همکاری ناجا و وزارت ارتباطات افزایش می یابد

0
219

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همکاری خود با نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران را افزایش می دهد.

به گزارش خبرنگار کالاسودا، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در برخی از موارد به منظور شناسایی آسیب های ارتباطاتی و مخابراتی در ایران نیازمند همکاری با نیروی انتظامی است.

در همین رابطه، صبح روز گذشته شنبه جمعی از فرماندهان ناجا با حضور در وزارت ارتباطات با محمدجواد آذری جهرمی دیدار و درباره موضوعات مختلف به‌ویژه در حوزه فناوری اطلاعات گفتگو کردند.

توسعه همکاری‌ها با ناجا برای پیشبرد اهداف دولت الکترونیکی با توجه به نقش مهم ناجا در پیاده‌سازی و اجرایی دولت الکترونیکی ازجمله موضوعات موردبحث در این جلسه بود.

همچنین طرفین بر پیشگیری از وقوع جرایم در فضای مجازی به‌ویژه کلاه‌برداری‌ها و تأکید بر کاهش تشکیل پرونده‌های قضائی و جلوگیری از آسیب‌های فضای مجازی به مردم تأکید کردند.

افزایش همکاری‌ها برای مدیریت هوشمند حمل‌ونقل در کاهش تصادفات جاده‌ای از دیگر موارد مطرح‌شده در دیدار وزیر ارتباطات با فرماندهان ناجا بود.

این در حالی است که پیش از این نیز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با نیروی انتظامی راجع به قطع سیم کارت هایی که مزاحمت پیامکی ایجاد می کنند همکاری داشته است.

در همین رابطه، سرهنگ محمدرضا اکبری معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا هفته گذشته اعلام کرد: پلیس آگاهی ناجا در جهت برخورد قاطع با تلفن همراه های بی صاحب به منظور انجام جرم، نسبت به برگزاری جلسات متعدد با دادستانی کل کشور، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اقدام و در گام نخست، ۳۰۰۰ سیم کارت بی نام و نشان در اسفندماه سال گذشته مسدود شد.در مرحله دوم طرح که در فروردین ماه امسال انجام شد، ۱۲ هزار سیم کارت بی نام و نشان دیگر مسدود که این امر، منجر به کاهش قابل توجه وقوع این نوع کلاهبرداری در سطح کشور شد.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها