همکاری تاکسی های اینترنتی و تاکسیرانی

0
165

تاکسی های اینترنتی که از نظر اداری، ارتباطی با تاکسی رانی ندارند به زودی با این نهاد تعامل اداری برقرار خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، تاکسی های اینترنتی از ابتدای حضورشان به نوعی رقیب تاکسی های شهری محسوب شدند و ارتباط مناسبی بین آن ها وجود نداشت.

با گذشت زمان و ورود تاکسی های شهری به عرصه تکنولوژی و استفاده آن ها از بستر اینترنت ارتباط تاکسی های اینترنتی با تاکسیرانی رو به وضعیت مناسب گذاشت و تعامل ها کلید خورد.

حالا دولت دستورالعملی تهیه کرده که همکاری اداری و رسمی بین تاکسیرانی و تاکسی های اینترنتی ایجاد کند.

در این باره، دستورالعملی که قرار است در اولین جلسه شورای عالی ترافیک مصوب شود ارتباط و تعاملی بین تاکسی های اینترنتی و شهرداری ها ایجاد خواهد کرد.

تاکسی های اینترنتی در ایران

تاکسی های اینترنتی در ایران از ابتدای دهه ۹۰ کار خود را آغاز کردند. در ابتدا اسنپ پا به عرصه تاکسیرانی گذاشت و پس از استقبال فراوان از این اپلیکیشن، از سال بعدش رقیبی به نام تپ سی برای اسنپ ایجاد شد. این تاکسی ها به دلیل هزینه ارزان و ماشین های متوسط به بالا مورد استقبال از سوی مردم قرار گرفتند تا جایی که تاکسی های خطی نیز در تهران بازارشان کساد شد.

این امر اعتراض تاکسی رانی را به دنبال داشت و در نهایت تاکسیرانی نیز با تهیه اپلیکیشن کارپینو به جمع تاکسی های اینترنتی پیوست. به مرور از کیفیت خودروی تاکسی های اینترنتی کاسته شد و مالک خودروهای سن و سال دار هم امکان کار در اسنپ و تپ سی را یافتند.

در کنار این چندین مورد حادثه نیز در جریان سفرهای درون شهری برای مسافران این تاکسی های اینترنتی ایجاد شد که حاشیه های بسیاری برای آن شرکت ها داشت. همچنین کاهش کیفیت خدمت رسانی به مسافران مانند استفاده نکردن از کولر نیز گلایه مسافران از اسنپ و تپ سی را افزایش داد. البته در این میان ماکسیم هم به عنوان یک اپلیکیشن تاکسی اینترنتی فعالیت خود را آغاز کرده که هنوز نتوانسته رقابت چندانی با آن دو اپلیکیشن داشته باشد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها