همه چیز درباره کنفرانس WWDC 2020 اپل

0
2051

روز دوشنبه،22 ژوئن اپل رویداد WWDC 2020، کنفرانس سالانه توسعه دهندگان جهانی خود را به صورت آنلاین برگزار می‌کند. انتظار می‌رود در رویداد WWDC در مورد سیستم عامل iOS 14 آیپد و آیفون، و همچنین سیستم عامل WatchOS و MacOS بحث و گفت‌وگو کند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از سی نت، بزرگ‌ترین تغییر ممکن است مربوط به ظاهر مک‌های اپل یا ویژگی جدید آیفون نباشد. انتظار می‌رود اپل از تراشه‌های جدید مورد استفاده در رایانه‌های مک خود رونمایی کند. این تغییر رویه باعث تولید لپ تاپ‌های باریک‌تر و عمر باتری بهتری خواهد شد؛ اما این فریند ممکن است یک یا چند سال طول بکشد.

افتتاحیه WWDC 2020 با سخنرانی مدیر اجرایی، تیم کوک روز دوشنبه 22 ژوئن ساعت 10 صبح به وقت پاسیفیک {21:30 دوشنبه شب به وقت تهران} به صورت آنلاین پخش خواهد شد. اپل در صفحه رویدادهای Apple میزبان استریم لایو این رویداد خواهد بود. اگر Apple TV دارید، می‌توانید این پخش زنده را از طریق برنامه Apple Events مشاهده کنید.

از WWDC 2020 چه انتظاری داریم؟

در دو بخش سخت افزار و نرم افزار شاهد رونمایی‌های جدیدی از سوی اپل خواهیم بود.

تراشه‌های ARM روی مک‌های جدید اپل نصب خواهد شد.

بنابراین نسل جدیدی لپ تاپ و دسکتاپ اپل با تراشه‌های متفاوت رونمایی خواهد شد.

گفته می‌شود در این رخداد درباره iMac جدید اپل صحبت خواهد شد. 10 سالی است که دیراین آن تغییر نکرده و ممکن است متفاوت شود.

همچنین شاید اپل درباره هدفون روگوشی Airpods Studio صحبت کند.

AirTags اپل نیز به انواع محصولات چسبیده و قابل ردیابی می‌شود. پیدا کردن کلید خودرو و خانه از طریق اپلیکیشن و به وسیله ایرتگز فراهم می‌شود.

همچنین انتظار می‌رود سیستم عامل iOS 14 برای آیفون و iPadOS 14 برای تبلت اپل رونمایی شود.

بخشی از ویژگی‌های iOS 14 شامل سفارشی سازی صفحه اصلی با ابزارکها و تصاویر پس زمینه هوشمند، تغییر دیفالت اپلیکیشن‌ها، نقشه‌های AR، دستیار صوتی سیری یه صورت آفلاین، مترجم درون برنامه‌ای، اپلیکیشن فیتنس، قابلیت تصویر در تصویر در ویدئو، نشانگر تایپ در iMessage، قابلیت Find My App با AR هستند.

رونمایی از watchOS 7 در این رخداد پیش بینی شده است که شامل ویژگی‌های جدید ردیاب پیشرفته خواب، حالت کودک و اشتراک گذاری face است.

مراسم آنلاین امسال از لینک https://developer.apple.com/wwdc20 به صورت پخش زنده قابل مشاهده است.

بعد از مراسم افتتاحیه، پنل موسوم به Platforms State of the Union ساعت 14 به وقت پاسیفیک به بررسی نسخه جدید سیستم عامل‌های iOS، iPadOS، macOS، tvOS و watchOS با حضور مهندسان مربوطه خواهد پرداخت.

از 23 الی 26 ژوئن هم بیش از 100 سمینار مهندسی با حضور توسعه دهندگان درباره تغییرات اپلیکیشنی به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

هم زمان لابراتوار توسعه دهندگان به صورت 1-on-1 برگزار خواهد شد که تکنیک‌های پیشرفته نرم افزاری و جزییات قابلیت‌های جدید مورد کنگاش قرار می‌گیرد تا توسعه دهندگان در ساخت نسخه‌های جدید اپ خود از آنها استفاده کنند.{لینک}

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها