هوآوی شرکت مخابرات آمریکایی ورایزن را به دادگاه کشاند

0
120

هوآوی با ادعا اینکه غول ارتباطات آمریکایی حق مالکیت معنوی این کمپانی را نقض کرده، دادگاهی علیه ورایزن به پا کرده است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از زد دی نت، این شرکت چینی با طرح دادخواست علیه ورایزن Verizon شرکت مخابرات آمریکایی در دادگاههای منطقه ایالات متحده درمناطق شرقی و غربی تگزاس، به دنبال جبران خسارت خود است. هوآوی ادعا دارد ورایزن از 12 اختراع ثبت شده این کمپانی در آمریکا استفاده کرده است.

Song Liuping، رئیس ارشد حقوقی هوآوی در بیانیه‌ای گفت: محصولات و خدمات Verizon از فناوری اختراعی که هواوی طی سالها تحقیق و توسعه به دست آورده استفاده می‌کنند. به گفته هوآوی، این دعوی پس از مذاکرات ناموفق برای دستیابی به توافق به وجود آمده است.

سونگ گفت: “سالهاست كه هوآوی با بسیاری از شركتها در مورد توافق نامه‌های مجوز ثبت اختراع مذاكره داشته است. متأسفانه وقتی هیچ توافقی حاصل نمی‌شود، چاره‌ای جز راه حل قانونی نداریم.”

هواوی در حال حاضر به اتهام سرقت اسرار تجاری از T-Mobile در آمریکا با اتهاماتی روبرو است. فعالیت‌های غیرقانونی نسبت داده شده به هوآوی در طی سالهای 2012 تا 2013 اتفاق افتاده است و مربوط به تلاش‌های هواوی برای ساختن روبات شبیه به T-Mobile است که در آن زمان برای تست تلفن‌های همراه از آن استفاده می‌کرد.

کیفرخواست آمریکا در رابطه با این پرونده ادعا می‌کند هواوی پیش از آنکه به کارمندان آمریکایی خود اطلاع دهد چنین رفتاری غیرقانونی است، پاداش‌هایی را در راستای دزدی اطلاعات به کارمندان خود داده است.

کریستوفر ری رئیس FBI در ژانویه گفت: “اتهامات امروز به وضوح ادعا می‌کند که هوآوی عمداً حق مالکیت معنوی یک شرکت آمریکایی را در راستای تلاش برای تضعیف بازار جهانی آزاد و منصفانه، سرقت کرده است.”

غول فناوری چینی این اتهام را رد کرده و دادگاه بعدی در 2 مارس 2020 است.

در ژوئن سال گذشته، هوآوی فاش کرد که از بیش از 10 قرارداد لایسنس خارج از کشور از سال 2015، مبلغی بیش از 1.4 میلیارد دلار دریافت کرده که از طریق “مذاکرات دوستانه” حاصل شده است.

در همین زمان، هوآوی از سال 2001 تاکنون بیش از 6 میلیارد دلار حق ثبت اختراع پرداخت کرده است که نزدیک به 80 درصد آن به شرکت‌هایی از ایالات متحده پرداخت شده است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها