هوش مصنوعی به کمک تشخیص شکستگی می آید

0
616

کالاسودا – نوعی هوش مصنوعی به نام OsteoDetect به پزشکان کمک میکند که شکستگی مچ دست را تشخیص دهد.

الگوریتم هوش مصنوعی این دستگاه از تصاویر تهیه شده با استفاده از تابش اشعه ایکس دو بعدی برای یافتن نشانه هایی از شکستگی در مچ دست استفاده می کند و دقت داده های خود را در این زمینه افزایش می دهد.

البته باید توجه داشت که ابزار یادشده نمی تواند جایگزین پزشکان یا بررسی های بالینی در مراکز درمانی شود، اما می تواند دقت کار متخصصان را افزایش دهد و به آنها کمک کند تا با تشخیص دقیق تر محل شکستگی روش درمانی بهتری را پیشنهاد کرده و اعمال کنند.

نرم افزار این هوش مصنوعی شکستگی را تشخیص میدهد و اگر شکستگی وجود داشته باشد، محل دقیق آن را در تصویر نشان گذاری میکند و به دکترها کمک میکند که آن محل را تشخیص دهند.

دستگاه OsteoDetect تاییدیه و مجوزهای لازم را برای فروش در بازارهای محصولات پزشکی دریافت کرده، اما هنوز قیمت و زمان عرضه عمومی آن مشخص نیست.

مراکز مراقبتهای بهداشتی مختلف همانند اتاقهای اورژانس، دفاتر مراقبتهای اولیه و امکانات مراقبتهای اورژانسی میتوانند از چنین فناوری هایی بهره مند شوند. لازم به یادآوری است که این نرم افزار نمیتواند جایگزین کارشناس بهداشت و درمان و پزشکان شود، بلکه میتواند به عنوان دستیار مورد استفاده قرار گیرد.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در ساعت ۹ هر شب به آخرین اخبار حوزه تکنولوژی گوش دهید