که آن زمان در شهر Hsinchu تایوان مستقر بود. فلسفه پشت نام این شرکت این در حقیقت یک کلمه لاتین بود که معنای آن به معنی تیز و آسان بود.

این شرکت با 11 کارمند و 25000 دلار در پایتخت کار خود را آغاز کرد. در ابتدا، عمدتا توزیع کننده قطعات الکترونیکی و یک شرکت مشاوره ای در استفاده از فناوری های ریزپردازنده بود. این شرکت کیت های آموزشی Micro-Professor MPF-I را تولید می کرد، سپس دو نرم افزار شبیه سازی برای اپل طراحی کرد پیش از ادغام با بازار سازگار با IBM،  Microprofessor IIرا تولید کرد و تبدیل شدن به یک تولید کننده  برجسته در زمینه کامپیوتر شد. این شرکت در سال 1987 به نام ایسر نامگذاری شد که همانطور که پیش تر گفته شد به معنای تیز و آسان است.

ایسر اولین کامپیوتر خود را در سال 1981 با  نام Microprocessor به عنوان یک کامپیوتر اموزشی تولید و ارائه کرد ؛ با اینکه این اولین کامپیوتر تولید شده از سوی شرکت ایسر بود اما خوش نامی و با کیفیت بودن سایر محصولاتش موجب گردید کامپیوتر میکروپروسسور نیز با استقبال گرمی از سوی کاربران مواجه شود و فروش فوق العاده ای داشته باشد. همچنین این شرکت در سال 1983 شروع به تولید قطعات کامپیوتری کرد و در این سال به یکی از سه شرکت تولیدکننده محصولات الکترونیکی تبدیل شد.

در سال 1998، ایسر به پنج گروه تقسیم شد: گروه سرویس بین المللی ایسر، گروه خدماتی ایسر Sertek ، گروه محصولات نیمه رسانای ایسر، گروه محصولات اطلاعاتی ایسر و گروه محصولات جانبی ایسر. برای رفع شکایات از مشتریانی دیگر برندهای رقیب، و برای تعدیل و کاهش ماهیت رقابتی فروش مارک تجاری و کسب و کارهای تولیدکننده قرارداد، در سال 2000 این شرکت از کسب و کار قراردادی را از آن خود کرد و نام آن را به شرکت Wistron تغییر نام داد. بازسازی ایسر منجر به ایجاد دو واحد اصلی شد: فروش نام تجاری و تولیدکننده های قراردادی. در سال 2001 شرکت از واحدهای تولیدی خود یعنی BenQ و Wistron خلاص شد تا منابع خود را در امر طراحی و فروش متمرکز کند. ایسر فروش جهانی خود را افزایش داد و همزمان به کاهش نیروی کار خود با شناسایی و استفاده از استراتژی های بازاریابی روی آورد تا از کانال های توزیع موجود خود بهترین استفاده را داشته باشد. در سال 2005، ایسر 7800 کارمند در سراسر جهان تحت استخدام خود داشت و درآمدش از 4/9 میلیارد دلار در سال 2003 به 11.31 میلیارد دلار در سال 2006 افزایش یافت.

در حقیقت در سال 2000 ایسر استراتژی بازاریابی را پیش گرفت که به دلیل تأکید بیشتر روی توزیع محصول به افزایش فروش آن کمک کرد، اما همین موضوع موجب شد که تعداد کارمندان آن در سرتاسر دنیا رو به کاهش بگذارد که این نیز خود سبب کاهش درآمد فروش چشمگیر این شرکت در سال 2005 شد. همچنین در سال 2002 درآمد این شرکت 12.9 میلیارد دلار گزارش شده‌ است. و طبق گزارش سالانه گروه تکنولوژی ایسر درآمد سه ماهه دوم سال 2013 آن حدود 2.33 میلیارد دلار است. در سال 2004 مدیرعامل و مؤسس ایسر جناب آقای استان شیه بازنشسته شد و امر هدایت را بر عهده مدیران بعدی گذاشت.

سهم بازار ایسر در آمریکای شمالی طی چند سال گذشته کاهش یافته، در حالی که سهم بازار این شرکت در اروپا افزایش یافته است. در اواسط سال 2000، نوت بوک های این شرکت تقریبا تنها رقیب رو به رشد برای صنعت کامپیوتر بوده اند، و هزینه های فوق العاده کم محصولات ایسر و اختصاص کانال های توزیع زیاد یکی از اصلی ترین مزایای این موفقیت بوده اند. ایسر به سرعت در اروپا رشد کرد و سهم قابل توجهی از بازارهای این قاره را گرفت. این شرکت با استفاده از کانال های توزیع سنتی، مصرف کنندگان خرده فروشی را هدف قرار داده بود، و برخی رقبای فروش آنلاین و مشتریان تجاری نیز آن را دنبال می کنند. در سال 2007 ایسر شرکت Gateway در ایالات متحده آمریکا و Packard Bell در اروپا را خریداری کرد و به عنوان سومین ارائه کننده رایانه های رومیزی و دومین تولیدکننده برتر لپ تاپ تبدیل شد و به میزان قابل توجهی سودآوری رسید. ایسر در تلاش است تا به بزرگترین تولید کننده کامپیوتر در جهان تبدیل شود، با این اعتقاد که این هدف می تواند به ایسر کمک کند تا به اقتصاد  سودده در مقیاس وسیع تر و کسب حاشیه سود بالاتر برسد. اما چنین وابستگی به بازار کامپیوترهای کم قیمت در حجم بالا باعث شده است که ایسر در هنگام خرید عادات مشتریان را تغییر دهد.آشنایی با تاریخچه شرکت ایسر acer

ارزش برند ایسر و میزان درآمد آن

در سال 2002 درآمد این شرکت 12.9 میلیارد دلار گزارش شده  بود. همچنین طبق گزارش سالانه گروه ایسر درآمد سه ماهه دوم سال 2013 آن حدود 2.33 میلیارد دلار شد. این شرکت در سال 2015، به لیست 5 برند برتر شرکت های تایوانی راه یافت که ایسوس در صدر این جدول جا خوش کرده بود. در این سال بود که ایسر با کسب رتبه چهارم به ‌عنوان برند پیشرو با ارزش ۵۸۰ به ثبت رسید. اچ تی سی نیز مقام ششم را به خود اختصاص داد. اما شاید این سوال برای شما پیش آید که این رتبه بندی بر چه اساسی انجام شده است؟ این تحقیق و تعیین موقعیت برندهای تایوانی  توسط کارشناسان وزارت اقتصادی تایوان صورت گرفته اما برآورد ارزش خالص آنها را متخصصین شرکت برندینگ انگلیسی به نام “اینتر برند” به عهده داشته اند که یکی از شرکت هایی که امر رتبه بندی ارزش برند ها را با توجه به معیارهای خاص خود به صورت درستی به انجام می دهد. 20 برند برتر این کشور آسیایی در سال 2015 میلادی مجموعا 8.956 میلیارد دلار ارزش داشتند که این رقم در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته یعنی سال 2014 حدود 2.6 درصد رشد داشته است. این موضوع در نوع خود پیشرفت چشمگیری محسوب می شود و نشان دهنده این است که برندهایی چون ایسر می توانند سهم بازار بیشتری را در آینده به خود اختصاص دهند.

اما اندکی نزدیک تر بیایم و مقایسه را به بازه زمانی کنونی اختصاص دهیم. طی سه ماهه سوم سال های 2017 و 2018 ایسر رتبه چهارم فروش و ارزش برند در میان رقبای خود در فروش رایانه های شخصی را به دست آورد. میزان فروش سه ماهه سوم در سال 2017 4490 و سهم بازار این برند 6.6 % بود که این رقم در سه ماهه سوم 2018 به میزان فروش 4847 و 7.2 % رسید که میزان رشد 8.5% درصدی این برند را طی یک سال نشان می داد و حاکی از پیشرفت چشمگیری این برند در حوزه فروش رایانه های شخصی بود. همچنین در این رتبه بندی ایسر در جایگاه بالاتری نسبت به اپل ایستاد که سهم بازار 7.1 % و میزان فروش کمتری نسبت به ایسر داشت که این خود حکایت از موفقیت بزرگ ایسر دارد. بخشی از این موفقیت به دلیل پشتیبانی از تکنولوژی ایسر با استانداردهای قبلی و درخواست های فراوان برای ارتقا و گوش دادن ایسر به صدای مخاطبان بود. اما ایسر برای کسب رتبه 81 و رسیدن به جایگاه چهارم ارزش برندهای لپ تاپ از معیارهای مختلف چه امتیازی را کسب کرد؟ از نظر طراحی این برند 12 امتیاز از 15، از نظر بررسی های تخصصی امتیاز 33/40 ، از منظر پشتیبانی و گارانتی 20/14 ، از نظر نوآوری رتبه 7 از 10 و در نهایت از نظر ارزش و انتخاب رتبه کامل 15 از 15 را دریافت کرد.

همانطور که در بالا ذکر شد عملکرد فوق‌العاده‌ ایسر در حوزه‌ی آموزش و گیم باعث شده تا این شرکت در سه‌ ماهه‌ سوم سال جاری میلادی جایگاه چهارم فروش رایانه ‌های شخصی را به دست آورد. تایوانی‌ ها در تولید محصولات ایسر تمرکز خود بر عرضه‌ی انواع متعددی از کروم ‌بوک‌ ها گذاشته اند و نوت‌ بوک ‌های گیمینگ ایسر نیز با استقبال خوبی رو به ‌رو شده ‌اند. ایسر در آینده نزدیک لپ ‌تاپ ‌هایی مانند مدل های Spin 1 و Aspire E 15 را به بازار خواهد داد. این شرکت از ارزش عنصر قیمت به خوبی آگاه است و می تواند چطور خدماتی دائمی با قیمت کم به مشتریانش عرضه کند. ایسر همچنین در ساخت محصولاتی قوی سرآمد است، مثال بارز آن می ‌تواند Predator 21X  با قیمت ۹۰۰۰ دلار باشد. همه این موارد دست به دست هم داده است تا این برند روز به روز ارزش بیشتری در بازار کسب کند.ارزش برند ایسر و میزان درآمد آن

دلایل محبوبیت ایسر

قیمت یکی از دلایل موفقیت ایسر است که سبب پر فروش شدن لپ تاپ های این برند شده است. حقیقت این است که لپ تاپ های خوش قیمت با قیمت معقول که هر کاربری با نیازهای مختلف بتواند آن را تهیه کند، ایسر را تبدیل به یک برند جذاب از نظر فروش کرده است. همچنین ورود به حوزه گیمینگ را نمی توان در این قضیه بی تاثیر دانست. امروزه کاربران گیمر زیادی در دنیا وجود دارند که لپ تاپ را فقط به قصد بازی می خرند. ایسر به این مسئله توجه و سعی کرده که با ورود جدی به حوزه نوت بوک های مخصوص بازی شده و لپ تاپ مگ نوت بوک های بتواند ارزش خرید بالا در کنار پشتیبانی مناسب به گیمرها ارائه کند و آنها را درگیر بازار خود کند. با این همه ایسر مدل های با ویژگی های بالا و رقابتی نیز دارد که برای قشری خاص طراحی شده اند، با وجود آنکه بخش اعظم سبد کالای ایسر را لپ تاپ های میان رده تشکیل می دهند، اما هستند مدل هایی مانند Swift و یا لپ تاپ های هیبریدی های 2 در 1 خوش قیمت مانند ایسر One S1002 که جزو مدل های رقابتی محسوب می شوند. با این حال اگر بخواهیم از نوت بوک های مخصوص گیمینگ فاکتور بگیریم، اولترا بوک های جدید این برند در کنار مدل های  مقاوم تری مانند Travel Mate و اولترا بوک های مخصوص بازی و مولتی مدیای Nitro، نوآوری های این برند را به خوبی اثبات کرده اند. ایسر قصد دارد از این نوآوری ها همچنان بهره ببرد و آن را در محصولات آینده نیز نشان دهد.دلایل محبوبیت ایسر

مدیران شرکت ایسر acer

استان شیه

او به عنوان مرد اول این برند مطرح است که در سال 1984 در تایوان در خانواده ای فقیر اما با استعداد به دنیا آمد. او از همان کودکی در مخارج خانه به خانواده اش که پدر را از دست داده بودند کمک می کرد و این کار را با تخم مرغ فروشی انجام می داد. همزمان با کار، درسش را نیز فروش نمی کرد و سعی در پیشرفت شخصی اش داشت. او مدرک کارشناسی ارشد اش را با مهندسی الکترونیک ادامه داد و سن 32 سالگی سنی بود که تصمیم گرفت به همراه همسر و پنج نفر از دوستانش شرکتی به نام ایسر را پایه ریزی کند. شیه در سال 2004 بازنشسته شد و در این مدت شروع به انجام امور خیریه کرد. در سال 2013 استان شیه به عنوان هیئت مدیره به ایسر بازگشت.استان شیه

جیسون چن

جیسون چن از سال 2014 که شیه بازنشسته شد، رئیس و مدیر عامل ایسر شد. یکی از مهم ترین انتقاداتی که به او شده است این است که چن  از زمینه فروش و بازاریابی بیشتر از  زمینه مهندسی استقبال می کند. او خود پیش از پیوستن به ایسر به عنوان معاون ارشد فروش و بازاریابی جهانی شرکت TSMC مشغول به کار بود. او شغل مدیریت خود از مدیر  اجرایی بودن در اینتل تایوان و بعدها به عنوان مدیر فروش منطقه ای چین به دست آورد. پس از آن چن به عنوان مدیرعامل و مدیر کل منطقه آسیایی اقیانوس آرام در گروه فروش و بازاریابی در کالیفرنیا منسوب شد.

منابع انسانی ایسر

استان شیه در سال 1984 برای خریدن سهام شرکت و افزایش سهامداران شروع به ارائه ی طرح های تشویقی کرد. با این کار تعداد سهامداران شرکت خیلی زود افزایش یافتند به طوری که تا سال 1987 تقریبا تعدادی زیادی از کارمندانش یعنی رقم 3000 نفر جزء سهامداران ایسر بودند. این نشان دهنده اهمیت منابع انسانی این شرکت بود که موجب شد مدیر آن کارمندان خود را در سهام و سود شرکت شریک کند.

. در سال 2005، ایسر 7800 کارمند در سراسر جهان تحت استخدام خود داشت و درآمدش از 4/9 میلیارد دلار در سال 2003 به 11.31 میلیارد دلار در سال 2006 افزایش یافت و این مهم را به لطف تلاش های زیاد کارمندان خود به دست آورد. طبق آخرین آمارها در سال 2015 این شرکت نزدیک به 8000 کارمند در سراسر دنیا دارد.منابع انسانی ایسر

اهداف سازمانی کمپانی acer

در اوایل دهه 90 میلادی، ایسر دو هدف عمده را برای خود تعیین کرد: رسیدن به پنج شرکت برتر کامپیوتر در سراسر دنیا در سال 1995 و رسیدن به کنسرسیوم جهانی شرکت ها تا سال 2000 بود. این شرکت موانع بالقوه در خصوص سرمایه، تصویر برند و میزان تجربه مدیران بین المللی و تجربه بازاریابی در بازارهای خارجی را اصلاح کرد و یک استراتژی جامع برای رسیدن به اهداف خود طراحی کرد.

در واقع ایسر به دو کسب و کار اصلی سازماندهی شده است که عبارت است از یک کسب وکار اصلی مرکزی که اختصاص به تحقیق، طراحی، بازاریابی، فروش و پشتیبانی محصولات IT و دیگری کسب و کار مبتنی بر ایجاد ارزش است که شامل ساخت سرویس ابری و عملیات تجارت الکترونیک است. هر دو گروه صرف نظر از زمینه های متمایزی که رویش تمرکز کرده اند به دنبال یک ماموریت مشترک برای شکستن موانع بین کاربران و تکنولوژی هستند. در همین حین این دو گروه به دنبال یک دید مشترک هستند که در مفهوم BeingWare (بشر افزار) ترسیم شده است. این مفهوم توسط مدل های کسب وکار عمودی با دستگاه های متصل هوشمند تعریف می شود و ریشه در جاه طلبی ایسر برای ایجاد اینترنت موجودات (IoB) دارد که یک شبکه انسانی محور بر مبنای مجموعه ای از اطلاعات و ارزش های افزوده برای ایجاد گروهی از دستگاه های هوشمند معنا دار است. ایسر در سایت خود هدف و ماموریت اش را ایجاد و ارتقای خدمات، محصولات و دانش مبتنی بر تحقیق قرار داده که می تواند برای بهبود یادگیری در طول عمر مفید باشد.

شرکت ایسر در طول دوره حیات خود همواره مبالغ هنگفتی صرف تحقیقات و توسعه نموده تا به نوعی از تکنولوژی و شرکت های ژاپنی تبعیت کرده باشد بتواند در این صنعت پا به پای آنها رقابت کند. مدیر ایسر  باور دارد که برای ارزش آفرینی بیشتر برای کاربران باید روی طراحی، محصولات پیشرو و محصولات حساس و استراتژیک صنعت تمرکز کرد. شیه با همین تفکر توانست کامپیوترهای خانگی PC را به عنوان یکی از لوازم خانگی ضروری در منازل جا بیاندازد و بدین وسیله رسالت سازمانی خود را به این صورت بیان کند: “تکنولوژی تازه محبوب همه کس، همه جا” تکنولوژی تازه به معنای جدید نیست بلکه به معنای بهترین، ارزشمند ترین کم ریسک ترین و با دوکیفیت ترین فناوری است که بتوان آن را به همه پیشنهاد کرد. علاوه بر این تازگی تکنولوژی را می توان به نوآوری مبتنی بر تکنولوژی بالغ، با قیمت منطقی و دارای رابطه مناسب با کاربر به طوری که در هر جا محبوب همه باشد تعریف کرد. شرکت ایسر ید طولانی در نوآوری های مستمر دارد و همین موضوع موجب باعث قدرت هر چه بیشتر این برند شده است.

یکی دیگر از مسائلی که درصدر اولویت ها و اهداف شرکت ایسر قرار دارد مسئله مشتری گرایی است. این شرکت در تلاش است تا با مشتری گرایی هر چه بیشتر کامپیوتر ها را به عنوان محصولات الکترونیکی مصرفی که هر روز کاربردهای وسیع تری در حوزه ارتباطات، تفریحات و آموزش پیدا می کنند در میان مخاطبان جا بیاندازد و به نظر می رسد که در رسیدن به این هدف تا حدودی موفق بوده است. البته برای رسیدن به رویکرد کامل این هدف لازم است تا این شرکت به یک متخصص در محصولات الکترونیکی مصرفی و وسایل محاسباتی فردی تبدیل شود. مدیر این برند این موضوع را به نوعی گذر از  تکنولوژی محوری به مشتری محوری می داند و روی بحث مشتری تمرکز می کند. در واقع در صنعت کامپیوتر همیشه اکثر شرکت ها بیش از مردم بر محصولات تمرکز داشته اند اما  ایسر تلاش کرده تا جایگاه خود را به یک شرکت خدماتی مشتری محور که سرمایه معنوی بالایی دارد تغییر دهد. جالب است بدانید که این مهم در شعار این شرکت نیز متبلور است: “ایسر پیوند دهنده تکنولوژی و انسان”. از نظر شیخ سرمایه معنوی که ایجاد می شود در واقع ارزش افزوده محصول است. و ایسر با بالا بردن ادراک مصرف کننده از مزایا یا ارزش یک محصول دانش و اطلاعات راجع به بسته بندی، طراحی، دسترسی، راحتی، سادگی و سایر ویژگی های محسوس محصولش در پی این است که این ارزش افزوده را ارتقا دهد. با همین طرز تفکر و رویکرد بود که ایسر توانست کامپیوترهایش را از یک برند چند ملیتی به یک برند جهانی تبدیل کند و به همه مردم کمک کند تا از کار و زندگی خود با کمک این کامپیوترها و وسایل الکترونیکی لذت ببرند.اهداف سازمانی کمپانی acer

محصولات و خدمات

  • رایانه رومیزی (کامپیوترهای مخصوص بازی سری Predator از انواع مشهور این سری هستند. چندی پیش ایسر از رایانه ‌های دسکتاپ مخصوص گیمینگ سری نیترو ۵۰ رونمایی کرد. بر اساس گزارش ایسر، سری نیترو ۵۰ برای کسانی است که به دنبال قدرت پردازشی بالا هستند؛ قدرتی که فقط در رایانه‌ های دسکتاپ می ‌توان از آن بهره‌مند شد).
  • لپ‌ تاپ ( شامل سری های Extensa series ،Acer Iconia ، Acer Aspire ، Acer TravelMate ، Acer Predator ، Acer Aspire One ،  Acer TimelineX ، Acer Nitro ) این شرکت به دلیل تولید باریک ترین لپ تاپ های خود مشهور است و توانسته این عنوان را در دنیا کسب کند. همچنین لپ تاپ های گیمینگ این برند مانند Predator Helios 500 که امسال از جانب ایسر رونمایی شده از صفحه‌ نمایشی با اندازه‌ی ۱۷.۳ اینچی و سخت ‌افزاری به مراتب قدرت ‌مندتر از سری پیشین بهره می ‌برد.)
  • نوت ‌بوک
  • سِرور
  • ابزار ذخیره داده ‌ها
  • دستگاه‌ های الکترونیکی همراه ( مانند کامپیوتر بدون کیس اسپایر S24 با فناوری شارژ بی سیم که اخیرا رونمایی شد . این کیس از نمایشگر ۲۳.۸ اینچی استفاده می‌کند. و باریک‌ترین مدل AIO این شرکت محسوب می‌ شود.)
  • نمایشگر ( مانیتورهایی برای مصارف خاص مانند گیمینگ و … دارد . برای مثال ایسر محصولات جذاب زیادی را با خود به نمایشگاه IFA 2018 آورده بود. البته در این بین کامپیوتر و مانیتور‌های مخصوص بازی این شرکت بیش از سایر محصولات در این نمایشگاه خودنمایی می‌کنند. این شرکت مطرح دنیای کامپیوتر‌های شخصی روز گذشته در کنار رونمایی از سه کامپیوتر مخصوص بازی سری Predator، مانیتور جدید نیترو XV273K با رزولوشن UHD را نیز معرفی کرد.)
  • تلویزیون ( شامل تلویزیون های LED، LCD و پلاسما)
  • پروژکتور ویدئویی ( اخرین پروژکتوری که این برند معرفی کرد دو ویدیو پروژکتور جدید UHD به نام VL7860 و P8800 است که از رزولوشن 4K پشتیبانی می ‌کنند. این دو پروژکتور قابلیت نمایش تصاویر تا ابعاد ۱۲۰ اینچ را دارند).
  • هدست واقعیت مجازی (ایسر از نسل جدید هدست ‌های واقعیت ترکیبی خود در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۸ رونمایی کرد. این هدست که Acer OJO 500 نام دارد، از طراحی ماژولاری بهره مند می شود که به ‌واسطه‌ آن، جدا کردن بخش ‌های مختلف دستگاه را امکان‌ پذیر می ‌کند. طبق گفته‌ی ایسر، این دستگاه برای موزه‌ها و مکان‌هایی توسعه یافته که روزانه از مشتریان زیادی میزبانی می‌کنند.)
  • تجارت الکترونیک
  • تبلت ( آخرین تبلتی که این برند رونمایی کرد تبلت Switch 7 Black Edition است که از نوع بدون فن است. از مشخصات این تبلت می توان به وجود نمایشگری ۱۳.۵ اینچی با رزولوشن ۲۲۵۶ در ۱۵۰۴ پیکسل، استند مخصوص تبلت به ‌صورت پیش‌فرض، کیبورد جداشدنی و تراشه‌ی چهار هسته‌ای اینتل Core i7-8550U نام برد. همچنین باید به پردازنده‌ی گرافیکی GeForce MX150 انویدیا اشاره کرد.)
  • دوربین 360 درجه (ایسر در سال 2017، در جریان کنفرانس برلین، از دو دوربین 360 درجه مجهز به ارتباطات LTE پشتیبانی کرد و به این ترتیب وارد حوزه ساخت این محصول نیز شد).
  • گوشی هوشمند ( شامل مدل های predator، Liquid،
  • ساعت هوشمند ( ایسر محصول جدید به نام لیپ آور با قیمت 130 دلار رونمایی کرد که به حوزه ساخت این محصول نیز وارد شد، این ساعت هوشمند می تواند برای علاقه‌ مندان به محصولات حوزه‌ سلامت نیز مفید باشد. این ساعت هوشمند به‌عنوان یک مچ‌ بند تندرستی نیز کاربرد دارد. جالب است بدانید که حتی ساعت های هوشمند این برند نیز ساعت مخصوص گیمینگ دارد که برای مثال یکی از آنها در نمایشگاه ایفا 2016 رونمایی شد.
  • گجت پوشیدنی ( یکی از گجت های پوشیدنی شرکت ایسر محصولی است که ظاهری شبیه به ساعت هوشمند دارد که می‌توان از آن به عنوان یک دست بند ورزشی هم استفاده کرد. نام این محصول Acer Leap Ware است و مجهز صفحه نمایش ۱.۶ اینچی مجهز شده که به یک لایه محافظ +Gorilla Glass SR مجهز شده است. در واقع این لایه محافظ باعث می‌ شود که صفحه نمایش در برابر ضربه و خط و خش مقاوم باشد.)محصولات و خدمات

سهم بازار

سهم بازار ایسر در سه ماهه سوم سال 2018، 6.1 درصد بوده است که البته نسبت به سال قبل ان یعنی 2017 اندکی ریزش داشته است. این شرکت در سال 2017 دارای سهم بازار 6.5 % ای بود و رتبه ششم را در میان فروشندگان کامپیوتری دنیا از آن خود کرده بود. اکنون ایسر، به فروش سالانه ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار رسیده و در حوزه دستگاه‌ های هیبریدی، این شرکت رتبه اول را در تمام خاورمیانه از آن خود کرده است. جالب است بدانید که در اروپا، خاورمیانه و شمال آفریقا، این شرکت رتبه اول مدیا بوک‌ ها را در اختیار دارد و در بخش لپ ‌تاپ نیز رتبه چهارم را در همین بخش از ان خود کرده است. بنابراین برندی پر فروش و پر طرفدار در این منطقه محسوب می شود و شاید دلیل آن نزدیکی قاره ای به تایوان باشد. شاید بد نباشد بدانید که ۶۰ درصد فروش ایسر در سال ‌های اخیر مربوط به لپ‌ تاپ ‌ها بوده است، بنابراین لپ تاپ محصول محبوب این برند است.  ۱۳ درصد از فروش نیز متعلق به انواع مانیتورها و ۱۵ درصد نیز به کامپیوترهای دسکتاپ اختصاص داشته است. به گفته‌ مدیران این برند در ایران، ایسر در حال حاضر از نظر میزان فروش چهارمین برند خاورمیانه به‌ حساب می‌آید و قصد دارد با تمرکز و فروش بیشتر در بازار ایران، در پی کسب سهم بازار بیشتر از کشور ما باشد.

این شرکت در سال 2000 باعث شد که بیشترین سهم فروش در بازار جهانی را به دلیل کیفیت بالای خدمات و محصولاتش به خود اختصاص داده بود که در نوع خود یک رکورد محسوب می شود. پیش تر از این نیز اکونومیست گزارش داده بود که درآمد ایسر از 3.2 میلیارد دلار در سال 1994 به 5.7 میلیارد دلار رسیده که یک افزایش 75 درصدی را نشان می داد. شیه در آن زمان امیدوار بود که این درامد از طریق گسترش فروش لوازم الکترونیکی مصرفی مانند تلویزیون و دستگاه های فکس به 15 میلیارد دلار تا سال 1999 برسد که اندیشه ای دست نیافتنی بود. فروش جهانی تقویت شد، اما ایسر پیش بینی حضور رقبای دیگر را نکرده بود و از بازار ایالات متحده آمریکا عقب افتاد. شعبه ایسر در آمریکا مجددا سازماندهی شد که در سال 1997 این شعبه 141 میلیون دلار را از دست داده بود. این موضوع تاثیر بدی روی خطوط تولید گذاشت، زیرا یک سوم کسب و کار ایسر به بازار آمریکای شمالی متکی بود. با تلاش هایی که این شرکت کرد توانست سود خالص خود را 22 درصد افزایش دهد. در آن سال ایسر با IBM و اپل برای ساخت رایانه های شخصی مشارکت قابل توجهی نشان داد. در آن زمان ایسر 37 سالن مونتاژ در سراسر دنیا داشت اما هیچ تولیدی در خارج از آسیا اتفاق نمی افتاد. تمرکز ایسر در این بازه روی بازارهای نوظهور بود و رهبران شرکت همچنان از نمایش ضعیف این شرکت در آمریکا و اروپا ناراضی بودند. در آمریکا سهم بازار ایسر از بازار کامپیوتر از 5.4 درصد به 3.2 درصد به اواخر 1998 رسید. در همین راستا ایسر تلاش هایی را برای جبران این بخش از بازار کرد و برنامه ریزی کرد تا تلاش های خود را به سمت بخش های پیچیده تر بازار که مدارس، ادارات و کسب و کارها بود هدایت کند. در پی همین برنامه ریزی ها، ایسر پنج گروه مختلف برای سازماندهی به بازار ترتیب داد و دو سال بعد به نظر نمی رسید که تجدید ساختار سازمانی تأثیر قابل توجهی روی شرکت داشته باشد و قیمت سهام نیز در حال کاهش بود. شیه دوباره به فکر بازسازی افتاد و برای کاهش ماهیت رقابتی فروش در میان دیگر برندها در مقابل کسب و کارهای تولید قرارداد، شیوه کسب و کار قراردادی خود با دیگر شرکت ها را لغو کرد و آن را به نام Wistron Corporation تغییر داد. بازسازی منجر به دو واحد اصلی شد – فروش نام تجاری و تولیدکننده های قراردادی. بازسازی همچنین منجر به شکستن چندین عملیات کوچکتر به طراحی نیمه هادی ها، لوازم الکترونیکی مصرفی و صفحه نمایش مایع کریستال شد.

ایسر همچنین بر روی رویکرد کانالی توزیع نیز تمرکز کرد و تلاش کرد تا سهم بازار خود را از این طریق افزایش دهد. در اواخر سال 2004 ایسر تقریبا به آن چیزی که می خواست رسید. در اروپا ایسر به برند دوم برتر کامپیوتری در سه ماهه دوم سال 2004 رسید. در سه ماهه سوم آن سال ایسر پر فروش ترین برند در ایتالیا و آلمان بود که سهم بازار زیادی را از آن خود کرده بودند. ایسر همچنین حجم فروش خود را به طور کلی در سراسر اروپا افزایش داد و این موضوع در آفریقا و خاورمیانه نیز برجسته بود. پیش بینی شد که در سال 2005، شرکت به افزایش درآمد جهانی 30 تا 40 درصدی برسد. رهبران این شرکت امید داشت که بتوانند از سد شرکت هایی مانند Fujitsu و IBM بگذرد و برنامه های گسترده ای برای این هدف داشت. در آن بازه شرکت ایسر در زمینه فروش به درآمد 58 درصدی فروش رسید و آماده بود تا این موقعیت را در چین، آمریکای شمالی و دیگر نقاط و در مقابل رقبایی مانند دل و هیولت پاکارد نیز افزایش دهد.  به نظر می رسید که تا حدودی به این اهداف رسید و همچنان در پی گسترش این موفقیت ها در دیگر بازارها و نقاط دنیا بوده است.

این شرکت در بهار سال 2008 با تولید نت بوک و فروش فوق العاده ان توانست به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نوت بوک جهان معرفی شد، و 35% از سهم بازار جهان را از طریق فروش این نت بوک ها به خود اختصاص دهد.سهم بازار

دستاوردها و شکست ها

  • در سال 1986 ایسر شروع به تولید کامپیوترهایی شبیه به کامپیوترهای COMPAQ کرد که با تولید این کامپیوترها در رده ی دوم قرار گرفت و بعد از شرکت کامپک دومین تولید کننده بزرگ کامپیوتر به حساب می امد. این کامپیوترها فروش بسیار خوبی داشتند و توانستند پنج جایزه ی بزرگ ملی و بین المللی را به ایسر اهدا کرده و شهرت جهانی به این شرکت ببخشند.
  • ایسر در سال 1988 شرکت کامپیوتری Counter point را خرید.
  • در سال 1990 ایسر شرکت Computer Altos را خرید.
  • در سال 1993، ایسر بخش PC را از Commodore International به دست آورد.
  • در سال 1997، ایسر کسب و کار کامپیوتری ساخت نوت بوک Texas Instruments را به دست آورد.
  • در تاریخ 27 اگوست 2007، ایسر اعلام کرد که قصد دارد شرکت رقیب خود Gateway را به قیمت 710 میلیون دلار آمریکا خریداری کند. مدیر سابق ایسر، جی تی وانگ اظهار داشت که “با افزایش حضور رقب در ایالات متحده،” به دنبال کسب بازارهای جهانی است. و پس از آن برند eMachines را خرید.
  • در ژانویه سال 2008، ایسر اعلام کرد که سهم کنترل 75٪ از Packard Bell را به دست آورده است.
  • در ماه مارس ایسر شرکت E-TEN را به دست آورد.
  • در سال 2009، ایسر نزدیک به 30 درصد از سهام شرکت Olidata را به دست آورد.
  • در ماه آگوست 2010، شرکت ایسر و Founder Technology یک یادداشت تفاهم متقابل را امضا کردند تا بتوانند همکاری های طولانی مدت خود را روی کسب وکار کامپیوترهای رومیزی ادامه دهند.
  • در ماه جولای 2011، ایسر شرکت iGware را به مبلغ 320 میلیون دلار خریداری کرد تا وارد بازار بالقوه سودآور فضای ابری شود. IGware نرم افزارهای فضای ابری و ابزار زیرساخت برای دستگاه ها را ایجاد می کند.
  • در ماه سپتامبر 2015، ایسر روی کسب استارت آپ روباتیک برند Jibo سرمایه گذاری کرد.
  • در سپتامبر 2015 ایسر برند GPS دوچرخه سواری به نام Xplova را خریداری کرد.
  • در مارس 2016، Acer در سهام GrandPad سرمایه گذاری کرد، شرکتی که ارائه دهنده راه حل های فناوری به خصوص برای شهروندان سالخورده است.
  • در ژوئن 2016، هیئت مدیره ایسر یک سرمایه گذاری مشترک با Starbreeze AB تاسیس کرد تا کار طراحی، ساخت، ترویج، بازاریابی و فروش نمایشگرهای StarVR واقعیت مجازی نمایش را شروع کند.
  • در سال 2016، Acer به تولید کننده دوربین وایرلس حیوانات خانگی Pawbo تبدیل شد.
  • در سال 2017، Acer بزرگترین سهامدار شركت AOPEN شد.
  • در سال 2018، در زمینه سهم بازار جزو چهار شرکت برتر فروش کامپیوتر شد.
  • لپ‌تاپ‌های ایسر، نخستین کامپیوترهای مجهز به الکسا در سال 2018
  • طراحی و تولید باریک ترین لپ تاپ دنیا به ضخامت 9.98 اینچ
  • همچنین ایسر در رویدادهایی اسپانسر بوده که موجب یادآوری و وفاداری بیشتر مشتریان شد. برای مثال ایسر اسپانسر در سال 2000 اسپانسر یک تیم فرمول وان به نام BAR-Honda Formula one شد.
  • ایسر همچنین از سال 2003 تا 2010 به این اسپانسری در مسابقات فرمول یک با تیم های مختلف ادامه داد. از سال 2007 تا 2009 نیز به عنوان تامین کننده اصلی تیم بارسلونا معرفی شد. در 19 مارس سال 2007، ایسر اعلام کرد که مسابقات قهرمانی MotoGP را اسپانسری می کند. این شرکت در سال 2010 به اسپانسری تیم ارتش یونایتد اف سی رسید. همچنین یکی از برترین حامیان مالی المپیک زمستانی 2010 ونکوو و بازی های المپیک جوانان در سنگاپور بود. همچنین این مشارکت های ورزشی تا بازی های تابستانی المپیک لندن ادامه یافت.دستاوردها و شکست ها

نقاط ضعف و قوت

نقاط قوت:

  • ارزش محصولات : از نقاط قوت اصلی می توان به ارزش بالای محصولات این برند در قبال قیمتی که پرداخت می کنید اشاره کرد. شما می توانید ویژگی های مورد نیاز خود را به خوبی در محصولات این برند پیدا کنید. تنها کافی است به این نکته دقت کنید که صفحه نمایش 1080 پیکسل با طراحی آلومینیومی را تنها به قیمت کمتری از 350 دلار می توانید بخرید!
  • زیبایی شناسی: لپ تاپ های مارک ایسر اغلب با ظرافت و از مواد مستحکم ساخته می شوند و گزینه های جسورانه ای به کاربران خصوصا گیمرها می دهند که بهترین انتخاب آنها در بازار موجود باشد. اگر شما به دنبال لپ ‌تاپی هستید که در عین طراحی زیبا و عملکرد خوب، از قیمت مناسبی هم برخوردار باشد احتمالاً با کمی تحقیق به محصولات شرکت ایسر می رسید؛ برندی که طراحی منحصر به فرد خود را دارد، قطعات سخت ‌افزاری مناسب را با دقت کافی برای عملکرد مطلوب در کنار هم قرار داده و در انتها قیمت را با طراحی ترکیب کرده و محصول جذابی در اختیار مشتریان می گذارد. برای مثال پوشش فلزی مستحکم لپ تاپ Switch 3 به همراه لبه‌ تراش خورده‌ آن، نظر داوران حاضر در مراسم Red Dot Award 2017 را جلب کرد و جایزه‌ بهترین طراحی محصول را از آن خود کرد.
  • نوآوری: یکی دیگر از نقاط قوت این برند نوآوری است که رتبه 7 از 10 را از آن خود کرده است. در سال 2018 ایسر لپ تاپی فوق جذاب به نام predator 21 X عرضه کرد که یکی از بهترین لپ تاپ های اخیر در سراسر دنیا است. ایسر در ساختن این محصول از یک سخت افزار قوی در بدنه ای ظریف استفاده کرد و در پی کسب عنوان نازک ترین لپ تاپ دنیا با ساخت محصولی به نام ایسر Swift 7 بود که همه این موارد نشان از نوآوری بالای این برند دارد. همچنین این شرکت همایش سالانه گیمینگ را در کشورهایی چون ایران برگزار کرده که تنها بازار کاربران عادی را هدف نگرفته و روی گیمرها تمرکز کرده است.
  • موقعیت برتر برند ایسر در بازار: ایسر به یک شرکت بسیار رقابتی در دنیای آی تی تبدیل شده است. یک نام تجاری پیشرو در بیش از 30 کشور دنیا و رتبه اول در 13 بازار عمده و مقام هشتم برندهای فناوری در آمریکا است. این وضعیت به شرکت اجازه می دهد که یک بک گراند ماندگار از خود در ذهن مشتری داشته باشد.
  • گسترش جهانی محصولات: این شرکت 80 دفتر در 38 کشور مختلف در سراسر دنیا دارد و این موضوع موجب گسترش جهانی محصولاتش شده و بیش از 16700 کارمند از 50 کشور مختلف دارد. علاوه بر این از مشارکت با شرکای محلی بهره می برد.
  • سفارشی سازی محلی: ایسر با توجه به فلسفه نام تجاری جهانی خود، اجازه می دهد که تیم مدیریت تصمیم گیری در مورد تنظیمات محصول، استراتژی های قیمتگذاری و برنامه های تبلیغاتی را بر اساس هر لوکیشن خاص به صورت جدا تنظیم کند. به لطف این مدل کسب وکار، این شرکت قادر به رفع نیازهای فردی مشتریان در هر بازار است.

از نقاط قوت محصولات این برند مانند لپ تاپ نیز می توان به اختصار به موارد زیر اشاره کرد:

  • قیمت و هزینه کم محصولات
  • عملکرد خوب
  • سریع ترین زمان بازیابی
  • پردازنده سریع
  • رزولوشن صفحه نمایش بزرگ
  • استفاده آسان
  • وجود وب کم داخلی در محصولات
  • سبک وزن
  • قابل حمل بودن

نقاط ضعف:

  • پشتیبانی ضعیف: اگر به رتبه چهارم ایسر در سال 2018 و معیارهای آن توجه کنید می بینید که این شرکت متاسفانه پشتیبانی ضعیفی را در این قضیه دارد و این یکی از نقاط ضعف برند محسوب می شود.
  • هزینه های حمل و نقل: اگر نیاز به یک کامپیوتر ایسر با گارانتی دارید، باید هزینه حمل و نقل گارانتی را بپردازید. ایسر هزینه حمل و نقل را جزو تسهیلات خود درنظر نگرفته و آن را پوشش نمی دهد. امروزه این قضیه برای مشتریان مهم است و لازم است که ایسر توجه بیشتری به این مقوله داشته باشد.نقاط ضعف و قوت

آدرس نمایندگی های شرکت acer

شرکت ایسر مانند دیگر شرکت های فناوری در کشور ما نیز نمایندگی دارد و نمایندگی ایسر در تهران افتخار این را دارد که  تخصصی ترین سرویس های مرتبط با تعمیرات و فروش کلیه محصولات ایسر را برای مشتریان انجام دهد.  مشتریان می توانند با مراجعه به این نمایندگی ها نوع سرویس خود را انتخاب کنند.

کاربران محصولات ایسر می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه اشکال و خرابی در دستگاه مورد استفاده‌ شان به نمایندگی رسمی تعمیر Acer در تهران به آدرس زیر مراجعه کرده و پس از حضور در پارت تخصصی مربوطه (پارت تعمیرات سخت افزاری یا تعمیرات نرم افزاری) سرویس‌های مورد نیاز را دریافت نمایند.آدرس نمایندگی های شرکت acer

آدرس شعبه مرکزی ایسر : خیابان ستارخان ، بین شادمهر و بهبودی  کوچه نجاری پلاک ۱۸ ، طبقه همکف

شعبه سعادت آباد ایسر : بلوار سعادت آباد  خیابان سی و سوم،  پلاک ۴ ، طبقه اول (ساختمان اداری تجاری سعادت آباد _ نمای چوبی)

شعبه میرداماد ایسر : خیابان میرداماد میدان مادر  خیابان شاه نظری ، کوچه دوم ، پلاک ۳۵ – واحد ۲

شعبه پیروزی ایسر  : خیابان پیروزی  رو به روی بیمارستان فجر  خیابان شاه آبادی  مقابل کوچه یاسین ، پلاک ۳۵۵

شعبه رسالت نمایندگی ایسر: میدان رسالت ضلع شمال شرقی میدان  کوی آژنگ  نبش کوچه سلامت ۲  پلاک ۲ ، واحد ۲

شعبه کرج شرکت ایسر : کرج  شاهین ویلا خیابان نهم غربی نبش کوچه قنات  ساختمان زاگرس  طبقه دوم

ساعات کاری  نمایندگی شرکت Acer به شرح زیر است:

شنبه تا چهارشنبه ۸ الی ۲۱ ، پنج شنبه ها ۸ الی ۱۸، ایام تعطیل ۹ الی ۱۵. شماره تلفن و ایمیل آن نیز درزیر موجود است.

tel:02162948

info@hardwarecenter.ir

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها