همکاری مخفیانه گوگل و مسترکارت لو رفت

0
367

کالاسودا – گوگل و مسترکارت خبر از یک قرارداد همکاری محرمانه میان خود داده اند که طی آن به مسترکارت اجازه داده می شود که اطلاعات کارت اعتباری را با گوگل به اشتراک بگذارد.

دلیل این امر طبق گفته گوگل این است که گوگل به تبلیغ کنندگان اجازه می دهد بدانند چه میزان از فروش انها از تبلیغات مندرج در سایت گوگل به وجود امده است. در حالی که گوگل می تواند میزان دقیق را به انها نشان دهد و حتی میزان کلیک روی تبلیغات را و میزبان بازدید آنها را نشان دهد. گزارش ها نشان می دهد پس از چهار سال مذاکرات، گوگل از داده های کارت های اعتباری مستر کارت مطلع شده است.

پیش بینی می شود این اطلاعات در ازای میلیون ها دلار، خریداری شده است. اما پرسش این است که اطلاعات مذکور قرار است چه کاربردی داشته باشند؟ این داده های مشتریان حتی اطلاعات بیشتری به مدیران تبلیغاتی می دهد.

ابزاری برای سنجش معیار فروش

 طبق گفته این شرکت، این داده ها به عنوان یک  ابزار برای سنجش  معیارهای فروش استفاده می شود. تبلیغات چی ها درصددند از تعداد فروشی که توسط تبلیغات گوگل انجام می شود با خبر باشند. همچنین گوگل می ‌تواند به لطف معامله اطلاعات کارت اعتباری،  اطلاعاتی مانند نرخ فروش، تعداد کلیک ‌ها بر روی تبلیغ، تعداد بازدید تبلیغ و سایر اطلاعات از این دست را در اختیار تبلیغ کننده‌ ها قرار دهد.

این همکاری برای بسیاری از مردم تعجب انگیز نیست و انها به این باور دارند که مسترکارت اطلاعات انها را جز به هنگام خرید در اختیار کسی قرار نمی دهد. اما نگرانی از آنجا نشات می گیرد که چرا این همکاری تا کنون به صورت عمومی اعلام نشده است.

گوگل در حال حاضر داده های زیادی را از اینترنت و موتور جستجوی خود جمع آوری می کند که می تواند برای کسب وکارها مفید باشد و آن را از طریق سرویس Adwords به اشتراک می گذارد. ظاهرا این قرارداد نیز سالها پیش از اینکه سال گذشته اجرایی شود، میان دو شرکت به توافق رسیده است. بخشی از دلیل گوگل برای همکاری با مستر کارت در این زمینه، رقابت با شرکتهایی همانند امازون بوده است.

با همه این حرف و حدیث ها، گوگل در یک بیانیه تاکید کرده که تمامی اطلاعات رصد شده را رمزگذاری کرده و هیچ اتفاقی برای داده های کاربران در این موتور جستجوی مشهور و قدرتمند رخ نخواهد داد. اما طرفداران حریم خصوصی معتقدند این ادعای گوگل در برابر امنیت کاربران هیچ ارزش و اعتباری ندارد.

 با ما در کانال تلگرام کالاسودا به روز باشید