آی بی ام، کلاه قرمز بر سر گذاشت!

0
818
 آی بی ام، کلاه قرمز بر سر گذاشت!

 آی بی ام، کلاه قرمز بر سر گذاشت!کالاسودا – شرکت IBM اعلام کرده است که کمپانی نرم افزاری Red hat را به مبلغ 34 میلیارد دلار خریده است.

رد هت (Red Hat)، یک شرکت آمریکایی بوده و کار آن تولید نرم‌ افزارهای متن باز و سیستم عامل لینوکس است، که در سال ۱۹۹۳ در کارولینای شمالی تأسیس شده ‌است. این خرید می تواند روی تنوع تکنولوژی سخت افزار و کسب و کارهای مشاوره در محصولات و سرویس های با حاشیه سود بالا تاثیر بگذارد.

این معامله تا حد زیادی یکی از بزرگترین خریدهای IBM است. این همکاری می تواند به گفته مدیر اجرایی IBM جینی رومتی پیشنهادات نرم افزاری مبتنی بر اشتراک را افزایش دهد که اخیرا با کاهش فروش نرم افزار و کاهش تقاضا برای سرورهای اصلی مواجه شده بود.

تاثیر خرید رد هت بر IBM

طبق گفته رومتی «خریدن Red Hat می تواند بازی را به نفع ما تغییر دهد  و IBM می تواند تبدیل به بهترین ارائه کننده سرویس ابری هیبریدی در دنیا شود که تنها راهکار خدمات ابری باز را ارائه می دهد که می تواند ارزش کاملی برای کسب و کارهایی که به سرویس ابری نیاز دارند ارائه کند».

 آی بی ام، کلاه قرمز بر سر گذاشت!

آی بی ام همچنین قصد دارد با بهره گیری از منابع متن باز رد هت لینوکس، مزایای دیگری را عاید شرکت خود کند. جالب است بدانید که هر دو کمپانی IBM و Red Hat لینوکس کاملا بر تاثیرات این قرارداد بر دنیای متن باز و لینوکس آگاهی دارند و باید منتظر ماند و دید که در آینده این اتفاق چگونه این حوزه را تحت شعاع قرار می دهد و ایا طبق گفته رومتی، این شرکت تبدیل به پیشگام دنیای سرویس های ابری هیبریدی می شود یا خیر.

شرکت رد هت در سال 1993، با سرمایه گذاری در سیستم عامل های لینوکس، محبوب ترین نوع نرم افزار منبع باز را طراحی کرد که به عنوان جایگزینی برای نرم افزار اختصاصی توسط مایکروسافت محسوب می شود. مقر این شرکت در کارولینای شمالی است و در امر تعمیر و نگهداری و مسائل فنی به مشتریان خدمات می دهد.

این همکاری می تواند نشان دهد که شرکت های فناوری قدیمی چگونه می توانند برای به دست اوردن سود و جلوگیری از رقابت، به ویژه در زمینه محاسبات ابری می توانند با هم ادغام شوند و با استفاده از نرم افزارهای سازمانی که ارائه می کنند به دنبال صرفه جنویی در هزینه و تقویت روابط فروشنده هستند.

آی بی ام امیدوار است که این معامله بتواند به شرکت هایی مانند آمازون و آلفابت و مایکروسافت کمک کند که در زمینه کسب و کارهای ابری رشد گسترده ای داشته باشند.

با عضویت در صفحه اینستاگرام کالاسودا  در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها