همکاری نرم افزاری پلیس و بیمه

0
199
همکاری نرم افزاری پلیس و بیمه

پلیس ایران با بیمه مرکزی به منظور کاهش تخلفات به همکاری نرم افزاری می پردازد.

به گزارش خبرنگار کالاسودا، سواستفاده از بیمه ها یکی از تخلفات موجود در کشور است که حالا پلیس برای جلوگیری از این تخلفات راهکار نرم افزاری ارایه کرده است.

بنابراین گزارش، سردار «محمدرضا مهماندار» رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اعلام کرده که « پلیس راهنمایی و رانندگی نرم افزارهای قابل قبولی را در اختیار دارد که در صورت ایجاد فضای تعامل بیشتر با سامانه سنهاب بیمه مرکزی می توانیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.»

وی از تدوین «طرح تبادل اطلاعات بین پلیس و صنعت بیمه» خبر داده و افزوده که «این طرح برای عملیاتی شدن مدل های اجرایی، تقسیم وظایف و ماموریت ها و موارد دیگر در مجموعه نیروی انتظامی در دست بررسی است.»

گفتنی است، غفلت شرکت‌های بیمه و دولت، سونامی بی رحمانه جاعلان و متقلبان بیمه‌ای، باعث خروج سالانه هزاران میلیارد تومان پول از شرکت‌های بیمه می‌شود و سودآوری بیمه گران را در معرض خطر قرار می‌دهد. کلاهبرداری در خلال دوره‌های رکود اقتصادی بیشتر می‌شود زیرا گسترش رفتارهای نامطلوب فرصت طلبانه (بدون نقشه قبلی) از افرادی که معمولاً درستکار هستند، مرتبط با نگرش‌های نادرست افراد جامعه است.

یادآور می شود، مبلغ حق بیمه تولیدی و خسارت پرداختی صنعت بیمه در سال ۱۳۹۶ به ترتیب در حدود ۳۳۵،۹ و ۲۱۱،۲ هزار میلیارد ریال است که باتوجه به ضریب حداقل ۳۰ % تقلب در ایران با درنظر گرفتن بحران اقتصادی حاکم بر کشور، میزان تقلب در صنعت بیمه بیش از ۶۳،۴ هزار میلیارد ریال است.

این در حالی است که مبنای اطلاعات صنعت بیمه سامانه سنهاب است که به رتبه نخست سامانه ها در ارزیابی سازمان های کل کشور رسید. با به روز شدن این سامانه و انجام فرایند صدور کد یکتا برای بیمه گذاران، میزان تخلفات بیمه ای به شدت کاهش می یابد. این نکته راه حل دیگری در ذهن بیمه مرکزی است.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها