هوشمند ترین شهرهای جهان معرفی شدند

0
605

کالاسودا_نشریه فوربس با انتشار یک فهرست هوشمند ترین شهرهای جهان را معرفی کرد. فهرستی که گرچه شهرهای سال گذشته میلادی را شامل می شود، اما می تواند برای بسیاری از علاقه مندان به گردشگری جذاب باشد.

این فهرست متشکل از ۲۵ شهر برتر جهان است،اما متاسفانه در این فهرست اثری از شهرهای آسیایی یا آفریقایی نیست . از این فهرست به وضوح می‌توان دریافت که برخی کشورهای جهان  مثل آلمان، ۱۰ شهر، آمریکا، ۷ شهر، کانادا، ۴ شهر،‌ سوئد، ۴ شهر، نروژ، ۴ شهر، ایتالیا، ۴ شهر، استرالیا، ۴ شهر، انگلستان، ۳ شهر،‌ فنلاند، ۳ شهر، فرانسه، ۳ شهر، چین، ۳ شهر و مکزیک، ۳ شهرتا چه حد پیشرفته هستند .

اما معیارها برای تعیین و انتخاب این شهرها چه بوده است ؟

*وجود  ساختمان هوشمند

*سیستم  جمع‌آوری هوشمند زباله

* حفظ محیط زیست

* دیجیتالی شدن تمامی امور دولت و کارهای اداری

* دسترسی کامل، راحت و همگانی به اینترنت ۴

* همه گیرشدن گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های الکترونیکی

*شاخص های بالای استانداردهای زندگی

*سرویس به اشتراک گذاری خودرو و تاکسی آنلاین

*مشارکت شهروندان در اکوسیستم های اقتصادی و هوشمند

* توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی برقی و الکتریکی

* سرعت بالای اینترنت

و برخی موارد ماشبه در انتخاب این شهرها نقشی مهم ایفا کرده است . شاید بر همین اساس نیز باشد که این روزها ، غول‌های تکنولوژی و اپراتورهای بزرگ مثل نوکیا، هواوی، ورایزن و سیسکو مدیریت و راهبری شهرهای هوشمند را هدف اصلی خود قرار داده‌اند.

اینترنت اشیاء و شهر هوشمند دو واژه‌ای است که از این پس بیشتر به گوشتان خواهد خورد چراکه امروزه شرکت‌های فعال در زمینه علم و تکنولوژی با همکاری اپراتورهای مخابراتی با همکاری‌های خود می‌خواهند رویای شهر هوشمندی را که تمامی اشیاء و وسایل آن به اینترنت مجهزند و کارها با سرعت بسیاری  قابل انجام خواهد بود، محقق کنند.

 با عضویت در کانال تلگرام کالا سودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید