هوش مصنوعی مربی سلامت شما می‌شود

0
390

کالاسودا گوگل خبر از رونمایی از یک ساعت هوشمند به نام Google Coach داده است که می‌تواند با تکیه بر هوش مصنوعی خود، مربی سلامت شما باشد.

گوگل و شرکایش تقریبا مطمئن شده‌اند که می‌خواهند ساعت‌های هوشمند مبتنی بر اندروید را با ساعت جدید خود احیا کنند. به نظر می‌رسد که آنها می‌خواهند از تناسب‌ اندام و سیستم مربیگری آن به‌عنوان راهی برای تحریک مشتریان استفاده کنند، با این تفاوت که هوش مصنوعی مربی شما شود.

بر اساس شایعاتی که مطرح‌ شده، گوگل در حال ساخت یک ساعت هوشمند است که از هوش مصنوعی برای بهبود سلامت و تناسب‌ اندام استفاده می‌کند؛ به‌جای اینکه به‌طور مداوم فعالیت‌ها و تمرینات خود را دنبال کنید و تعدادی زیادی  یادداشت و یادآوری در گوشی خود ثبت کنید.

این مربی هوشمند در صورت نیاز، ایجاد تغییر در تمرینات شما را پیشنهاد می‌دهد و نکاتی مرتبط با سلامت را که واقعا مفید هستند، توصیه می‌کند. این مربی هوشمند، تمرینات شما را نظارت می‌کند و پیشنهاد‌های جدیدی را توصیه می‌کند و حتی اگر موفق به رفتن به باشگاه نشوید، فعالیت‌های جایگزین را به شما پیشنهاد می‌دهد.

وجود این مربی می‌تواند به یک مزیت رقابتی برای فروش این محصول در آینده تبدیل شود. برنامه‌های ردیاب سلامتی بسیاری وجود دارند که میزان مصرف کالری را بر اساس فعالیت به کاربر توصیه می‌کنند. بااین‌حال هیچ‌کدام از آنها از هوش مصنوعی پیشرفته، ادغام سطح سیستم‌عامل و طیف وسیعی از خدمات اینترنتی برخوردار نیستند.

بنابراین بدون اینکه دیگر نگران جا افتادن از برنامه مربی و نداشتن زمان برای دیدار با او باشید، می‌توانید با کمک این ساعت هوشمند همه کارهای مرتبط با تناسب‌اندام و سلامت خود را پیگیری کنید. این ساعت همچنین برنامه‌هایی برای تغذیه کاربران نیز دارد و می‌تواند لیستی از غذاهای سالمی را که بدن فرد با توجه به ویژگی‌هایش به آن نیاز دارد، به شما پیشنهاد دهد. نکته جالب‌تر آنکه لیست مواد غذایی مورد نیازتان را در تقویم لیست می‌کند تا بدانید که برای مثال روزهای دوشنبه باید پروتئین بیشتری بخورید و روزهای چهارشنبه برای بدنتان سبزیجات تهیه کنید.

به جز ساعت‌های هوشمند، این سیستم احتمالا روی گوشی‌هایی که کاربرد تناسب‌ اندام دارند نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت. اما استفاده اصلی آن روی ساعت‌های هوشمند متمرکز خواهد بود. هیچ اشاره‌ای به یک چارچوب زمانی برای پخش و عرضه این محصول نشده است، اما مربی گوگل می‌تواند روی پلتفرم‌های اسپیکر هوشمند گوگل یعنی گوگل هوم، تلویزیون اندروید و سایر پلتفرم‌ها توسعه یابد. این محصول در صورت ارائه می‌تواند یک ابزار مهم رقابتی برای گوگل در مقابل رقبایی نظیر اپل، سامسونگ و شرکت‌های تخصصی توسعه ابزار الکترونیکی مرتبط با تناسب‌ اندام نظیر  شرکت فیت‌بیت باشد که به طور خاص روی این حوزه تمرکز کرده است.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید