فیس‌بوک جزئیات هوش مصنوعی اینستاگرام را فاش کرد

0
170

فیس‌بوک جزئیات تکنولوژی هوش مصنوعی در اکسپلور اینستاگرام را فاش کرد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از ونچربیت، فیس‌بوک برای اولین بار در مورد کاوش عملکردهای داخلی سیستم اکسپلور اینستاگرام صحبت کرد.

 تقریبا بیش از نیم میلیارد نفر کاربر اینستاگرام از فیلم، عکس ها و پخش زنده و استوری های بخش Explore  اینستاگرام دیدن می کنند.

پیش‌بینی می‌شود ساخت موتور پیشنهادی زیربنایی در بخش اکسپلور – که میلیاردها قطعه از محتوای آپلود شده در اینستاگرام را نشان می‌دهد – امری جنجالی و با چالش های مهندسی خاصی روبرو باشد.

قیف رتبه بندی سه بخشی اکسپلور که فیسبوک معماری آن را با یک زبان کوئری سفارشی شده و تکنیک های مدل سازی ایجاد کرده است، 65 میلیارد ویژگی استخراج می کند و هر ثانیه 90 میلیون مدل پیش بینی می کند. البته این تنها نوک کوه یخ است که می بینیم و گویا ماجرا از این نیز پیچیده تر است.

قبل از اینکه تیم کاوش اکسپلور شروع به ساخت یک سیستم پیشنهاد محتوا کند، ابزارهایی را برای انجام تست در مقیاس بزرگ و به دست آوردن سیگنال‌های قوی در گسترده علاقه مندی های کاربران ایجاد کرد. یکی از این ابزارها IGQL بود که یک زبان متا برای جمع آوری الگوریتم های منتخب در یک مکان بود.

فیسبوک می گوید IGQL در زبان C++ نوشته شده است که به حداقل رساندن تاخیر و محاسبه کمک می کند. این ابزار به فیسبوک این امکان را می دهد که الگوریتم های توصیه شده را با روشی شبیه به Python بنویسد و به شناسایی پروفایل های مشابه برای پیشنهاد به کاربران کمک کند.

فیس‌بوک جزئیات هوش مصنوعی اینستاگرام را فاش کرد

فیس‌بوک جزئیات هوش مصنوعی اینستاگرام را فاش کرد

فیس‌بوک جزئیات هوش مصنوعی اینستاگرام را فاش کرد

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها