همکاری وزارت ارتباطات با اپراتور عراقی

0
96

به گزارش خبرنگار کالاسودا سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان یکی از نهادهای ذیربط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات روز گذشته به همراه این وزارتخانه با اپراتور عراقی به منظور افزایش گستره های ارتباطات در کنار مرزهای ایران در زمینه عراق خبر داد. در این زمینه رگولاتوری اعلام کرده که  به وسیله ۵۰۰ کیلومتر فیبرنوری، شبکه‌ی مرزی ایلام بطور کامل بهسازی شده است.

شرکت ارتباطات زیرساخت در این خصوص، ضمن انجام مذاکره با اپراتور عراقی در مسیرهای منتهی به پایانه مرزی مهران، به منظور بالابردن ضریب پایداری شبکه، مسیر پشتیبان ایجاد کرده است. همچنین این شرکت ظرفیت پهنای باند ورودی استان ایلام از ۴۷ گیگابیت را به ۱۱۰ گیگابیت افزایش داده است.

این در حالی است که وزارت ارتباطات قبل از این هم اعلام کرده بود که از سوی وزارت خانه به اپراتورهای داخلی کمک شده تا با همکاریِ اپراتورهای عراقی، اینترنت رایگان پرسرعت به زائران حسینی(ع) در برخی نقاط در مسیر پیاده‌‎روی اربعین عرضه شود.

همچنین بنا شده که در مسیر مرزی در ایران، شرکت مخابرات ایران به زائران وای‌فای ارائه می دهد و اپراتورها هم ارتباط اینترنت‌های خود را برای آن ها تقویت می کنند تا یوزرهای بیشتری بتوانند از آن استفاده کنند.

مذاکره با اپراتورهای عراقی در بحث نرخ مکالمات زائران ایرانی نیز صورت گرفته و براساس نتایج این مذاکرات، بیش از ۳۰ درصد از هزینه انتقال ترافیک صوتی بین ایران و عراق کاهش یافته است.

در بحث دیگر نیز، امسال قیمت هزینه مکالمه کشور عراق از طریق سیم‌کارت ایرانی در مقایسه با مواقع غیر از اربعین حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش داشته است و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این امر را ناشی از مذاکراتی اعلام کرده که بین وزارت‌های ارتباطات دو کشور و همچنین اپراتورهای ایرانی و عراقی صورت گرفته است‌.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها