هند رو به استفاده از فضاهای ابری داخلی می آورد

0
474

کالاسودا – هند به دلیل مسائل امنیتی از شرکت های اینترنتی خود خواست که برای ذخیره اطلاعات خود از فضاهای ابری داخل کشور استفاده کنند.

هند نیز به صف کشورهایی پیوست که اصرار دارد شرکتهای اینترنتی ان اطلاعات کاربران را در داخل مرزهای خود کشور ذخیره کنند. این کشور در حال اماده سازی پنل سیاستگذاری فضای ابری دولتی است که میخواهد اطلاعات محلی ( شامل اطلاعات مربوط به شهروندان) را در سرورهایی که در داخل این کشور قرار دارد ذخیره کنند.

 این حرکت ظاهرا باعث می شود که سازمانهای اطلاعاتی و نظامی برای دسترسی به داده ها برای مصارف تحقیقاتی راحت تر عمل کنند. با توجه به پیش نویس گزارش پیشنهاد حاکمیت داده ها، جریان اطلاعات بین مرزی و … نیز از مواردی هستند که دارای اهمیت فوق العاده ای است.

اینفوسیس کریس، سازنده این پنل، در خصوص این پیشنهادات فعلا نظری نداده است. اگر چه او از برنامه های ارائه شده از این گزارش که در خدمات وزارت اطلاعات و تکنولوژی است استقبال کرده است و بیان کرده که نسخه نهایی این تصمیم  در فاصله زمانی میان اواخر ماه اگوست و ۱۵ سپتامبر منتشر می شود.

با حرکت مشابهی که روسیه و چین در این خصوص به انجام رساندند، تقاضا برای انتقال اطلاعات به سرورهای داخلی به دلیل افزایش نگرانی های عملی و اخلاقی و هک شدن اطلاعات در این خصوص رو به افزایش گذاشته است.

 شرکتهای وابسته به فضای ابری همانند آمازون، اپل و مایکروسافت نیز اقدام به نصب و راه اندازی سرورهای محلی خود کرده اند که هزینه های زیادی که این کار روی دست آنها گذاشته است ممکن است در نهایت به ضرر مشتریان نهایی این شرکت شود. همچنین موضوع حریم های خصوصی نیز  در این مسئله پر رنگ است، از نظر فنی، این کار را راه برای ورود جاسوسان و هکرها آسان تر می کند و دولتها باید فکری به حال این مسئله کنند، همانند اقداماتی که هند در این زمینه آغاز کرده است.

همچنین این موضوع ممکن است سبب افزایش فشار روی خدماتی چون داده های رمزگذاری شده شود. خصوصا سرویس های پیامرسانی که چت ها را ابتدا روی سرورهای خود ذخیره نمی کنند و آن را مستقیما به سرورهای خارجی انتقال می دهند، که در صورت هک این سیستم ها می تواند کل تاریخچه مکالمات پاک شود. بنابراین بهتر نبود که شرکتهای اینترنتی پیش از این داده ها را  جایی گردآوری می کردند؟ بنابراین لزوم استفاده از ذخیره سازی داده ها در سرورهای محلی همان کشور با توجه به مسائل امنیتی حال حاضر دنیا بیش از پیش دارای اهمیت شده است.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید