هواوی سیاست‌های آمریکا را دور می‌زند؟

0
626

ایستگاه پایه خدمات مخابراتی، سخت افزار‌های مهمی برای شبکه‌های موبایلی خصوصا نوع 5G  هستند. هواوی اکنون در موقعیتی قرار دارد که می تواند به جای سخت افزارهای آمریکایی، نسخه های وطنی این سخت افزارها را بر اساس چیپست‌های اختصاصی خود بفروشد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از notebokcheck.net، بنابراین به نظر می‌رسد تلاش دولت این کشور برای تحریم کردن تولیدکننده تجهیزات اصلی خارج از بازار 5G حداقل در بخش‌هایی از آن خنثی شده است.

با وجود ممنوعیت دولت آمریکا، بسیاری از حوزه‌های قضایی منطقه ای و ملی آمریکا اشتیاق خود را برای پیاده سازی هرچه سریع‌تر تجهیزات شبکه‌های 5G هواوی در این کشور اعلام کرده‌اند.

اعتقاد بر این است که برای تکمیل این دستگاه‌ها معمولا استفاده از فناوری شرکتهای آمریکایی لازم است. با این حال بلومبرگ گزارش داده است که درصد کمی از ایستگاه‌های پایه مخابراتی هواوی که طی سه ماهه آخر سال 2019 فروخته شده به صورت 100% از محصولات غیر آمریکایی تشکیل شده بود.

این بدان معنی است که تولیدکننده تجهیزات اصلی ممکن است دیگر برای ساخت و فروش ایستگاه‌های پایه به تامین کنندگان معمولی متکی نباشد.

بر اساس گزارش‌ها حدود 50 هزار عدد از این ایستگاه‌ها عاری از تکنولوژی آمریکایی هستند. همچنین انها تقریبا 8% حجم کلی تجهیزات عرضه شده از اوایل فوریه 2020 توسط هواوی را تشکیل می‌دهند.

ایستگاه‌های پایه جدید ممکن است مبتنی بر تراشه Tianyi باشند که توسط تولیدکننده‌های اصلی ایستگاه‌های پایه 5G در پاسخ به محرومیت بازارهای آمریکا ساخته شده است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها