هواوی یا سامسونگ؛ رقابت دیدنی نوا 4 و گلکسی A8s

0
1946
هواوی یا سامسونگ؛ رقابت دیدنی نوا 4 و گلکسی A8s

در روزهای آخر سال 2018 رقابت بین دو برند هواوی و سامسونگ، برای عرضه دو میان رده با ظاهری نزدیک به هم، رنگ و بوی تازه ای گرفته است. به روزهای پایانی سال 2018 نزدیک می شویم و بیشتر برنامه های کمپانی های مشهور تاکنون با شرایط بسیار خوبی سپری شده است.

در سال 2018 ساخت گوشی های هوشمند با حفره نمایشگر جایگزین بریدگی صفحه نمایش یا همان ناچ شد. در این بین هواوی و سامسونگ دو برندی هستند که در روزهای پایانی سال، از محصولات جدید خود رونمایی کردند. گوشی های هوشمند گلکسی A8s و نوا 4 هواوی این روزها رقابت بسیار هیجان انگیزی را رقم زده اند که در این مطلب قصد داریم به بررسی و مقایسه آنها بپردازیم.

هواوی یا سامسونگ؛ کدام میان رده پیروز این رقابت می شود؟

دو گوشی هوشمند گلکسی A8s سامسونگ و نوا 4 هواوی، در مقایسه این دو برند بسیار تاثیرگذار خواهند بود. از دید بسیاری از کاربران، از لحاظ ظاهری و حضور حفره صفحه نمایش، هواوی موفق تر عمل کرده است. قطر حفره صفحه نمایش نماینده هواوی بسیار کمتر است و توانسته شرایط جالب توجهی را برای کاربران رقم بزند.

جدا از بحث ظاهر گوشی، از نظر سخت افزاری نیز رقابت جالب توجهی شکل گرفته است؛ برای مقایسه هواوی یا سامسونگ در بخش میان رده باید به بخش سخت افزار این دو گوشی هوشمند پرداخت.

در بخش اندازه صفحه نمایش هر دو برند شرایط یکسانی را تجربه می کنند و هر دو گوشی با صفحه نمایش 6.4 اینچی با پنل ال سی دی و رزولوشن صفحه 1080 در 2110 روانه بازار فروش شده اند. در بخش دوربین سلفی نیز تا حدودی همین شرایط وجود دارد؛ سامسونگ از یک لنز 24 مگاپیکسلی استفاده کرده، در صورتی که هواوی از لنز 25 مگاپیکسلی بهره می برد که این دو لنز شباهت های بسیار زیادی به یکدیگر دارند. همچنین هر دو لنز یاد شده از گشودگی دریچه دیافراگم 2 بهره می برند.هواوی یا سامسونگ؛ کدام میان رده پیروز این رقابت می شود؟

هواوی یا سامسونگ؛ هر دو میان رده گوشی های خود را با سه لنز دوربین روانه بازار می کنند

یکی از مهم ترین بخش ها در مقایسه هواوی و سامسونگ، بخش دوربین اصلی است؛ جایی که هر دو برند سامسونگ و هواوی از سه لنز برای گوشی های هوشمند گلکسی A8s و نوا 4 بهره می برند. نماینده هواوی لنزهای 48 ، 16 و 2 مگاپیکسلی را شامل می شود و گلکسی A8s سامسونگ نیز با لنزهای 24 ، 10 و 5 مگاپیکسلی روانه بازار شده است. ساختار دوربین هر دو گوشی هوشمند مشابه یکدیگر است و هر دو برند، لنز اول را به عنوان لنز اصلی و لنزهای دیگر را به عنوان لنزهای تله فوتو و لنز عمق تصویر در نظر گرفته اند که شباهت های بسیاری به یکدیگر دارند. هواوی در بخش دوربین فیلمبرداری از قابلیت 4k پشتیبانی می کند اما سامسونگ اجازه فیلمبرداری فول اچ دی را برای کاربران مهیا می کند.

از نظر پردازنده کفه ترازو به سمت هواوی است؛ این کمپانی چینی به جای استفاده از یک پردازنده میان رده به سراغ پردازنده پرچمدار سال گذشته خود رفته تا گوشی خود را با قدرت بالاتری در اختیار کاربرانش قرار دهد. شایان ذکر است که هر دو گوشی هوشمند یاد شده از حافظه داخلی 128 گیگابایتی بهره می برند اما رم نرم افزاری هشت گیگابایتی هواوی در کنار رم نرم افزاری شش گیگابایتی سامسونگ یکی از مهم ترین موضوعات در پاسخ به مقایسه هواوی یا سامسونگ خواهد بود.هواوی یا سامسونگ؛ هر دو میان رده گوشی های خود را با سه لنز دوربین روانه بازار می کنند

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها